 |
CELLPOINT
|
M monros broder
|
2002-05-05 23:25:56
|
|
|
HOPPAS DET INTE BLIR EN E-PLAY MED DETTA FÖRETAGET,EFTERSOM DOM KOMMER FRÅN SAMMA BÅT BORINSIKT,SOM BEKANT FÖRSVANN DOM MED GLITTRET, BARA EN TANKE,DESSUTOM FALLER INTE PÄRON SÅ LÅNGT FRÅN ÄPPLET.
|
 |
Cellpoint
|
sixten
|
2002-05-05 22:57:36
|
|
|
Jag kan dessvärre inte så mycket vare sig om Cellpoints teknik eller om bolaget som sådant. Ett par allmänna reflektioner dock:
- positionering kommer bli obligatoriskt på alla mobiltelefoner som säljs i USA!
- Cellpoint kommer nog få svårt att övertyga någon operatör att köpa varor av bolaget så länge det finns en osäkerhet om bolagets ekonomiska situation. Telekom branschen kännetecknas av långa beslutsprocesser, höga krav på dokumentation, kvalite mm, komplexa system som kräver att leverantörerna är stabila och kan ge support/underhåll under lång tid framöver etc. Ofta kan det också vara stora integrationsarbeten förenade med att implementera lösningar från externa leverantörer. Detta gör att operatörerna ogärna köper system från mindre och kanske obeprövade leverantörer.
Om Cellpoint har en bra teknik så kan den vara intressant för andra bolag att förvärva på ett eller annat sätt. Att finansiera upp bolaget till en för Cellpoints kunder förtroende ingivande nivå tror jag blir svårt. Utifrån mina mycket knappa kunskaper om Cellpoint så skulle jag själv inte satsa några pengar på bolaget.
Beträffande aktiesparklubben CLPT så var min reflektion precis den samma som Boxarns - dvs vi får utgå från att det är ett lovvärt initiativ men vara uppmärksamma på att det kan finnas dubbla motiv...
|
 |
Presidentvalet i Frankrike
|
Boxarn
|
2002-05-05 20:20:15
|
|
|
Preliminära siffror ger Chirac cirka 82% och Le Pen cirka 18%.
|
 |
64!
|
Boxarn
|
2002-05-05 20:10:54
|
|
|
Nu lägger jag av med groggandet för ikväll.
|
 |
62
|
Boxarn
|
2002-05-05 20:08:11
|
|
|
Är det något fel på Deranks server eller något i den stilen?
|
 |
Och 60!
|
Boxarn
|
2002-05-05 20:06:00
|
|
|
:-)
|
 |
58
|
Boxarn
|
2002-05-05 20:02:17
|
|
|
Vad händer?
|
 |
Och nu 53!
|
Boxarn
|
2002-05-05 19:59:49
|
|
|
!
|
 |
51
|
Boxarn
|
2002-05-05 19:59:04
|
|
|
...inne just nu! Rekord för mina ögon i alla fall!
|
 |
joje_
|
Boxarn
|
2002-05-05 18:35:59
|
|
|
På tal om risker! Du kan ju försöka värva (real)SVULLO till klubben. Han verkar ju riskbenägen. :-)
|
 |
>boxarn
|
joje_
|
2002-05-05 18:32:44
|
|
|
Allt denna klubb gör sker vad jag har förstått på fritiden. Då kan det nog bli små fel och dessutom så har dom nog ingen budget att tala om. Jag till exempel fick aldrig första utskicket medans en kompis som hade massor mindre än mig fick. Han hade 70 st men andra utskicket som kom fick vi bägge två. Du kan ju alltid ta kontakt med allas vår LANO på VCW och fråga honom lycka till. Jag förstår om du inte tecknar dig för någon post.
|
 |
sixten
|
Boxarn
|
2002-05-05 18:24:34
|
|
|
Mitt intryck är att du har bättre koll på "den nya tekniken" än vad jag själv har. Jag är ingen "tekniker". Eftersom du brukar skriva insiktsfulla inlägg också vad avser "teknik", så skulle jag uppskatta om du hade några synpunkter på Cellpoint i det fall du har en "susning" om vad det hela rör sig om.
|
 |
joje_ / Cellpoint
|
Boxarn
|
2002-05-05 18:12:53
|
|
|
Tack för informationen! Litet märkligt att inte alla aktieägare informerats, även om man som i mitt fall är en liten sådan.
