 |
Nya marknaden
|
Boxarn
|
2002-09-28 16:22:12
|
|
|
Neuer Markt kommer alltså att slå igen i och med utgången av år 2003. Detta efter att marknadsvärdena har fallit 96% sedan de stod på topp för 2 1/2 år sedan. Det skall bli intressant att se hur OM hanterar Nya marknaden som var det svenska svaret på alla de teknikorienterade marknadsplatser som dök upp som kopior på Neuer Markt överallt i Europa. Kanske det troliga ändå är att allting blir som förut.
|
 |
Irak
|
Boxarn
|
2002-09-28 15:58:49
|
|
|
"Bengan" - vem det nu kan vara som döljer sig bakom denna signatur - tycker att jag skall be "glyssner" om ursäkt därför att denne enligt den förre hade rätt och jag hade fel. Det är korrekt att USA och Irak var rätt så såta vänner innan det senare landet angrep Kuwait. Det är däremot inte sant att Iraks angrepp på Kuwait var sanktionerat av USA, som "glyssner" skriver. Sanningen är däremot att den amerikanska ambassadören uttryckte sig något oklart vid sina kontakter med den irakiska regimen när det gällde hur den amerikanska administrationen skulle ställa sig till ett sådant angrepp, vilket av regimen tolkades som att det var grönt ljus. Damen ifråga utsattes också mycket riktigt för skarp kritik för sina oklara responser på "propåerna". Att som "glyssner" skriva att "USA" sanktionerade det hela ger därför en felaktig bild av hur man ställde sig. Den senare händelseutvecklingen visar också hur orimligt påståendet är.
|
 |
USA
|
Boxarn
|
2002-09-28 15:20:41
|
|
|
Lidandet fortsätter. Det verkar som om börserna måste inregistrera den 6:e raka månaden av kursnedgångar på måndag. Dow sjönk med 3,6% och Nasdaq med 1,8% under veckan. För september står Dow på minus 11,1% och Nasdaq på minus 8,8%. För kvartalet är motsvarande siffror 16,7% och 18,0%.
Två ledamöter i FED röstade för en räntesänkning i tisdags, men de var som bekant i minoritet. Fler bedömare än tidigare tror nu att det kan komma en räntesänkning innan årets slut.
|
 |
Cashguard
|
Boxarn
|
2002-09-28 14:45:10
|
|
|
SecuriCash, resultatet av det rätt så färska samarbetet med SQS, ser intressant ut. Man tänker sig tydligen en "kedja" av säker kontanthantering där Securitas avslutar med sina värdetransporter och uppräkningstjänster.
|
 |
Bedminster
|
Boxarn
|
2002-09-28 14:37:07
|
|
|
Jag har haft på känn att det inte stått så bra till i företaget den senaste tiden. Frånvaron av "Björn R" på Derank har heller inte minskat mina dubier. Men det är nog betydligt värre än jag misstänkte. Styrelseavhoppen tyder på schismer och en "megakris". Jag befarar det värsta.
|
 |
NGM
|
Boxarn
|
2002-09-28 14:33:23
|
|
|
Jag håller med "sixten" att det har funnits en tendens till att ta initiativ som mindre direkt har lett till intäkter. Till och med så att de kan uppfattas som "avledande manövrar" för att dölja att företaget inte har några konkreta och direkt intäktsinbringande åtgärder på G. Men jag tycker ändå att en del initiativ tyder på en viss vitalitet och initiativförmåga, även om man inte bör överdriva berömmet i det här avseendet. Jag tror alltså att avtalet med Exportrådet kan ha en VISS betydelse när det gäller att locka företagen att använda sig av NGM:s tjänster.
När det gäller Hebi kan man självfallet ha olika åsikter om vad detta företags inträde på NGM innebär för övriga företags "image". Men kanske kan publiciteten kring noteringen - personifierad av "mediadarlingen" Reefat El-Sayed - gör att fler företag får upp ögonen för NGM som ett alternativ. Det lär också vara så att aktien i Hebi steg med 70% - om jag får tro en uppgift jag så någonstans - när uppgifterna om noteringen blev kända. Det lär inte heller vara något negativt vad avser andra företags intresse för en notering.
|
 |
Weekend
|
Boxarn
|
2002-09-28 14:10:21
|
|
|
Dagens Industris veckoslutsmagasin är i mina ögon ett monster av pinsamhet. Färglad, glättig och i övrigt allmänt pretentiös! Men innehållslös!
