 |
Millicom
|
Rikard.
|
2004-09-22 12:59:50
|
|
|
MILLICOM: FALLER 4,8% I USA EFTER MOTGÅNG I PAKISTAN
18:18
MILLICOM: FALLER 4,8% I USA EFTER MOTGÅNG I PAKISTAN
STOCKHOLM (Direkt) Millicom International Cellular
hade sjunkit 4,8 procent på Nasdaq i USA vid 18-tiden på
tisdagen. Bakom nedgången låg nyheten att Millicoms
dotterbolag Paktel stämt den pakistanska myndigheten PTA för
att den hindrat bolagets GSM-lansering i Pakistan.
"Vi hade ett avtal om att vi vid betalningen av 11,1
miljoner dollar skulle få tillåtelse att gå vidare med
GSM-processen", säger Millicoms IR-ansvarige Andrew Best till
Nyhetsbyrån Direkt.
Millicom betalade summan till PTA den 7 september och
ingenting hänt sedan dess.
"De förhalar processen och därför tar vi till
rättsliga åtgärder", säger Andrew Best.
Klockan 18.20 hade Millicom fallit 0:88 dollar, eller
4,8 procent, till 17:52 dollar./FF
Ett fortsatt trassel i Pakistan är trisst, det är deras näst största marknad. Jag hyser dock inget tvivel om att det så småningom kommer att lösa sig, och att därför dagens nedgång på 5% är överdriven. Det mesta går annars i rätt riktning.
|
 |
NGM
|
Boxarn
|
2004-09-22 12:49:10
|
|
|
Aktien handlas upp i dag.
Trevligt!
|
 |
Re: infinicom/Evolution
|
Boxarn
|
2004-09-22 12:18:35
|
|
|
Ett något märkligt svar måste jag säga! Men det ante mig att vi inte skulle få något klart besked. Jag undrar verkligen om motiveringen för "tystnaden" har någon grund.
Men tack i alla fall!
Jag håller med om, att OM man "får ordning" det brittiska bolaget - det har en hög omsättning - ja, då kanske man inte kan invända mot värderingen. Men det är det som jag tvivlar på. Konkurrensen är stenhård.
|
 |
Omsättning
|
Boxarn
|
2004-09-22 12:11:07
|
|
|
Kan någon förklara varför omsättningen är så hög på börsen i dag? I skrivande stund har det omsatts aktier för drygt 9 miljarder. Det brukar inte ens vara hälften under andra dagar vid samma tid.
Jag konstater för övrigt förnöjt att en av mina favoriter, Nordnet, har gått som tåget den sista tiden.
|
 |
Re: infinicom/Evolution
|
blueberry
|
2004-09-22 12:07:44
|
|
|
Har skickat mail till dig nu angående kompletering av ansamlade förluster!
Nja Dyr o dyr det beror ju på vad man får för 24H anser jag!
så som aktievärdet är idag är den endast värderad till konsultdelen med en vinst på ca 3Mkr P/e10
ska kolla lite på 24H nu!
Mvh
|
 |
Re: infinicom/Evolution
|
Boxarn
|
2004-09-22 11:42:08
|
|
|
Jag har inte tittat igenom kallelsen så noga.
En reflektion jag gör att det KAN vara så att aktiekursen medvetet pressats nedåt för att optionerna ska bli så billiga som möjliga. Jag har undrat - och varit litet konfunderad - över att det legat ute så stora säljposter.
Men det behöver inte vara så. OM företaget bara har 30 miljoner i potentiellt skattemässiga avdrag så anser nog många att värderingen på nuvarande nivå är rimlig. Enligt min uppfattning så kanske den då till och med är för hög.
|
 |
infinicom/Evolution&Co
|
blueberry
|
2004-09-22 11:21:50
|
|
|
Kallelse Till Extra Bolagsstämma I Samband Med Förvärv Av Evolution & Co
http://www.dagensfinans.se/press1.php?id=48705
Vaknade nu till detta pressmedelande angående det kommande förvärvet.Är trött som fasiken nu men om jag inte misstar mig så köper man 91% av evolution&Co för 2.179.313 SEK. kan det stämma boxarn? ska granska detta mer senare!