Jag kommer att vid ett senare tillfälle läsa igenom den information som man kan hitta på klubbens hemsida. Det som emellertid "slår" mig omedelbart är huruvida Carl Johan Törnell är en oberoende kraft i så måtto som att han inte använts som ett redskap för Cellpoints ledning. Inget ont i det om så skulle vara fallet, men man bör nog vara medveten om möjligheten. Jag hoppas verkligen nu ingen tolkar det som om jag vill misstänkliggöra initiativet med aktiesparklubben. Jag tycker nämligen det är ett bra initiativ, även om jag själv troligtvis inte kommer att satsa några mer pengar på bolaget. (Jag brukar faktiskt annars vara rätt så solidarisk när det gäller nyemissioner i företag där utsikterna inte är helt problemfria.) Tekniken - även om jag själv inte förstår alla dess "finesser" - är alltför spännande för att inte försöka "räddas". Och jag är som sagt aktieägare i företaget, om än en obetydlig sådan.
Så än en gång! Tack "joje_" för att du informerade om det här.
P.S. Kanske är orsaken till att jag är litet dåligt informerad att jag under den senaste tiden varit utomlands i flera omgångar. Jag ska försöka bättra mig.
|
 |
>boxarn
|
joje_
|
2002-05-05 17:23:17
|
|
|
Det är inte försent att sätta in en post ännu
Jag trodde att du viste om detta !
|
 |
>Boxarn om cellpoint
|
joje_
|
2002-05-05 17:20:58
|
|
|
Bäste aktieägare! Stockholm den 24 april 2002
För fem veckor sedan bildades Aktieklubben CLPT för att stödja CellPoint, finansiellt och på andra sätt. Sedan dess har CellPoints arbete med att rekonstruera den finansiella ställningen rönt fortsatta framsteg. Ackordsförhandlingarna har i veckan blivit klara även på den amerikanska sidan och nu återstår bara den formella processen för det svenska ackordet. Den akuta krisen är således över.
I samband med att CellPoint har beslutat om riktade nyemissioner till större placerare, där posterna utgörs av 50.000 aktier och 25.000 optioner, så har CellPoints styrelseordförande Jan Rynning uttryckt sin otillfredsställelse över att befintliga aktieägare i CellPoint inte kan beredas samma möjlighet att teckna nya aktier i bolaget till förmånliga villkor som nytillkommande institutionella placerare. Orsaken till detta är att amerikanska börsregler förhindrar CellPoint att rikta ett nyemissionserbjudande till mer än 200 investerare, med mindre än att bolaget tvingas genomgå en administrativ process som skulle ta åtminstone sex månader.
Ett sätt att komma runt problemet vore att befintliga aktieägare deltar i nyemissionen genom att bli medlemmar i aktiesparklubben. Klubbens förtroendemän hade häromdagen ett möte med CellPoints styrelseordförande Jan Rynning, som då förklarade att han och styrelsen ser mycket uppskattande på vårt arbete för att erbjuda alla befintliga aktieägare samma möjlighet. Just nu i övergångsperioden innan andra pengar finns på plats har vi en särskilt betydelsefull roll att spela, och det är också nu som emissionskursen bör vara lägst.
Att CellPoint förlikades med sin förra juridiska rådgivare, Salans, gör att 1,3 miljoner dollar går in bolaget. En del går till att betala advokatkostnader och ackord i USA, men över hälften kommer in om några veckor som kassaflöde. Pengarna kommer således trygga likviditeten fram till dess att den långsiktiga finansieringen börjar komma in via CoFima Finanz i Schweiz. Vi erfar att CoFima tänker placera 5 - 8 milj. dollar hos sina institutionella kunder uppdelat i omgångar till allt högre kurs. Totalt blir det alltså tillräckligt för att CellPoint skall ha finansiell styrka för att driva verksamheten i åtminstone ett år även utan intäkter från vare sig befintliga eller nya kunder.
Att kunderna inte har råd att bygga dyra 3G-nät utan hellre vill utveckla nya tjänster som ska innehålla positionering framstår allt mer till CellPoints fördel. Utvecklingen framgår inte minst av Ericssons problem och av I-modes framgångar hos bland annat CellPoints största kund E-plus. Kan CellPoint så visa att man har den finansiella styrkan att finnas kvar som leverantör, ja då bör man få order.