|
 |
Ericsson
|
Boxarn
|
2002-09-28 14:07:26
|
|
|
Ericsson är en aktie som aldrig riktigt intresserat mig. Inte på grund av att företaget inte är intressant, men jag har alltid haft känslan att andra/analytikerna är vida bättre informerade om det som rör företaget än vad jag själv någonsin skulle kunna bli. Jag tänker inte gå in nu heller, men en reflektion som jag gör är att KANSKE är kursen omotiverat nedtryckt på grund av att så många nu genom överbelåning tvingas sälja.
|
 |
Ericsson 3,92
|
KYLIS
|
2002-09-28 14:00:16
|
|
|
Jo det var ju alltid något att glädja sig åt, tyvärr fortsatte raset på Nasdaq (3,80). Även om vi nu inte skall dra för stora växlar av detta så kan det fortsätta ner men på Måndag Em/Tisdag bör det vända upp rätt ordentligt. För vad jag fått erfara vara mycket av utförsäljningarna relaterade till "stänga böcker" vilket på Tisdag kan leda till en brant uppgång om inte annat bör en reaktion upp komma innan rapporten den 18 Oktober för nu har den siste optimisten lämnat bolaget och förväntningarna över besvikelserna är nog inräknade. På sikt bör detta vara mycket angenäma priser förutsatt att vändningen börjar skönjas 2003.
|
 |
Säkerhet
|
Boxarn
|
2002-09-28 13:48:52
|
|
|
Det har skrivits om säkerhet här på Derank. Både vad gäller Internetsäkerhet och den säkerhetssektor som ISEC verkar inom.
Jag tror mycket på de här segmenten. Framgångarna för Securitas - som för övrigt Morgan Stanley (tror jag det var) höjde rekommendationen för ett snäpp för några dagar sedan - är ingen tillfällighet. Men man måste dock skilja på en bransch som allt tyder på kommer att expandera och de enskilda företagens expansion. Inom vissa sektorer kan det komma till en överetablering som sätter stopp för de enskilda företagens framfart.
Av ovanstående framgår också att det rör sig om disparata sektorer.
|
 |
KYLIS
|
Boxarn
|
2002-09-28 13:40:25
|
|
|
"...och ska man våga sig på att gissa en botten så blir den 3,92 på öret när.", skrev du i tisdags angående Ericssonaktien. Nu vet vi ju inte om vi har sett botten än, men faktum är att kursen slutade på 3,92 igår!!!! På öret när!
|
 |
Alternativa börser
|
Boxarn
|
2002-09-28 12:52:19
|
|
|
Dagens Industri innehåller även en artikel om alternativa börser med anledning av att Neuer Markt går i graven. Där nämns naturligtvis också Aktietorget och NGM i kritiska ordalag.
|
 |
Aktietorget
|
Boxarn
|
2002-09-28 12:47:49
|
|
|
Det är en kritisk artikel idag om marknadsplatsen i Dagens Industri. Tydligen har man haft en tidigare artikel under den gångna veckan om turerna i Turkronan. Om någon har möjlighet att lägga in den här så är jag tacksam.
Kanske det är dags att NGM gör en framstöt mot andra bolag på Aktietorget som kanske börjar dra öronen åt sig för att man har hamnat i dåligt sällskap.
|
 |
Greven Hamilton
|
Sun
|
2002-09-28 08:58:23
|
|
|
ekonomi24.se 2002-09-26 14:57
Av Andreas Cervenka
Obducat årets
vinnare på börsen
Det lilla NGM-bolaget Obducat är kursvinnaren nummer ett det rekordtrista börsåret 2002. Sedan årsskiftet har aktien rusat hela 130 procent. Bland storägarna finns Archibald Hamilton, greven som drevs i konkurs av Ericssons ras.
INTE HELLER ARCHIE: Men en annan Hamilton.
"Det är kul att vara med i nåt som går bra också. Bolaget är på g vad jag förstår. Jag hoppas att det blir nåt bra av det", säger Archibald Hamilton från sitt gods utanför Västerås.
Obducat är ett IT-bolag som utvecklar och säljer teknik för framställning av avancerade mikro- och nanostrukturer till elektronik- och halvledarindustrin.
Bolaget har ett stormigt förflutet. I våras byttes VD:n, för fjärde gången på ett år. Bolaget har också upprepade gånger tvingats be aktieägarna om nya pengar. Styrelsen sänkte också sina arvoden tidigare i år efter kritik.
