 |
Idioter
|
Boxarn
|
2002-04-20 13:40:14
|
|
|
Jag ser att "Mr Rockefeller" kallat signaturerna "SäkerPåSinSak" och "37" för idioter. Eftersom jag känt mig litet ensam vad gäller detta epitet från "Mr Rockefeller" så får jag väl er andra idioter välkomna i gänget. Även om detta gäng tidigare endast bestod av mig själv.
Skämt åsido! Jag tycker det är synd att "Mr Rockefeller" slutar skriva. Han tycks vara utrustad med en osedvanligt kort stubin. Minsta lilla mothugg så går han i taket. Men han kanske återvänder så småningom under en annan signatur!
När det gäller "glyssner" så är det inte mindre beklagligt. Hans skäl för "avhoppet" tycker jag dock låter litet krystat.
Överhuvudtaget är jag förvånad över den aggressivitet som ofta kommer till uttryck i inläggen här. - Det är förresten märkligt! Det är ofta människor som inte drar sig att kränka andra med de grövsta tillmälen som känner sig trampade på foten av minsta lilla invändning mot dem själva. _ Varför, frågar jag mig. Kanske står svaret att finna i att folk bär på mera latenta aggressioner än man föreställer sig, och att sådana här diskussionssidor är lämpliga fora för att under anonymitetens täckmantel få utlopp för dem.
|
 |
KYLIS
|
GodMan
|
2002-04-19 20:27:06
|
|
|
Jag håller med dig. Nu ska sägas att jag inte är 100% säker (men snudd på) att jag läst att man inte ska bifoga underlagen i förskott.
Emellertid har jag deklarerat aktieaffärer i nära 15år och aldrig skickat med några kvitton eller ens specat vilka avdrag jag yrkat på, och det har ju gått bra.
|
 |
Avdrag
|
KYLIS
|
2002-04-19 20:14:26
|
|
|
God Man, jag vet inte riktigt hur det förhåller sig angående kvitton och om dessa måste styrkas då man skickar in deklarationen. Man tycker ju att det borde borde vara så för annars är budskapet tvetydigt och liknar dubbelmoral och dessutom kostar det massvis med pengar och tid om dom på myndigheten ska kräva in kvitton etc för att få styrkt avdragen. Det låter inte riktigt sunt, och om det är så bör dom nog se över sina rutiner för där går det att spara massvis om det nu skulle förhålla sig så.
|
 |
Skribenten=JanOwe
|
GodMan
|
2002-04-19 16:49:42
|
|
|
i detta fall.
|
 |
Avdrag
|
GodMan
|
2002-04-19 16:48:25
|
|
|
Jag undrar om det verkligen är rätt att i förskott redovisa sina avdrag med specifikationer och kvitton?
Läser man diverse tips i tidningar (tror t.om det står i "dags att dekl") så framgår det klart och tydligt att man INTE ska skicka med en massa kvitton förens RSV ev frågar efter dessa.
Är det jag som missförstått det hela?
Hur som helst har jag alltid gjort på det sättet, och ibland har inget hänt, och ibland har jag fått uppmaning om att styrka mina avdrag.
Då vissa avdrag blivit underkända har det verkligen inte resulterat i några straffskatter. Blandar månne skribenten ihop det med underlåtande av reavinst på aktie?
|
 |
Avdrag
|
GodMan
|
2002-04-19 16:48:24
|
|
|
Jag undrar om det verkligen är rätt att i förskott redovisa sina avdrag med specifikationer och kvitton?
Läser man diverse tips i tidningar (tror t.om det står i "dags att dekl") så framgår det klart och tydligt att man INTE ska skicka med en massa kvitton förens RSV ev frågar efter dessa.
Är det jag som missförstått det hela?
Hur som helst har jag alltid gjort på det sättet, och ibland har inget hänt, och ibland har jag fått uppmaning om att styrka mina avdrag.