Mvh
|
 |
Re: Ännu ett i raden
|
KYLIS
|
2004-09-22 10:28:58
|
|
|
Instämmer! Känns lite uppblåst redan nu.
|
 |
Re: Ännu ett i raden
|
JM
|
2004-09-22 09:32:58
|
|
|
Till emissionskurs värderas Xzero till drygt 92 MSEK, medan eget kapital ligger på 0.8 MSEK. Jag tror jag avvaktar. Mvh
|
 |
ang Nilsson Materials
|
insider
|
2004-09-22 09:22:29
|
|
|
Läs:
http://www.idg.se/ArticlePages/200409/21/20040921164132_CS/20040921164132_CS.dbp.asp
|
 |
Re: Ännu ett i raden
|
KYLIS
|
2004-09-22 08:41:14
|
|
|
Avdragsmöjligheter med lättnadsbelopp, det var ju intressant!
|
 |
Nexcite når ej försäljningsmål för 2004
|
Phantom V
|
2004-09-22 08:22:11
|
|
|
"Nexcite kommer ej att nå de försäljningsmål som framgick av prospektet i samband med noteringen på Aktietorget i juni. Lanseringar på ett flertal marknader har förskjutits till senare delen av 2004 och under nästkommande år." (från Aktietorget)
|
 |
Ännu ett i raden
|
KYLIS
|
2004-09-22 08:21:59
|
|
|
Waymaker 08:17 Xzero 2004-09-22 08:18:40
Nyemission i svenskt världsledande nanoföretag
Nyemission i svenskt världsledande nanoföretag Stockholm 2004-09-22 Xzero AB (publ) genomför en nyemission mellan den 21 september och 15 oktober. Aktier emitteras för 11 kronor per styck i poster på 500 aktier. Likviden ska användas för att bygga en demonstrationsanläggning som har beställts av Intel Corporation. Xzero är ett utvecklingsföretag som ingår i KTH:s Energipark. Företaget har utvecklat en unik teknik för framställning av processvatten för halvledarindustrin. De två viktigaste beståndsdelarna vid tillverkning av datachips är kisel och absolut rent vatten. Intel har precis meddelat om lyckade experiment med linjebredden 35 nano - 2 857 gånger smalare än ett hårstrå. Till den processen behövs absolut rent vatten. www.scarab.se/xzero
|
 |
Re: blueberry/infinicom
|
Boxarn
|
2004-09-22 05:07:11
|
|
|
Revisorn lyckas i sitt korta svar använda tre olika benämningar på förlusterna som företagit gjort: ansamlade förluster; skattemässiga förluster; skattemässiga underskott.
Jag är fortfarande inte på det klara med huruvida man faktiskt kommer att kunna använda de 376 miljonerna i ansamlade förluster till framtida skattemässiga avdrag.
Jag föreslår att du skickar ett nytt mail där du ber om ett klargörande och ställer den enkla frågan om det är så att man i princip inte behöver betala skatt på framtida vinster upp till ett belopp av 376 miljoner eller om siffran i stället är 30 miljoner.
Det vore intressant att se om revisorn även den här gången lyckas uttrycka sig på ett sådant sätt att det inte går att avgöra i vilken utsträckning de uppkomna förlusterna i framtiden kan användas för kvittning mot vinster. Det skulle inte förvåna mig om han kommer att göra det.
|
 |
Re: Boxarn/infinicom
|
blueberry
|
2004-09-22 01:25:50
|
|
|
Är lite seg i skallen nu,(Trött)Men det verkar som de skattemässiga underskotts avdragen är på 30Mkr enligt mailet från honom(Revisorn)
Nej nu ska jag natta
Mvh
|
 |
Boxarn/infinicom
|
blueberry
|
2004-09-22 01:18:39
|
|
|
Jag har fått mail från Revisorn nu idag! skickar den till din hotmailkonto!