Men kursen har tagit fart i år, bland annat tack vare ett samarbetsavtal med ett av USAs största företag. Avtalet innebär att masstillverkning av delar av företagets teknologi ska påbörjas. I år har aktien stigit med 130 procent till 2,30 kronor, vilket gör den till Stockholmsbörsen absolut bästa papper i år.
Bland storägaren finns Archibald Hamilton som med bolag äger 3,3 miljoner aktier eller drygt 2 procent. I år har aktierna ökat i värde med nästan 4 Mkr.
"Det är kul att inte bara förknippas med dåliga affärer. Jag gick in i Obducat för länge sen och ligger fortfarande på plus. Men allt är relativt, den där posten var värd över 20 Mkr en gång", säger Archibald Hamilton.
Årets kursuppgång kanske är en klen tröst för Hamilton, vars bolag Hedensbergs godsförvaltning tidigare i år gick i konkurs efter kollapsen i Ericsson. På toppen var hans aktier i telekombolaget värda över 1,2 miljarder kronor.
Av aktieportföljen finns "bara småbolag kvar", enligt honom själv.
Med 130 procent spöar Obducat det mesta på börsen i år, tvåa är pappersbolaget Klippan med en uppgång på 93 procent och bland de stora bolagen Swedish Match med 35 procent.
|
 |
NGM
|
sixten
|
2002-09-28 07:40:42
|
|
|
På tal om aktieägare - Ericsson är sveriges mest spridda aktie med 135 000 aktieägare. Kanske är det snart dags för Ericsson att söka in på NGM tillsammans med de andra frimärksaktierna?
|
 |
NGM
|
sixten
|
2002-09-28 07:38:21
|
|
|
Även Hebis entree på NGM-listan får ses som en stor framgång - Hebi har trots allt 60 000 aktieägare vilket är fler än exvis SKF.
|
 |
NGM
|
sixten
|
2002-09-28 07:32:14
|
|
|
Om Deutche Börse väljer att lägga ner Neuer Markt så kan det kanske ses som lite oroväckande för NGM? I och för sig är förutsättningarna helt olika, NGM kan vara mera flexibel och lättrörlig jämfört med Neuer Markt. Än så länge tycker jag mig dock inte ha sett så mycket av denna förmåga hos NGM. Jag påpekade tidigare att NGM gärna kom med pressreleaser som inte var så intressanta ur affärssynvinkel - vad har NGM exvis tjänat på relseaserna om "stödja kvinnliga entreprenörer", "samarbete med Ideon i Lund" och är det någon som vet hur det går med webTV-projektet?
Trots allt så finns det dock några relevanta nyheter exvis att man kan se orderdjup och att SEBs mäklare kan handla direkt i Tellus - detta är riktiga nyheter.
|
 |
Neuer Markt läggs ner
|
sixten
|
2002-09-28 07:21:02
|
|
|
Tysk teknologibörs skrotas
Deutsche Börse, som driver Frankfurtbörsen, planerar att skrota teknologibörsen Neuer Markt nästa år. Neuer Markt har rasat med 96 procent sedan sin högsta nivå i mars 2000 på grund av IT-bubblans kollaps.
Kommentar: Jag sneglade själv på Neuer Markt när den var som hetast. Dvs, inte för att satsa pengar på noterade bolag utan för att undersöka om det gick att få tilldelning i samband med introduktioner av nya bolag. Det var ju helt otroliga uppgångar - fullt i klass med IM när det begav sig!!! fast här var det betydligt större belopp vi pratar om. Tyvärr hittade jag inga bra ingångar där man kunde säkra tilldelning så det blev inget av.
Att detta fenomen inträffade i tyskland är kanske inte så konstigt - tyskarna har historiskt sett inte ägt aktier i någon större omfattning vilket dock började förändras för sådär 10 år sedan. När Deutche Telekom introducerades gjordes också massiva marknadsföringskampanjer vilket ökade intresset tillsammans med uppgångarna. Tyskland får med andra ord beskrivas som en ganska omogen marknad och i omogna marknader så är det inte ovanligt att priserna hamnar upp åt väggarna (jmfr gärna med östeuropa, IM etc).
|
 |
Bedminster
|
sixten
|
2002-09-28 07:10:16
|
|
|
Från DI:
Styrelseavhopp i Bedminster 2002-09-27
Tre av miljöföretaget Bedminsters styrelseledamöter, Anders Byström, Sven Erik Ragnar och Anders Wijkman avgår på egen begäran.