Då vissa avdrag blivit underkända har det verkligen inte resulterat i några straffskatter. Blandar månne skribenten ihop det med underlåtande av reavinst på aktie?
|
 |
JanOWE
|
KYLIS
|
2002-04-19 14:24:16
|
|
|
Det lätt som ett horribelt beslut att du skulle erlägga straffavgift för att du yrkade avdrag och att om du dessutom kunde bekräfta avdraget, kan ändå inte vara rätt och riktigt? Men sant som du säger att man bör vara ambitiös med att deklarera för varje enskilt avdrag och att dessutom styrka dessa med kvitton eller dyl
|
 |
JanOWE
|
DuncansJourney
|
2002-04-19 13:20:05
|
|
|
Man kan väl säga att Skattemyndigheten både är åklagare och domare, men besluten kan överklagas, vilket jag tycker du ska göra (om det inte är försent). Åtminstone skattetillägget tycker jag är tveksamt. Du kan hävda att det inte i myndighetens broschyrer framgår vilka krav som gäller för att avdrag ska medges, ej heller anges att avdragen ska specificeras i bilaga.
Om du inte dragit av för kostnader du inte haft, och dina avdrag inte är orimliga, är det mycket möjligt att en högre instans gör en annan bedömning än din skattemyndighet.
|
 |
"Lagliga avdrag ;-)" >Marie
|
JanOWE
|
2002-04-19 12:21:01
|
|
|
Tänk bara på att specificera redan från början varje enskild post som ingår i Dina "Förvaltningskostnader".
Om Du bara tar upp en ospecificerad klumpsumma kan Du råka illa ut.
Så gjorde jag i senaste deklarationen. Skattemyndigheten hörde av sig och ville ha en specifikation, vilket de då fick.
Sedan underkände de en stor del av avdragen, bl.a. avskrivning av dator (50 % av kostnaden, avskriven på 3 år, godkändes ej!).
Därefter påfördes jag ett skattetillägg på 40 % av de underkända avdragen.
Motiveringen till detta måste (såvitt jag förstår) vara, att jag "felaktigt" dragit av "Förvaltningskostnader", som enligt Skattemyndighetens definition inte var förvaltningskostnader. Därmed kan de tydligen utan vidare utdöma skattetillägg.
De ifrågasatte alltså inte att jag verkligen hade haft kostnaderna, men ville inte godkänna avdragen, och det räcker för dem.
För att vara säker på att slippa skattetillägget, måste man följaktligen specificera alla poster.
Drar man av en dator och anger i klartext vad avdraget gäller, så kan de inte utdöma skattetillägg, även om de skulle underkänna avdraget i sig.
( Försök att göra avdrag för kostnader som Du inte HAR haft kan dock naturligtvis också medföra skattetillägg, om de kommer på Dig ! )
Kom ihåg att Skattemyndigheten är en instans som samtidigt fungerar som både åklagare och domare !
|
 |
KYLIS
|
Marie
|
2002-04-19 10:42:15
|
|
|
Tack för tipsen.
|
 |
"Lagliga avdrag ;-)" >Marie
|
KYLIS
|
2002-04-19 09:43:00
|
|
|
Man kan generellt säga att förutom för räntor och förvaltningskostnader får avdrag göras för intäkternas förvärvande och då gäller att utgifter för att förvärva och bibehålla inkomster skall dras av som kostnad och att det primära att det inte faller under privata levnadskostnader. Ex en dator faller under direkta omkostnader för intäkternas förvärvande (den del som är relaterat till aktiehandeln ex 65%), omkostnader som Internetavg (trafik) Mobil (tjänster SMS) Programvara (ex skatteprogram)Analysaverktyg Tidsskrifter kan också vara exempel.