Vår aktieklubb har fått ett uppskattat mottagande och har omnämnts i bland annat Dagens Industri. Vi har erbjudit ett större antal aktieägare i CellPoint att bli medlemmar för att genom aktiesparklubben delta i en nyemission till samma villkor som institutionella placerare. I dagsläget har vi nått den nivå om 2 miljoner kronor i insatskapital som vi satte som första mål, och vi ser att inbetalningarna fortsätter. I och med att ackordsförhandlingarna har avslutats, och medel säkrats via förlikningen, har de krav uppfyllts som vi satte upp som villkor för att investera i bolaget. Klubben har därför idag beslutat teckna en första omgång aktier och optioner i CellPoint.
Vi kommer fortsätta att teckna aktier och långfristiga optioner i bolaget till förmånlig kurs efterhand som mer kapital flyter in. Nästa utbetalning är planerad till den 26 april och därefter räknar vi med att teckna varje vecka fram till dess att emissionsmöjligheterna upphör när bolaget har erhållit tillräcklig finansiering från institutionellt håll.
Aktieägare som ännu inte valt att bli medlemmar i klubben, och medlemmar som önskar göra ytterligare insättningar, kan göra så enligt betalningsinstruktion nedan.
Ytterligare information om aktiesparklubben återfinns på klubbens webbsida: www.aktiesparklubbenclpt.nu
|
 |
Nyemissioner?
|
Boxarn
|
2002-05-05 14:52:52
|
|
|
Kan någon för övrigt lämna upplysningar om det pågår - eller nyss har varit - nyemissioner i Bluemarx och Target Invest?
|
 |
joje_
|
Boxarn
|
2002-05-05 14:51:10
|
|
|
Nyemission? Pågår det en nyemission nu? Det har jag inte fått något prospekt om.
|
 |
Cellpoint
|
joje_
|
2002-05-05 14:45:24
|
|
|
Ok jag håller med dig Boxarn. Men jag har valt att tro att bolaget kan vara lika intressant som det ser ut på pappret. Jag har likt dig en LITEN post men jag har valt att vara med i nyemissionen som är nu. Jag var med när aktien startade på 4 dollar och steg till 99 dollar detta kan ske nu också. För samma stigning i % räknat innebär det att aktien stiger från 0,3 till 7,35 dollar. Detta är dock inte omöjligt och satsar man 10000 kr ger det ca:250.000kr och det är ju inte dåligt. Men som sakt det är en riskfull investering lika riskfull som på IM tiden. Men jag anser att det kan gå fortare här än vad dom flesta tror.
|
 |
Svullo
|
Boxarn
|
2002-05-05 14:43:36
|
|
|
Ja, din spjuver! Du är nog inte så ointresserad av telekom och NGM som låter påskina. Varför är du annars inne på den här sidan? Och du Svullo? Är det riktigt säkert att du inte brukar skriva med en eller två andra signaturer ibland?
|
 |
Boxarn
|
(real)SVULLO
|
2002-05-05 14:27:46
|
|
|
Det är just det jag menar. Är så himla skönt att för en gångs skull INTE behöva bry sig hur dessa Telekombolag går (och för att inte tala om dom på Ngm).
Alltså, om det stämmer det du har skrivit om telekomaktierna (du har väl tagit det från diverse tidningar) så riskerar detta att sluta i en praktig härdsmälta.
Är det kanske så att Telekom nu är påväg mot samma urblåsning som IT unnder 2001, eller bank och fastighetsbranchen på 80-talet?
|
 |
Telekomeländet
|
Boxarn
|
2002-05-05 13:49:02
|
|
|
Man kan just nu fortsätta att vältra sig i telekomeländet nästan i det oändliga. Aktierna i Deutsche Telekom och France Telekom sjönk under fredagen till rekordlåga nivåer. Analytikerna har nu ögonen på intäkterna från de fasta näten vilka beräknas bli lägre än man tidigare trodde. Både DT och FT har stora skuldbördor att dras med. 60 miljarder euro, sägs det. Om det gäller båda tillsammans eller var för sig är jag litet osäker på. Klart är dock att båda bolagen har hundratals miljarder kronor i skulder att kämpa med. Och räntorna är som vi vet på väg uppåt.
