 |
>>Kylis<<
|
Rökta räkan
|
2002-01-03 11:06:54
|
|
|
Vad föredrar du för Bolag nu?
|
 |
VCW! (SONESTA)
|
xx
|
1999-10-07 14:42:23
|
|
|
Re: Sonesta IM-belle 1999-10-07 12:15 Målkurs 6 månader 1,40:- skall det vara, kom inte med i farten. dvs en dubblare. Teletrade verkar bli den första aktien av mina kursdubblare som jag lagt ut här, även texet borde budas så pass högt att även den är i land. IM-belle.
Re: Sonesta IM-belle 1999-10-07 12:08 Undersökningsbord/operationsbord med patenterad mekansk fot - främsta skälet är att den är kraftigt undervärderad, sen avtalet med Hill-Rom, Inc. Hill-Rom är världens ledande tillverkare av sjukhussängar med en omsättning om cirka 2,3 miljarder dollar. Sonesta har utvecklat en speciellt behandlingsbord som Hill-Rom skall sälja under eget varumärke world wide. Kontraktet beräknas generera minst cirka 13 miljoner kronor i intäkter under en treårsperiod.
· "Avtalet med Hill-Rom innebär ett erkännande för Sonestas patenterade teknik, kvalitet och konkurrenskraft från en av världens största företag inom området", "Avtalet är ett av dem största som har slutits mellan ett svenskt och ett amerikanskt företag på rullande sjukvårdsutrustning". Den nya produkten kommer att visas på den stora medicinteknikmässan MEDICA, som arrangeras i Düsseldorf i november i år. Det senare dvs MEDICA-mässan som kommer att betyda nya kontakter och nya knutna avtal/leveranser. Det gäller att gå in nu för likt Texet så är nu Sonesta moget för ett uppköp och detta är inte omöjligt med tanke på den låga värderingen. Samtidigt så går nu Sonesta in i Ryssland vilket kan ge jätteavtal framöver. Köp upp till 0,80:- är mitt råd, nu 0,69:- målkurs. Risk /låg (IM-mått) IM-belle.
Sonesta IM-belle 1999-10-07 11:55 Vad driver Sonesta för verksamhet ? Varför tror du att det är en dubblare,förutom att det är en penny-share och lätt dubblas?
|
 |
Re:räntan är lår
|
BG
|
1999-10-07 13:10:12
|
|
|
Vad menar du?? Intresserad.
|
 |
SBI-hoding
|
Räntan är låg
|
1999-10-07 12:31:40
|
|
|
Köp aktien. Stora aker är på gång efter vad jag fått höra från en vanligvis säker källa.
|
 |
Obducat
|
Nanotec
|
1999-10-07 12:27:31
|
|
|
VD kommenterade skillnaden mot Oracel där han tidigare jobbat. "Vilken skillnad, på Oracel fick man slita för för att få kunder, här blir man kontaktad av Intel och ombedd att presentera sina produkter."
Detta betyder inte att jag menar att Intel skulle bli första kund men kanske ändå ....
|
 |
Arcam
|
Nanotec
|
1999-10-07 12:21:13
|
|
|
Kul - uppgång 0:80 senast betalt och köpkurs. Närmsta säljare fanns på 5:-, men fick tydligen ny information och drog bort sitt bud.
|
 |
Obducat
|
JM
|
1999-10-07 11:28:47
|
|
|
Omsättningen hittills 176250 aktier, där allt utom 10000 har gått till säljkurs 1:30. Det verkar som om en större aktör ville hålla kursen nere. Kan det ha att göra med pågående nyemission i form av en private placement? Mvh
|
 |
Focal Point
|
Loner
|
1999-10-07 11:02:55
|
|
|
Kanske trycket underifrån ökar här också.
|
 |
Arcam
|
Loner
|
1999-10-07 10:56:26
|
|
|
Se upp! Köpordrarna kryper uppåt och det finns bara säljorder på en nivå.
|
 |
Arvid
|
Loner
|
1999-10-07 10:15:28
|
|
|
Jag glömde att tacka för att du la ut protokollet och att du gjorde det så snabbt. Tack!
|
 |
INGMAR
|
Långhåriga lurken
|
1999-10-07 10:11:49
|
|
|
Text saknas
|
 |
Obducat
|
GO
|
1999-10-07 01:27:38
|
|
|
Litet nytt från gårdagens analytikermöte m.m. se http://www.angelfire.com/id/gorano/
Klicka på Diverse kommentarer om Obducat
|
 |
Kylis - Aktietorget
|
INGMAR
|
1999-10-06 23:31:12
|
|
|
Lite mera självförtroende efterlyses, kom igen! Det är ju så att ett köp-eller säljråd som ges vid en viss tidpunkt kan vara helt rätt efter det underlag som finns då, sedan kan ny information komma fram som leder till ett omtänkande. Flexibilitet är inget negativt utan tvärtom, råd är ofta en färskvara.