För samtliga yrkande är det lika bra på en gång att bifoga kvitton, samtidigt så krävs det att du handlar flitigt för att avdragen kan tas i anspråk och samtidigt är det inte säkert att dessa ändå godtas i alla fall. Men försöka skall man, det är inte brottsligt att yrka på avdrag, speciellt om man också kan uppvisa kvitton. Faktum är ju att det inte är netto det du deklarerar för netto är efter att man har tagit med alla fasta/tillhörande avgifter som medför förvärvandet och skattmasen tar på tok för mycket redan så klart att man skall se till sina egna rättigheter.
|
 |
Lagliga avdrag
|
Marie
|
2002-04-18 15:26:57
|
|
|
kanske är bäst att skriva *s*
|
 |
KYLIS
|
Marie
|
2002-04-18 13:23:14
|
|
|
Har du några bra tips på avdrag?
|
 |
Skatt
|
KYLIS
|
2002-04-18 09:47:02
|
|
|
Såg ni pamparna som undanhåll miljardbelopp i optioner, tyckte jag hörde det på nyheterna nu på morgonen och att den "razzian" gett klirr i kassan eller rättmätigt beskattade "kronor" kanske man ska säga. Oavsett om någon här nu försöker bluffa så är det egentligen dennes bekymer och dennes "dåliga samvete/nattsömn" för gör man det har man alltid farhågor om att det dimper ner brev från myndigheten om kompletterande uppgifter så tycker man det är värt detta så låt det då stå för vederbördande. Dock "skola man icke inleda andra i frestelsen"
Att göra avdrag däremot är lika mycket en skyldighet som en rättighet och det är många för snälla för att våga eller förstå.
|
 |
Tagmaster / Rökta Räkan
|
sixten
|
2002-04-18 09:41:38
|
|
|
OK, jag förstår din poäng - det låter dock märkligt om man bara skulle ha i storleksordning 1 miljon i orderstock från andra än Motorola. Kanske har inte hela Motorola ordern bokförts i orderstocken då hela ordern kanske inte är bekräftad. Märkligt hur som helst.
Var kommer din signatur ifrån förresten?
|
 |
>>TagMaster<<
|
Rökta räkan
|
2002-04-18 07:46:48
|
|
|
Vad jag tänker på är orderstocken som var på 20,8 Mkr vid årsskiftet. Motorolaordern är på ca 20 Mkr så inte blir det mycket från andra än Motorola som ligger i orderstocken. Man får hoppas att orderingången tar fart från andra än Motorola.
|
 |
Tagmaster / Rökta räkan
|
sixten
|
2002-04-17 23:41:40
|
|
|
Kan du förklara lite mer hur du tänker i ditt förra inlägg? Att Tagmaster får en stor order är givetvis bra men detta borde inte innebära att försäljningen i övrigt skadas. Eller har jag fel?
Självklart är Motorola ordern mycket viktig men kursen har ju inte precis gått genom taket pga detta så jag tycker ändå att risknivån minskat. Det som talar mot bolaget är att man hållt på så pass länge och tagit in så mycket pengar - egentligen borde vi kunnat förvänta oss mera än dagens position för Tagmaster (läs en börsnotering).
|
 |
Överrektion !?
|
Mandel
|
2002-04-17 19:25:16
|
|
|
Ställer mig också något förvånad till dessa "sluta skriva deklarationer" man ser här på Derank titt som tätt.
Speciellt då jag tycker det rört sig om småsaker. Man får väl respektera att det finns olika åsikter utan att för den skull bli förbannad. Man behöver ju faktiskt inte läsa allt som skrivs.