På mobilsidan är det lika dystert. Vodafone sjönk till den lägsta kursen på 4 år efter att företaget gått ut med en prognos om lägre intäkter både i Tyskland och Italien. Företagets marknadsvärde har i år gått ned med närmast ofattbara 800 miljarder kronor. Företagets köp av tyska Mannesmann för nästan 2.000 miljarder kronor tynger hårt på företaget.
|
 |
Svullo
|
Boxarn
|
2002-05-05 13:29:48
|
|
|
Du har rätt. Det ser på flera sätt inte så ljust ut på aktiemarknaden för närvarande. Och jag önskar dig naturligtvis lycka till med ditt samlande. Men jag är också fundersam över om du verkligen är så övertygad om att frimärken osv. är ett bättre investeringsalternativ än aktier. Är det inte möjligen så att det snarare är dig själv som du försöker övertyga än oss andra? Varför annars dessa ständiga uppmaningar på denna aktiechatsida?
|
 |
Det ser bara mörkare och mörkare ut
|
(real)SVULLO
|
2002-05-05 13:14:45
|
|
|
Ni trogna aktiefantaster förtjänar all beundran ska villigt erkännas.
Men allvarligt talat,,,varför kasta pärlor efter svin?
Satsa på något värdebeständigt, som dessutom är vackert. Frimärken, vykort, mynt osv är både roligt, vackert och berikande samt är på uppgående rent prismässigt. Inom frimärken som ligger mig varmast om hjärtat slås ständigt nya rekord på auktionerna. Trots det så är det långt kvar till toppnoteringarna från 80-talet.
|
 |
i-mode, Java2ME och 3G
|
sixten
|
2002-05-05 12:38:47
|
|
|
Fick lite bråttom på slutet vid förra inläggaet - kontentan är dock att 3G näten kommer nog behövs, deet kan dock ta tid innan de uppnår stora marknadsandelar av trafiken. Ett användningsområde för 3G näten, som kanske till och med blir det viktigaste, är taltrafik.
|
 |
i-mode, Java2ME och 3G
|
sixten
|
2002-05-05 11:02:53
|
|
|
Jag kan mycket väl tänka mig att innehållsleverantörerna tycker att det är intressant att leverera till e-plus. Marknaden för innehållsleverantörerna har ju inte precis utvecklats som aktörerna hade hoppats så alla intiativ är säkert välkomna. Alternativet idag är inte att ta fram content för UTMS näten (detta är för långt fram i tiden) utan alternativet för contentproviders idag är Java2ME. Många av terminaltillverkarna kommer lägga in Java2ME (en nedbantad variant av Java) i sina kommande terminaler vilket gör att man kan skriva enklare applikationer typ övervakning av börskurser, spel mm.
Det har hela tiden funnits skeptiker till 3G näten som inte trott att de kommer bli verklighet. Det är lite oroväckande att antalet skeptiker verkar ha ökat på sista tiden samtidigt som lanseringen närmar sig. Tittar man på prognoser för hur utrullningen av 3G näten kommer näten kommer ske så ser det ut som att det kommer ta några år innan en markant del av trafiken går över UMTS näten. Till det positiva hör dock att de vanliga mobilnäten idag är hårt belastade samtidigt som en minoritet av trafiken går över mobila nät och merparten av trafiken går över fasta nät. På 5 - 8 års sikt kommer detta förhållandet var det omvända dvs merparten av all trafik kommer gå över mobila nät. Detta skapar ett mycket stort behov av ny kapacitet och därför tror jag själv att 3G näten kommer ta fart men "the killer application" kanske blir taltrafik!
Det stora problemet som fortsätter att hämma telekommarknaden är operatörernas dåliga ekonomi.
|
 |
i-mode
|
Boxarn
|
2002-05-05 10:09:56
|
|
|
Jag läser i en artikel om introduktionen av i-mode i Tyskland, vilken under mycken möda och vånda förberetts under ett och ett halvt år. Det gäller tydligen att tjänsten verkligen får ett stort genombrott - och det relativt snabbt. UMTS väntar i kulisserna med sina större möjligheter, och innan denna kommer måste i-mode ha etablerat sig ordentligt. Vilket har lett till stora annonskampanjer, bland annat i TV. Det kanske också var därför som E-Plus som tillhandahåller tjänsten lät projektet gå under kodordet "Storm".
Den stora frågan, om jag har uppfattat det rätt, är huruvida innehållsleverantörerna kommer att hoppa på tåget. E-Plus hävdar nu att man lyckats med den sidan av projektet. När potentiella innehållsleverantörer såg att projektet var på väg att realiseras ville plötsligt "alla" vara med, hävdar företaget.