Betr. Aktietorget vs. IM-listan kan man inte dra alla listade aktier över en kam, visserligen är spreaden stor på Torget men man får anpassa budgivningen därefter. Vi har på Torget landets bäst skötta (egen uppfattning) läkemedelsbolag, CONPHARM. Man driver resurssnålt, mycket av forskningen läggs ut på underleverantörer. Deras preparat Reumacon är så bra att de fått dispens att sälja det på marknaden redan innan klinisk fas III är utvärderad och godkänd! En unik kvalitetsstämpel!
Jag har nu i tre omgångar gått in på 16-17 kr och sålt på drygt 20. Nu är kursen på väg ned igen, jag tipsar på köp till ca 17, kursen kan mycket väl gå upp till ATH 28,60 ganska snart, når försäljningen tar fart på allvar.
Detta blev en liten utvikning, sidan är väl till för IM-aktier, men diskussionen gällde ju jämförelse mellan de två listorna och då är det lätt hänt att spåra ur.
Tänk om och återvänd, du skriver intressanta inlägg, Mvh
|
 |
per / IM Norge
|
thomas
|
1999-10-06 23:02:29
|
|
|
Jag fick kallelsen i god tid.
|
 |
IM-Marknadsplats
|
thomas
|
1999-10-06 22:56:34
|
|
|
Siste markedsdag for grenseløs aksjehandel vil være torsdag 16. desember 1999. Hämtat från http://www.imnorge.com/nyheter/vis_nyhet.asp?vpid=0&WNID=111 . Därmed borde det vara rimligt att anta att den sista handelsdagen på IM-Marknadsplats blir den 17/12-99 (såvida inte ytterligare förseningar inträffar).
|
 |
Market Maker
|
under luppen
|
1999-10-06 21:58:36
|
|
|
Mig veterligen är det inget bolag på IM-listan som har någon market maker. Det är väl helt omöjligt att IMÄ skulle vara market maker.
Det är väl snarare bristen på market maker som man skulle kunna ta upp till diskussion. Om bolagen hade en market maker skulle kurssvängningarna bli mindre dramatiska.
Å andra sidan är det dyrt som sjutton att ha en market maker. Tycker att bolagen skulle syssla mer med sin affärsverksamhet och mindre på att kortsiktigt tillfredsställa oss aktieägare.
|
 |
VITS
|
under luppen
|
1999-10-06 21:49:33
|
|
|
...verkar bi försenat, men före årskiftet ska det vara klappat och klart. Ser fram emot det.
|
 |
Obducat
|
Nanotec
|
1999-10-06 17:33:14
|
|
|
866.850 omsatt till ett värde motsvarande hela omsättningen på rest-IM under förra veckan. SBI är en likvid marknad.
Daniels tips hjälpte inte upp kursen. Men det fanns fler med i morse och därmed borde mer synpunkter komma fram den närmaste tiden. Annars får vi väl vänta på ORDERN, vilket Kåre bedömde som troligt inom 2 månader.
Xicoms och CamScans order räknas i princip inte. Det är de andra dotterbolagen vi väntar på. Där finns miljarderna och den mångdubblade kursen.
|
 |
linde kammar hem,,,,
|
linde
|
1999-10-06 17:25:28
|
|
|
Text saknas
|
 |
IM Norge
|
per
|
1999-10-06 17:19:19
|
|
|
Vad i H-e jag har inte blivit kallad, en fråga hur många här har blivit kallade ill IM Norge, vi är ju fler svenskar än norrmänn som äger bolaget. Detta måste vi gå till botten med.
|
 |
Re: En i branschen
|
Långhåriga lurken
|
1999-10-06 16:25:21
|
|
|
Bäste En i branschen!
Vad det handlar om är hurvida det var så klokt att sälja IMÄ eller inte "bara" för att dom gjorde ett listbyte.
Jag anser att dom som INTE BOJKOTTADE listan och därmed indirekt IMÄ har gjort den bästa affären. För trots allt har aktien stigit med nära 100% på ca 4 månader.
Jag håller med dig om att det är bättre på Im-listan på nästan alla plan.
Men: Hurvida det hade varit bättre att sälja sina IMÄ för kronan i somras får ju var och en ta ställning till.
Och du Kylis: Allvarligt talat, så fort någon blir lite obekväm mot dig och inte håller med så slänger du in handduken.
|
 |
Obducat
|
Nanotec
|
1999-10-06 16:22:10
|
|
|
Till JM!