Kan inte låta bli att tänka på Boxarn. Få skribenter har fått ta så mycket oförtjänt skit som han, men inte har han slutat skriva för det (tack och lov).
|
 |
>>TagMaster<<
|
Rökta räkan
|
2002-04-17 16:46:32
|
|
|
Något som retar mig är att orderstocken antagligen bara utgörs av Motorolaordern och andra orders till endast ett par miljoner.
|
 |
Tagmaster
|
sixten
|
2002-04-17 15:01:52
|
|
|
Tagmaster kommer med rapport om en dryg vecka och det ska bli intressant att se hur utfallet blir och om Motorola ordern har gett något bidrag ännu. Tagmaster känns faktiskt ganska lågt värderad med ett p/s tal på runt 0.6 (siffrorna taget ur minnet). Börjar Tagmaster göra vinst och samtidigt ger besked om hur man tänkt sig aktiehandeln framöver så kan aktien mycket väl bli en hit. Det finns dock en del osäkerhetsmoment ännu.
|
 |
glyssner (och även Mr Rockefeller)
|
SäkerPåSinSak
|
2002-04-17 13:43:50
|
|
|
Gör som ni vill.
Passar det inte så är det
ingen som tvingar er att
fortsätta skriva.
Däremot tycker jag ert
agerande är högts anmärkningsvärt.
Ni beter er som två
små barn i trotsåldern som
inte fått sin vilja fram
(hur gammla är ni egentligen?).
Rent skrattretande att höra
era hot om att lämna sidan
(ni får ursäkta) bara
för att det råder skilda meningar
om vissa saker.
Att börja snacka om
anarki och att alla skatter
ska slopas var dessutom en
överdrift av gigantiska mått
(att bli kallad för idiot var
däremot snarare komiskt)
Det jag ifrågasätter är
varför Sverige - bland mycket annat -
ska ha så högt skattetryck, inte minst
när det gäller akieaffärer.
Därför ställde jag en oskyldig
fråga om tips på hur man ska
kunna få lägre skatt på
aktievinster, vilket jag absolut
inte skäms för.
Håller med om att politik inte
hör hemma här på Derank.
Men aktier och deklaration är något
som verkligen hör ihop.
Synd bara att min fråga skulle leda till denna idiologiska
och politiska debatt.
Sätter nu punkt för denna
diskussion.
|
 |
Derank och moral
|
sixten
|
2002-04-17 13:19:00
|
|
|
Kanske skulle Derank öppna en undergrupp som inriktar sig på politik och moral? Intresset verkar vara stort för dessa ämnen men risken är att medlemmarna slutar skriva så fort de får mothugg...
För egen del kommer jag hålla mig till att diskutera aktier och bolag.
|
 |
glyssner
|
37
|
2002-04-17 13:07:26
|
|
|
Skrev jag att dom själva skulle få bestämma var dom skulle få parkera?
Skrev jag något om det vore bra om man bara gick in i affären och tog för sig?
Jag anser att man bör göra rätt för sig, och att myndigheterna INTE gör det.
Att du inte vill förstå, och sedan lägger ord i min mun gör mig trött.
Om du vill lämna sidan är det upp till dig, men då kan man ju inte bemöta dig heller, eller?
Desutom undrar jag varför du skriver om anarkister. Vad har det med mig att göra?
|
 |
Förslag
|
DuncansJourney
|
2002-04-17 12:49:14
|
|
|
Jag föreslår att vi slutar diskutera moral, skatter o.d. här. Det är dumt om vi ska bli ovänner och duktiga skribenter ska lämna sidan pga sådant som egentligen inte hör hemma på sidan.
Nu i rapporttider finns ju så mycket att skriva om aktier och bolag, vi kan väl nöja oss med det.
OK?
|
 |
37 /Säker På...
|
glyssner
|
2002-04-17 11:58:00
|
|
|
Om alla Sveriges innevånare själva skulle bestämma vart dom skulle parkera, om kollektivtrafiken vore gratis. Om man bara gick in i affärerna och tog för sig, skulle ett tillstånd av anarki råda. Jag förstår inte att det finns personer på en aktiesida som har dessa tankegångar. Vore det inte bättre att krossa kapitalet för att total kaos skulle uppstå?
Jag delar helt Mr Rockefellers synpunkter om att vi lever i ett av de bästa länder som finns.