De tjänster det skriv om är, tycks det mig, emellertid fortfarande ganska "banala". Det är det gamla "köret" med nyheter, väderprognoser, börskurser o.dyl. En ny tjänst såg jag dock som jag tycker verkar litet intressant, nämligen visning av biografernas repertoar. Kanske snuttar ur filmer för att locka biobesökare kan ge ett lyft åt trafiken i näten?
|
 |
The almighty dollar
|
Boxarn
|
2002-05-05 09:34:52
|
|
|
Återhämtningen i den amerikanska ekonomin haltar. Arbetslöshetssiffrorna som kom i fredags var sämre än väntade. Likaså var bland annat siffrorna från servicesektorn mindre bra. Den tillväxt i ekonomin som var under det första kvartalet - 5,8% - förklaras framför allt av att företagen fyllde på lagren och att federala myndigheter och myndighterna på delstats- och lokal nivå spenderade frikostigt.
Tillsammans med USA:s stora underskott i bytesbalansen gör detta att allt fler tror att dollarn kommer att börja svaja. I fredags sjönk den amerikanska valutan till sin lägsta nivå på 6 månader. En ytterligare orsak till nedgången är att marknaden hos Bushadministrationen nu tycker sig börja märka att man inte kommer att hålla fast vid en "strong dollar policy". Det är bara att hoppas att fallet - om det blir något - kommer successivt. Ett snabbt fall skulle vara mycket negativt för återhämtningen i den globala ekonomin.
|
 |
Cellpoint
|
Boxarn
|
2002-05-05 09:28:27
|
|
|
Jag äger en mycket liten post aktier i Cellpoint, en post som mindre är att betrakta som en investering - då även en kraftig uppgång i aktien inte skulle innebära någon stor finansiell vinst för mig - än som ett sätt att hålla mig underrättad om ett företag som ligger i teknikens framkant.
Frågan är emellertid om inte denna teknik ser mer spännande ut på papperet än vad gäller kommersialiseringsmöjligheterna. Jag tror att det finns en avsevärd risk att tekniken plockas upp av något annat bolag som köper ut den ur Cellpoint när företaget tvingas slå vantarna i bordet.
|
 |
Cellpoint
|
joje_
|
2002-05-04 21:55:43
|
|
|
Ett It bolag som är i en MYCKET stor kris som jag tror att det ska vända för. Det är ju Cellpoint risken är dock stor att dom inte lyckas få in dom miljoner dom behöver. Men om dom lyckas med det så kan dom stiga med 200-400 % på ett halvår och ännu mer på längre sikt..
|
 |
>GodMan
|
joje_
|
2002-05-04 21:49:44
|
|
|
Jag håller med dig att Ericsson är viktig för Sverige. Men tyvärr är det inte Ericsson som är problemet i Sverige utan att näst intill alla större bolag jag vet av redan har stuckit. Exempel på bolag som mer eller mindre har stuckit.
SKF, Volvo, Saab, Assidomän, Sandviken ,OSV. Vist har många av dessa kvar fabrikerna men all vinst går till utlandet och tror ni att något kommer tillbaka till moder svea nix. Utan att enda vi kan hoppas på är att vi får nya företag som väljer att ha forskning samt huvudkontor i Sverige. Jag hoppas dock att det finns en chans att det kan bli så men det ska nog bli värre innan det blir bättre tyvärr.
|
 |
Boxarn
|
GodMan
|
2002-05-04 19:44:52
|
|
|
Bara att titta på den statistik som WHO (eller vad dom nu heter) publicerar varje år, och som mäter hur rikt ett land är.
För 25-30år sedan låg vi i absoluta toppen. Idag är vi väl på 17:e plats.....i EUROPA!!!!
Inget snack om att LME betyder mycket för Sveriges väl. Därför (och där är jag måhända allt för pessimistisk) ser jag dessvärre fortsatt mörkt på aktieutvecklingen.
|
 |
Telekom
|
Boxarn
|
2002-05-04 18:03:03
|
|
|
När man läser i internationella media så blir man mer och mer mörkrädd för sektorns utsikter. Det är nästan så att man tror att det finns en risk för att Ericsson skall gå i kk. Men så långt lär det väl ändå inte gå. Däremot kan det nog komma konsolideringar där Ericsson kanske kommer att vara med på ett hörn.