Mvh
|
 |
Re: FED
|
Boxarn
|
2004-09-21 21:20:13
|
|
|
I en annan kommentar jag läste, framgår det att FED är mer optimistisk nu än efter det senaste policymötet den 10 augusti. Det skulle tyda på att man kommer att fortsätta räntehöjningarna och att igenting ändrats i det här avseendet.
|
 |
Millicom
|
Boxarn
|
2004-09-21 21:16:09
|
|
|
"Rikard."! Kommentar till "bråket" i Pakistan!?
|
 |
Re: FED
|
Boxarn
|
2004-09-21 21:13:49
|
|
|
Det verkar som om FED tonat ned riskerna för inflation och därmed gett marknaden en signal att man eventuellt kommer att vara återhållsam med fortsatta räntehöjningar. Som en följd faller dollarn.
|
 |
Re: Problem!?
|
Boxarn
|
2004-09-21 14:40:29
|
|
|
I går försvann problemet fram på eftermiddagen. Hur är det för er andra?
|
 |
Re: infinicom
|
Boxarn
|
2004-09-21 11:20:13
|
|
|
:-)
|
 |
infinicom
|
blueberry
|
2004-09-21 11:10:21
|
|
|
Verkar som Köparna har hittat tillbaka! hehe..
Om man kollar orderdjupet
|
 |
Re: Poker
|
Boxarn
|
2004-09-21 09:44:12
|
|
|
Jag såg att du "SPSS" var inne på BS och gick bärsärkagång. Det är bra! Jag håller på dig!
Själv hoppas jag på ett litet lyft för NGM om/när 24hBet noteras.
|
 |
Re: Poker
|
KYLIS
|
2004-09-21 09:00:39
|
|
|
Ops! en post på 500 000 i 24Hbet AB på 18 kr, hör ju inte direkt till vanligheterna på den listan om man säger så.
|
 |
Re: Poker
|
KYLIS
|
2004-09-21 08:58:19
|
|
|
Där har ni nya NHL! Nu kan även de som ej kan åka griller stå på händer ja hatade allt vad gympa heter också skaffa sig ett namn! Kommer nog bli en mycket bra TV-sport för man har ju sett WPT på TV och inser att detta kommer att växa och att det kommer ploppa upp lycksökare i branschen lite här och var. Kanske dags att gå i träningsläger (på puben) ;-)
|
 |
Re: Poker
|
SäkerPåSinSak
|
2004-09-21 08:39:52
|
|
|
YEEEES!!!!!
Oj oj oj, ni som ev äger några poster i 24hbet..håll hårt i dom :-)
|
 |
Poker
|
Boxarn
|
2004-09-21 08:30:14
|
|
|
Läs pressmeddelande på NGM News!
Poker på TV!
|
 |
Re: FED
|
Boxarn
|
2004-09-21 08:21:45
|
|
|
Thanks!
|
 |
Re: FED
|
KYLIS
|
2004-09-21 08:16:10
|
|
|
- Fed: Fomc-möte, räntebesked kl 20.15
|
 |
FED
|
Boxarn
|
2004-09-21 07:46:12
|
|
|
Är det någon som vet när FED i dag ger besked om räntan? Att den kommer att höjas med 25 räntepunkter är det väl ingen som tvekar om, men det intressanta blir vad som sägs i samband med beskeded. Vissa tror att man kommer att signalera återhållsamhet vad det gäller fortsatta räntehöjningar.
|
 |
Re: Problem!?
|
Boxarn
|
2004-09-21 07:40:14
|
|
|
Pust! Samma problem i dag igen!
|
 |
Re: Tävlingen
|
KYLIS
|
2004-09-21 02:14:41
|
|
|
Norrländska och betyder "skit också" i sammmanhanget
|
 |
Re:
|
KYLIS
|
2004-09-21 02:13:47
|
|
|
Sant Förbud är endast en lockelse och gör inte saken bättre, vad jag propagerar för är att betingbolagen (de som är verksamma) tar detta på allvar redan från start och lägger en del av vinsten till spelberoende och rehabilitering och inte blundar för det tysta problemet för jag antar att det inte direkt är nått man vill skylta med och skryta om såsom de fåtal som lyckas ro hem storkovan. Förbud har jag aldrig talat om i de termer men uppriktigheten i tester och verklighet är minst sagt på gränsen till kriminell. Röker man en cigg på prov eller dricker ett vin på samma premiss bör det ju i alla fall vara samma vara man får när man sen köper det! och inte nån halvfimp eller läskeblask. Det är just det initiala som retar mig, dom försöker skapa ett beroende genom att visa hur lätt det är då det i själva verket är bra mycket svårare men det lär man sig först efter att ha förlorat åtskilliga gången (om ens då vilket då visa inte inser) Restriktioner och förbud nej men uppriktighet och ansvar ja!