Kallelse till extra bolagsstämma kommer att presenteras inom kort och då kommer även förslag på nya styrelseledamöter att offentliggöras.
"I den situation vi befinner oss i är det viktigt att kunna arbeta snabbt, med tätt informationsutbyte och korta beslutsvägar. Därför kommer ett förslag med färre antal styrelseledamöter att presenteras", skriver Bedminster i ett pressmeddelande. (Direkt)
Kommentar: ser inte alls roligt ut. Jag har inte följt Bedminster på länge men den förklaring som ges känns mycket tunn för att uttrycka mig milt. Att nyheten kommer på fredag eftermiddag är också ett klassiskt knep för att undvika obehagliga frågor från närgångna journalister.
Var det inte någon här på Derank som var duktig på Bedminster? Detta är i så fall ett utmärkt tillfälle att komma med en kommentar...
|
 |
Archibald Hamilton
|
sixten
|
2002-09-28 07:00:43
|
|
|
Jag har för mig att det stod en artikel i DI för ett tag sedan att Hedensbergs godsförvaltning (AHs förvaltningsbolag) hade gått i KK. De hade en liten belåning men pga att de satt med mycket aktier i Ericsson så gick det som det om jag minns rätt.
Om konkursboet till Hedensbergs fortfarande äger aktier i de före detta IM-bolagen så är det dock inte så troligt att de säljs direkt över marknaden. Mera troligt är då att de säljs i en klump till någon som sedan avvecklar innehav under en något längre tid. Kanske kan vara något för den likvida att kolla upp?
|
 |
Angående A.H
|
KYLIS
|
2002-09-27 22:37:11
|
|
|
Denna artikel kom just innan raset började, dessutom alltid synonymt med att ex dagstidningar uppmärksammar rasen eller uppgångarna då är det nära vändningar/lågpunkter.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/0003/19/ericsson.html
Snacka om att det förändrats på dom 2 1/2 åren som gått.
|
 |
Archibald Hamilton
|
Mr Rockefeller
|
2002-09-27 22:30:37
|
|
|
Jag har hört ett rykte om att dennes
investeringsbolag gått i konkurs på
grund av överbelåning. I så fall kan
det innebära press på en del
IM-bolags kurser eftersom han
investerade mycket i dessa bolag.
Någon som läst något om detta eller
är det fullkomligt felaktigt?
|
 |
Mr Rockefeller
|
Mr Why
|
2002-09-27 18:34:55
|
|
|
Jag uppskattar Din enorma tilltro till de företag Du rekommenderar.
Jag förstår vad Du menar med Ditt tyska uttryck och håller med om man inte säljer produkter som kräver förklaring, över internet.
Problemet är som sagt bara att när kunden designat in produkten i sin utrustning så är dels livslängden kortare och kortare på kundens produkt, och dels så finns EGs produkt ute på marknaden efter ett kort tag.
Jämför när Volvo introducerar en ny bil med någon ny detalj, då kan den detaljen snart hittas hos konkurrenterna också med lägre priser som följd.
Det går inte för EG att ta ut högre priser i Sverige än i utlandet.
Komponent valet hos kunden går också mer och mer mot billiga standardprodukter istället för dyrare kundspecifika produkter.
Lycka till själv om Du anser att man ska satsa på EG.
|
 |
Mr Why
|
Mr Rockefeller
|
2002-09-27 17:55:15
|
|
|
Jag kommer inte att besöka Skydd2002
då jag inte längre bor i Sthlm.
Grattis till en fin vinst på EG.
Jag tror fortfarande på
Elektronikgruppen; marknaden för
elektronikprodukter breddas och
växer, ett tapp under några år
betyder inget. E-handel är inget hot
då jag tror EG mer och mer riktar in
sig mot vad man på tyska kallar för
"Erklärungsbedürftige Produkte"
(finns inget bra svenskt uttryck),
dvs produkter som man måste kunna
lite om för att kunna säljas,
produkter som måste förklaras för
kunden. Sådana säljer man inte över
e-handel.
Läs gärna EGs årsredovisning för år
2001.
|
 |
Ang Turkronan
|
Laban
|
2002-09-27 12:10:41
|
|
|
Styrelsen för värdepappersbolaget Turkronan AB (publ) har idag, den 24 september 2002, lämnat in konkursansökan till Stockholms tingsrätt. Anledningen till Bolagets obestånd är att emissionslikvid som skulle erläggas senast den 6 september 2002 inte betalats i enlighet med teckningsanmälningarna.