Jag såg förrresten att 90% av alla uppsagda i Kista - Sveriges Silicon Valley - var civilingenjörer och tjänstemän. (Om jag nu uppfattade det hela korrekt.) Och det rör sig om flera tusen personer. Och det är inte slut än!
Jag såg också att hushållen i Sverige har lägre levnadsstandard än de svarta/den afro-amerikanska befolkningen i USA. Den här jämförelsen lär inte utfalla bättre till svenskarnas fördel om Ericsson fortsätter att åka kana, även om vi inte skall överdriva betydelsen av detta företag för svensk ekonomi.
Nog kan man säga att det gått utför för Moder Svea under de senaste 25 åren - åtminstone i relativa tal - på det ekonomiska planet.
|
 |
TagMaster
|
Boxarn
|
2002-05-04 17:03:19
|
|
|
Också detta pressmeddelandet från igår tycks ha gått panelen förbi. Företagets system har installerats som en del av ett parkeringskontrollsystem på ett fotbollsstadium i Korea där en del matcherna i fotbolls-VM kommer att spelas.
|
 |
Cashguard
|
Boxarn
|
2002-05-04 16:58:41
|
|
|
Man undrar snart vad det är som skall få skribenterna på Derank att reagera. I måndags meddelade företaget att man fått i uppdrag att genomföra två pilotinstallationer på OKQ8-stationer i Stockholmsområdet. OKQ8 har cirka 1.000 stationer i Sverige.
|
 |
Bedminster
|
Boxarn
|
2002-05-04 16:55:02
|
|
|
Någon som har någon kommentar till att den relativt nyutnämnde VD:n avgår. På egen begäran som det heter. En felrekrytering verkar det i vilket fall som helst ha varit.
|
 |
Affärsstrategerna
|
Boxarn
|
2002-05-04 16:48:31
|
|
|
Är det någon som vet när bolagsstämman kommer att äga rum?
|
 |
Boxarn
|
GodMan
|
2002-05-04 16:10:32
|
|
|
Håller med dig om att AFV måste räknas som den mest seriösa av ekonomi-blaskor.
Skräckexemplet är när tex Expressen och Aftonbladet skriver om aktier.
|
 |
GodMan
|
Boxarn
|
2002-05-04 16:06:39
|
|
|
Det är nog riktigt som du skriver att man bör lita på sig själv. Men människan lever inte i ett vakuum. De beslut man fattar bygger på den information man inhämtar från omvärlden.
När det gäller dina exempel så bör man naturligtvis vara MYCKET skeptisk, för att inte säga helt avfärdande. Men det är nog en viss skillnad på dessa aktietips och artiklar i Svenska Dagbladet och Affärsvärlden. Särskilt Afv har ett renommé som varande seriös. Och SvD:s artikel hade litet av sensationsjournalistik över sig. Så jag går på Afv:s linje i det här fallet.
|
 |
Boxarn, lita bara på dig själv
|
GodMan
|
2002-05-04 15:46:09
|
|
|
Man ska inte tro på nån annan än sig själv, det är i alla fall min fasta övertygelse.
Ett exempel:
Ta 10 ekonomitidiningar och du finner 10 olika tips på den mest köpvärda aktien, resp minst köpvärda. Blicka sen tillbaka efter några månader och du kommer finna att dom aktier som ratades, har blivit dom verkliga vinnarna i minst 50% av fallen och vice versa.
Så med egna värderingar/prognoser/analyser, sunt förnuft (nästan det viktigaste), och lite tur, har man alla chanser att slå dessa så kallade "experter".
Ps. Jag vill understryka att det absolut kan vara av värde att läsa så mycket ekonomitidningar man bara kan. Där får man mycket gratis i form av värderingar och hur företaget utvecklats. Men det ska bara vara vara en liten del av det totala "analysarbetet" som avgör om aktien ska köpas eller ej.
|
 |
IT-bolagen
|
Boxarn
|
2002-05-04 14:56:08
|
|
|
Vad ska man tro? Svenska Dagbladet kör med stora rubriker i spåren på fallissemanget för Icons dotterbolag i Sverige och varnar för att kassorna är på väg att ta slut för flera IT-bolag. Affärsvärlden däremot skriver om att orderingången för IT-konsulterna har vänt upp och att förhoppningar om stigande lönsamhet finns.
Ja, vad ska man tro?
|