Anarkister och deras synpunkter är något av det värsta jag vet, därför lämnar även jag denna sida tills vidare.
|
 |
Focal Point 3 mån: Resultatet blev 0,1 Mkr (0,4)
|
under luppen
|
2002-04-17 10:36:40
|
|
|
Focal Point 3 mån: Resultatet blev 0,1 Mkr (0,4)
2002-04-17 09:38
Focal Point redovisar ett resultat
efter finansnetto på 0,1 Mkr (0,4) för
årets tre första månader.
Nettomsättningen uppgick till 2,6
Mkr (3,5).
Rörelseresultatet blev 0,0 Mkr (0,3)
och nettoresultatet uppgick till 0,1
Mkr (0,4).
Bolaget bedömer att tillväxten för
licensintäkterna kommer att vara
fortsatt stark under verksamhetsåret.
Erik Palmung, 031-68 49 01
Nyhetsbyrån Ticker
|
 |
Sverige är fantastisk
|
SäkerPåSinSak
|
2002-04-17 08:19:50
|
|
|
På tal om skatter!!!!!
Klipp från www.spray.se
"Skattemyndigheterna ska för första gången granska om anställdas privatsamtal i tjänstemobiler är en förmån som ska beskattas."
Vet inte om man ska skratta eller
gråta?
|
 |
Nu låter det bättre
|
insider
|
2002-04-17 08:12:15
|
|
|
Säkerpåsinsak,
Bra! Man ska ifrågasätta och använda de demokratiska metoderna för att få sin vilja fram.
Att bryta mot lagen genom att "glömma" att ta upp affärer i deklarationen är inte att ifrågasätta - det är att på ett fegt sätt smita undan.
|
 |
Mr Rockefeller
|
37
|
2002-04-17 06:05:11
|
|
|
Om du nu tycker att dom Svenska lagarna är så bra, varför bryter du då emot dom själv genom att kalla mig och 'SäkerPåSinSak' för idioter?
Sedan undrar jag vilket parti du tycker att jag skall rösta på för att få parkera min bil på ALLMÄN(!) gata utan att bli mjölkad på en massa meningslösa avgifter/böter helt i onödan.
Jag kan ge hundratals liknande exemel, men tror att du, trots allt, har förstått mitt budskap nu.
Du skrev att du slutar skriva här. Är det för att slippa bli bemött och för att straffa oss som inte dyrkar dina åsikter?
|
 |
Mr Rockefeller
|
SäkerPåSinSak
|
2002-04-16 22:39:42
|
|
|
Ops...precis när jag hade skickat
mitt inlägg ser jag att Mr Rockefeller
åter brusat upp.
Ja tänka sig. Här deklarerar han glatt
hur bra Sverige är. Hur stolt han är
att bo i ett land där åsiktsfrihet
råder mm mm.
När det sen visar sig att det finns
folk som INTE delar hans åsikt så
gör han samma sak som Vinnare, nämligen
slutar att skriva helt.
Vinnare hade åtminstonde den goda smaken
att inte kalla någon för idiot.
Ha det så bra Mr Rockefeller och tänk
på att alla inte kan tycka som du ;-)
|
 |
insider
|
SäkerPåSinSak
|
2002-04-16 22:27:18
|
|
|
Vet du vad det farligaste är?
Jo det är att inte ifrågasätta saker
och ting.
Bara för att det finns lagar, behöver
inte det innebära att det är
"den riktiga vägen".
Ja jag ska rösta, och jag ska rösta på
det enda parti som vill sänka skatterna
och ge folket mer bestämmanderätt.
Tyvärr lär jag inte ensam kunna
"rösta bort" dom pajaserna som nu
fått folkets förtroende.
Godnatt!
Ps. Innan jag släcker ska du få
en utmärkt länk av mig.