Turkronan har därför till Stockholm tingsrätt lämnat in en ansökan om stämning och yrkande om kvarstad mot Ingrid Hansson och yrkat förpliktande för henne att till Bolaget utgiva 1.000.000 kronor.
Vidare har en polisanmälan ingivits mot Roland Hansson. Turkronans uppfattning är att han skall betala 3.500.000 kronor i skadestånd till bolaget.
Bolaget anser sig även kunna rikta anspråk mot Arcanum Investments och CV Group S.P.R.L som tecknat aktier i Bolaget med Roland Hansson som ställföreträdare.
För att undvika konkurs måste Turkronan hitta en annan finansiär inom tre veckor.
|
 |
Hebi / Refaat el-Sayed till NGM
|
sixten
|
2002-09-27 10:13:08
|
|
|
Hebi Health Care noteras
på NGM Equity 2002-09-26
Från DI:
Refaat el-Sayeds bolag Hebi Health Care noteras på NGM Equity från och med 30 september, enligt ett pressmeddelande.
Bolaget tillverkar produkter inom finkemi och aktiva substanser för läkemedelsindustrin, läkemedel, naturläkemedel, kosttillskott och vitaminer samt hygienartiklar.
Hebi Health Care som har cirka 60 000 ägare, har en aktie som tillhör de 20 mest spridda i Sverige och ett börsvärde på cirka 190 miljoner kronor.
Våren år 2000 genomförde bolaget en nyemission värd 420 Mkr, något som gav det skuldtyngda bolaget en rejäl kassa och huvudägaren Refaat el-Sayed ett helt nytt handlingsutrymme.
Hebi Health Care har handlats inofficiellt via den mäklarfirman Spectra. (Direkt/di.se)
|
 |
Mark Stovert
|
Mr Why
|
2002-09-27 06:39:54
|
|
|
Var och en får ju naturligtvis ha sina egna åsikter och grunder till varför man anser att en aktie är köpvärd, eller inte.
Min personliga åsikt är dock att det alltid är framtiden som är avgörande.
ElektronikGruppens kurs handlades vid årsskiftet 1991-92 i 1,50 vilket skulle motsvara 0,30 i dagens värde.
Jag köpte på nivån 8:-, motsvarande 1,60 idag.
Om jag bara tittat på historien den gången så skulle jag aldrig köpt, eftersom EG, som då hette BK Elektronik, varit väldigt nära en konkurs under 1991. Flera år av dåliga resultat på 80-talet var inte heller så upplyftande. Sedan kom Ericsson oerhörda framgångar inom mobiltelefoni och EG drogs naturligtvis med i den uppgången.
Jag har dock svårt att se vad som i dagens läge skulle kunna ge EG en ny uppgångsfas?? Det borde finnas bättre uppgångskandidater inom andra branscher.
Jag har själv trott på fritidssektorn ett tag, men just nu vet jag inte.
Vi är dock överens om att det är mycket farligt att titta i backspegeln då man ska analysera företag. Det är framtiden som gäller, även om det naturligtvis är mycket svårare att bedöma den, än historien.
|
 |
ElektronikGruppen
|
Mark Stovert
|
2002-09-26 23:01:01
|
|
|
Mr Why !
Mr Rockefeller går bara på "museum" för att titta på statistik och resultat ur företagens historik.
Han är inte intresserad av att se framåt eller av att se vad som ligger bakom siffrorna. Mervärde och vision är nya ord för Mr R.
|
 |
Gamblern
|
glyssner
|
2002-09-26 20:29:38
|
|
|
Om det nu är nya noteringar NGM ska tjäna pengar på så ................
|
 |
Gamblern
|
MiljöMagnus
|
2002-09-26 20:21:18
|
|
|
En bra fråga.
Ngm känns ju lite som uppsamlingsplats för "skräpet".
|
 |
ElektronikGruppen
|
Mr Why
|
2002-09-26 20:02:18
|
|
|
Jag inser att Mr Rockefeller och jag har olika bedömningar av EGs framtid, men det ingen av oss kan styra är att marknaden totalt sett har minskat oerhört de sista åren.
Det finns helt klart en hel rad mindre kunder, men att bearbeta dessa är också kostsamt.