Sen ett problem som säkert kan relateras till detta på "diverse omvägar" är följande!
http://kommentar.typepad.com/photos/uncategorized/sparande.jpg
Var och en kan dra sina slutsatser men jag säger att många lånar till saker som man inte skall låna till.
|
 |
Re: Säljrek Cashguard
|
Boxarn
|
2004-09-20 22:45:10
|
|
|
Tala gärna om för oss andra hur argumentet för sälj såg ut!
|
 |
Re: Tävlingen
|
Mr Rockefeller
|
2004-09-20 22:43:54
|
|
|
Vad är "Pärsk" för ett ord?
|
 |
Re: Unibet
|
Boxarn
|
2004-09-20 22:30:20
|
|
|
Och litet annat kring detta med "gambling"!
Handelsbanken rekommenderar köp av Unibet. Man sätter en riktkurs på 230 kr.
Det är ingen tvekan om att "gambling" via Internet utgör ett nytt och problematiskt fenomen. Många fler än tidigare riskerar att drabbas av spelberoende med tragiska följder i kölvattnet. I det här avseendet håller jag med "KYLIS".
Men förbud är inte någon framkomlig väg. Liksom det inte är det i många andra fall, t.ex. när det gäller alkohol. Jag tror att det tvärtom är så att när någonting beläggs med restriktion eller förbud, så framstår det för många som i än högre grad som spännande och attraktivt. Resultatet av restriktionerna och förbuden blir ofta det motsatta mot vad man tänkt sig.
Som ett parentetiskt exempel kan nämnas hur potatisen introducerades i Sverige.
Jonas Alströmer kom hem från England - jag tror potatisen faktiskt ursprungligen kommer från Sydamerika - och försökte få folk att odla och äta potatis i stället för rovor som dittills hade haft motsvarande roll som potatisen har nu, eftersom det var mera näring i potatisen. Men folk var inte intresserade. Hans introduktionsförsök misslyckades.
Men Jonas Alströmer var en klurig man. Han lät nämligen bygga ett högt staket kring sin potatisodling. Med det självklara resultatet att folk började tro att potatis var något värdefullt, och att man nattetid började att ta sig över staketet för att stjäla potatisen.
Så spreds potatisen i Sverige.
Argumentet från "Mandel" om att vuxna personer väl måste ta ansvar för sina egna handlingar håller inte riktigt. Det är ju inte bara de själva som drabbas vid missbruk. Närstående och samhället drabbas också.
Men den "den sociala ingenjörskonst", med vilken vi I Sverige tror oss kunna lösa alla problem, tror jag inte heller på. Den leder alltför ofta till resultat som inte kunde förutses när åtgärderna infördes.
Sanningen är - som i många andra fall - att det inte finns någon lösning på de här problemen, något som politiker och andra vägrar att inse och erkänna.
|
 |
Re: Tävlingen
|
Boxarn
|
2004-09-20 19:16:54
|
|
|
"glyssner"! Lägg så snart som möjligt ut en uppdatering av tävlingen! :-)
|
 |
Re: Problem!?
|
Boxarn
|
2004-09-20 19:13:04
|
|
|
Tack för tipset!
|
 |
Re: Problem!?
|
Aktiepohlman
|
2004-09-20 19:09:07
|
|
|
Boxarn! Detta drabbar mig sporadiskt
= någon gång i månaden.
Kør uppringt och brukar dærfør klippa ur allt som ska læsas från tidningar och chats mm och klistra in i Word och koppla ner.
Nær man mærker før med musklick så blir æven det dolda selected.
|
 |
Re: IDL
|
KYLIS
|
2004-09-20 18:59:28
|
|
|
Haha jo såvida det inte lider av personlighetsklyvning!
|