Självklart är jag redan medlem!!!
www.planka.nu är adressen....
|
 |
Sista inlägget på Derank...
|
Mr Rockefeller
|
2002-04-16 22:22:18
|
|
|
Jag är trött på att skriva på den
här sidan. Först det här med Jovars
och sedan ska man behöva
konfronteras med idioter som 37 och
SäkerPåSinSak.
Jag hoppas att ni två driver er sak
till extrem fulländning och totalt
avskaffar samtliga skatter. Jag
tänker dock inte vara här den dagen
ni lyckats, när ambulanserna slutat
rulla, riksvägarna köpts ut från
statens konkursbo av Road Management
Corporation och man inte kan köra
500 m utan att betala vägavgifter
och förtvivlade låginkomsttagare
förgäves kämpar för att att vårda
sina anhöriga i hemmet eftersom
offentliga äldre- och sjukvården för
länge sedan lagts ner och ersatts av
privata försäkringar, som ingen av
dem hade råd med eller aldrig fick
teckna, eftersom de råkade vara i
riskzonen av att faktiskt bli sjuka
och därför kunde bli en olönsam kund.
Det här med Jovars har också varit
helt otroligt. Hur många gånger har
jag inte sagt att jag inte är Jovars
och heller inte har något med denne
skribent att göra. Jag kan förstå om
det ser misstänkt ut eftersom denne
Jovars alltid lyckas dyka upp inom
en – två timmar efter mina inlägg,
men jag är inte Jovars. Om inte
annat borde ju det stilistiska
formatet avslöja att vi inte har
något med varandra att göra. Jag
tycker det har varit att tråkigt att
bli beskylld för att vara Jovars.
Andra kanske inte hade brytt sig,
men jag tycker det har varit
tråkigt.
Eftersom det skrivs mer om att jag
skulle vara Jovars än kommentarer om
innehållet i mina inlägg har jag
bestämt mig för att tills vidare
upphöra med att skriva på denna
sida.
Jag vill avsluta med att tacka de
skribenter som jag har tyckt varit
värda att läsa.
Den första som jag vill nämna
slutade skriva på denna
sidan för ett bra tag sedan,
nämligen Vinnare, en intelligent och
hygglig kille med ögonöppnande
inlägg. Vinnare fick mig att inse
Cashguards potential, tack för det.
Björn R är helt i en klass för sig
själv vad beträffar hög kvalitet i
inläggen, även om de inte innehåller
några ekonomiska tolkningar.
Ytterligare en skribent som
förtjänar att nämnas är Framfond,
som om han blir lite mer realistisk
i vissa prognoser och tar för vana
att följa upp dem kan bli en riktigt
skicklig skribent så småningom (han
är duktig redan idag).
Därmed kan jag bara avsluta med att
säga: Alla värda nämna nämnda, ingen
glömd. Tack och hej!
|
 |
Brottslighet
|
insider
|
2002-04-16 21:15:08
|
|
|
Kära Säkerpåsinsak,
Att du inte gillar reavinstskatt ger dig inte rätten att strunta i den.
Att jag ogillar jordbruksstöd ger inte mig rätten att äta gratis på LRFs restaurang.
Lagarna finns där för att du röstat fram de inkompetenta politiker som stiftat dem. Ogillar du lagarna får du påverka politikerna eller rösta bort dem.
Så enkelt är det.
|
 |
Robux bolagsstämma
|
Veberödsmannen
|
2002-04-16 20:21:29
|
|
|
Kan någon som närvarade vid Robux
bolagsstämma idag avge ett referat
om hur stämman gick.
Tack på förhand
|
 |
37
|
SäkerPåSinSak
|
2002-04-16 20:10:00
|
|
|
Tack för det. Du har förstått
min poäng.
Tilläggas bör att förutom alla lagar,
där Svensken - bland mycket annat -
INTE är kapabel att handla vin i en
vanlig livsmedelsaffär, dessutom
har - på tal om skatter - Europas
högsta skattetryck!!!!!!!!