Den nya tekniken med E-handel utvecklas snabbt, vilket innebär en globalisering samt att det tyvärr är omöjligt att ta ut högre priser i Sverige än det är i andra länder. Inom EU och i USA är det vanligt med provisioner på 5-12% på försäljningssumman, och det är klart att en uppdaterad svensk kund då kommer att ha svårt att betala "gamla" priser på produkter i Sverige.
I grunden så är EG sedan mitten av 90-talet ett välskött och solitt företag, men i den lättrörliga elektronikbranschen så kan man inte leva på gamla meriter.
Mr Rockefeller, har Du haft tid att besöka Skydd 2002 ännu?
|
 |
Hebi
|
Gamblern
|
2002-09-26 17:59:28
|
|
|
Hebi noteras på NGM 30 sept. Är det bra eller dåligt? Blir det drag kring listan nu eller blir man mera misstänksam?
|
 |
>Gamblern
|
Joje
|
2002-09-26 16:00:26
|
|
|
om cellpoint
Detta var väntat men jag väntar på fler posetiva nyheter som det har snackas om så mit öka eller gå in i bolaget står kvar 5 kr innan jul är fullt möjligt tror jag lycka till
|
 |
Cellpoint
|
Gamblern
|
2002-09-26 13:01:52
|
|
|
Får order på nästan 20 miljoner kr.
|
 |
Ngm och dess framtid
|
MiljöMagnus
|
2002-09-26 12:17:41
|
|
|
Undrar just om det nånsin kommer bli någon omsättning på denna lista.
Tycker mig se att det bara blir sämre och sämre.
Listan känns verkligen iskall just nu.
Tur är väl (för Ngm) att det inte är på omsättningen man tjänar några pengar.
Ps. Skulle det inte noteras en hel del nya bolag på Ngm i år (igen) ?
|
 |
Mark
|
KYLIS
|
2002-09-26 11:41:32
|
|
|
Först tack för omdömet.
Denna artikel kanske ger oss lite hopp för små innovativa tillväxtföretag.
http://www.idg.se/ArticlePages/200209/20/20020920175502_CS/20020920175502_CS.dbp.asp
|
 |
Kylis: Allmänt
|
Mark Stovert
|
2002-09-26 11:04:13
|
|
|
Hoppsan ! Datorn hängde sig.
Jag måste få säga att du ger en utomordentligt bra bild av situationen i Sverige i allmänhet men för små utvecklings företag i synnerhet.
Jag har på VCW tidigare skrivit om att Sverige inte är ett bra land för utvecklingsföretag. Du stämmer in på min linje och har dessutom lagt till lite mera konkreta åtgärder på hur man skulle kunna lösa problemet.
Bortsett från dig Kylis, och någon till så är det inte många andra som kommer med kloka eller kreativa inlägg på denna eller någon annan debatt sida.
Jag är ganska trött på allt tjaffs om Ericssons kursvärde, ISEC hit eller dit osv.
Kreativa inlägg som kan få folk att se andra värden i bolag på både lång och kort sikt, det är det vi behöver i dagar som dessa.
|
 |
Kylis: Allmänt
|
Mark Stovert
|
2002-09-26 10:55:48
|
|
|
Att inte kunna skilja ur vad det är med ditt företag som ska få kunderna att vilja göra affärer....
|
 |
Kylis: Allmänt
|
Mark Stovert
|
2002-09-26 10:55:47
|
|
|
Att inte kunna skilja ur vad det är med ditt företag som ska få kunderna att vilja göra affärer....
|
 |
NGM
|
sixten
|
2002-09-26 10:13:31
|
|
|
NGM: SAMARBETSAVTAL MED EXPORTRÅDET (Direkt) 2002-09-26 09:34
STOCKHOLM (Direkt) NGM har slutit ett samarbetsavtal med Exportrådet som bland annat innebär att exportrådet ska inleda diskussioner kring internationalisering med bolag
noterade på NGM. Det framgår av ett pressmeddelande./AE
Kommentar: NGM fortsätter att skicka ut pressmeddelanden angående frågor som egentligen inte tillför deras verksamhet så värst mycket. Jag misstänker att syftet med pressrelease är att framstå som attraktiv gentemot poteniella företag som söker notering men jag tycker ändå det är oroande att NGM inte verkar ha någon klar strategi som de arbetar målinriktat för att uppnå.
Glädjande i alla fall med orderdjup - detta är ett stort steg som leder i exakt rätt riktning.
|