Jag skriver Europas, eftersom Europa
(och inte Asien som Mr Rockefeller
hänvisade till) trots allt är länder
som i mångt och mycket liknar Sverige och är våra grannar så att säga.
Nej inte att undra på att det förekommer
skattefiffel, med all rätt höll jag
på att säga.
|
 |
Skattebrott?
|
37
|
2002-04-16 19:29:50
|
|
|
Jag tycker att Svenska regeringen kan avgå på dagen eftersom dom, samt varenda kommun mer eller mindre, tycks ha som huvudöppgift att lura/råna invånarna på deras pengar för att få i hop till egna löner.
Jag skulle gärna hjälpa herr *SäkerPåSinSak' om jag kunde, då det bara skulle jämna ut oddsen lite.
Beklagar, men som jag ser det var det myndigheterna som började, och nu börjar folket ge igen.
Om myndigheterna skulle varit rättvisare så skulle folket också se saken annorlunda, men nu hejar i alla fall jag spontant på folket.
|
 |
->SäkerPåSinSak
|
Mr Rockefeller
|
2002-04-16 18:26:25
|
|
|
Jo, det är kriminellt, om det sker
med avsikt. Skattebrott/-fusk är
stöld, som främst drabbar de
människor i samhället som inte har
det så gott ställt. Därför är det så
avskyvärt.
Det är dessutom snack att Sverige
skulle ha världsrekord i lagar och
förbud (utom möjligtvis på det
område som du nämner i ditt inlägg,
men som inte jag heller tänker ta
upp, samt i ökande skala på
åsiktsfrihetens område, där
begreppet politiskt korrekthet
tenderar att börja få obehagliga
verkningar). Lev utomlands ett tag,
i Asien eller USA, så får du se att
Sverige i själva verket är ett av de
länder där den genomsnittlige medborgaren åtnjuter störst frihet.
|
 |
Mr Rockefeller
|
SäkerPåSinSak
|
2002-04-16 18:17:51
|
|
|
Skattebrott och skattebrott.
Jag snackar snarare om sådant som att
"glömma" någon affär, eller "salta"
någon avräkningsnota.
Det kan knappast vara kriminellt,
snarare ett tecken på glömska ;-))
När jag läser ditt upprörda svar
kommer jag att tänka på den diskussion
vi hade om prostutition.
Olagligt, men ett synnerligen korkat
förbud.
Tänker inte dra upp det igen, utan
avslutar med en uppriktig beundran
över alla dessa laglydiga Svenskar.
Speciellt då vi lever i ett land som
slår världsrekord i lagar och förbud, hepp.
|
 |
NGM och Mind - Glyssner
|
sixten
|
2002-04-16 17:58:17
|
|
|
Betr. NGM + AT: fusioner är aldrig problemfria så det skulle säkert kunna uppstå en hel del praktikaliteter.
Betr. Mind: jag har tyvärr ingen koll på bolaget. Som jag skrev i tidigare inlägg tyckte jag att deras finansrelaterade verksamhet var intressant samt att de verkade ha vänt utvecklingen till svarta siffror. Bägge dessa faktorer är nu borta som köpargument samtidigt som kursen rasat. För den riskaverta eller för den som vill ha en likvid placering så blir rådet AVSTÅ. Den som eventuellt är riskbenägen bör bilda sig en egen uppfattning om bolaget.
|
 |
Stäng av SäkerPåSinSak
|
Mr Rockefeller
|
2002-04-16 17:30:58
|
|
|
Jag tycker SäkerPåSinSak skall stängas av från den här sidan för alltid. Att "oetiskt undvara staten pengar" tolkar jag inte som något annat än skattebrott. Sådant är givetvis olagligt, men tyvärr lågt bestraffat.
Hur som helst tycker jag SäkerPåSinSak skall stängas av från denna sidan efter nedanstående inlägg, där han ber om tips på hur man begår skattebrott. Sådant har verkligen inget på denna sidan att göra, och inte på någon annan sida heller.
|