Daniel kan nog ha bidragit till att det inte blev något lyft för aktien. Men han skrev också en del annat än ditt citat. Tex tycker jag att följande är talande:
"Finanstidningen Direkt anser att Obducats verksamhet är mycket intressant och ligger rätt i tiden. Teknikhöjden i bolaget gör samtidigt att verksamheten bitvis kan vara svår att förstå."
Min kommentar till detta är att Daniel nog är en ärlig och rättfram reporter, men saknar viss teknisk kunskap. Längre fram kommer han kanske åter med en stark rekommendation till köp. Detta sker antingen efter order i lagom skala eller när han tillägnat sig mer bakgrundsfakta.
k 1:30 s 1:35 oms 676.850.
|
 |
reCulture
|
JM
|
1999-10-06 16:14:30
|
|
|
reCultures process verkar vara synnerligen k komplicerad och störningskänslig.Se http://www.reculture.se/ Rondeco har fördelen att processen är relativt enkel samt utnyttjar rötslam med sitt fosforinnehåll. (Fosfor kommer på sikt att bli den viktigaste begränsningen för jordbruket.) Det finns visserligen en risk för att partier av rötslam kan innehålla för höga halter av tungmetaller, men tungmetallhalten är lätt att mäta, och man kan ju skriva vettiga avtal med leverantörerna. Mvh
|
 |
Aktietorget och den långhåriga lurken
|
En i branschen
|
1999-10-06 15:57:24
|
|
|
Kan bara konstatera att jag mycket hellre handlar på Innovationslista än på Aktietorget. Om du visste vad mäklarna kan plocka in och ur under den stängda tiden. Om man ska handla på Aktietorget måste du vara stand by hela tiden. I hate it!!
|
 |
IM Norge
|
Loner
|
1999-10-06 15:49:30
|
|
|
Jag fick ingen kallelse. Missade SBI att skicka ut kallelse? Se meddelandet!
|
 |
Börsveckan om reCulture och lite Rondeco
|
Dream Team
|
1999-10-06 15:41:43
|
|
|
Rent lyft väntar för Reculture 27 september 1999 Utvecklingen för Reculture har dragit ut på tiden. Men drygt ett år försenat verkar nu det mesta vara på plats. I början av nästa år ska referensanläggningen i Visby vara klar. Och då väntas den första ordern.
Vem vill inte minska sopberget? Vem vill inte att en större andel av hushållssoporna återvinns? Vem vill inte minska de farliga utsläppen? Och skulle det gå att lösa utan hårda krav på källsortering? Det är inte svårt för Reculture att få konsumenternas sympati för sin affärsidé: att återvinna hushållsavfall. Men det har varit svårare att få igång den kommersiella verksamheten. Miljöfrågor är ofta politiskt känsliga, det krävs miljöutredningar och myndighetstillstånd. Ofta uppstår också praktiska problem; vem vill bo granne med en soptipp, även om det är en modern sådan som inte luktar och knappt syns? Det här är förklaringarna till att det tagit längre tid än väntat för Reculture att komma igång. Enligt planerna vid noteringen på SBI-listan i början av 1998 skulle verksamheten vara i kommersiell fas redan samma år. Nu är planerna förskjutna till januari år 2000.
Starkt patentskydd Förseningarna har satt sina spår i aktiekursen. När aktien noterades såldes den ut för 55 kr. I dag är börskursen mindre än hälften vilket ger ett sammanlagt börsvärde på omkring 30 Mkr - en minsting på aktiemarknaden med andra ord. Däremot har det här lilla företaget stora planer. Sopor är ett växande problem över hela världen, och Reculture tror sig ha en process som står sig väl när det gäller att hantera och återvinna avfall. Någon riktig konkurrent finns egentligen inte eftersom bolaget arbetar med en patenterad process. Bolaget har patent i alla EU-länder, i USA, Kanada och Japan. Däremot finns det alternativa metoder. Bolaget Rondeco arbetar exempelvis med kompostering. De vanligaste metoderna i dag är att antingen deponera avfallet (soptipp), bränna det eller kompostera det. Dessa metoder har dock sina brister och de blir allt dyrare alternativ: Deponering innebär ofta att tungmetaller och andra giftiga ämnen läcker ut i grundvattnet. För att komma tillrätta med detta inom EU införs nästa år strängare regler för deponi som bland annat går ut på att alla nya deponier ska förses med ett läckagefritt "golv". Det ska också införas ett ansvar för eventuella utsläpp vilket kommer kräva kostnader för ansvarsförsäkring. Det innebär att deponering kommer att bli ett dyrare alternativ än hittills. Från och med år 2002 blir det dessutom förbjudet att deponera brännbart avfall inom EU. Förbränning innebär ofta stora miljöfarliga utsläpp i atmosfären. Det går att bygga reningsanläggningar, men det kräver dryga investeringar. Kompostering låter enklare än vad det är. Omloppstiden är ungefär sex veckor och under den här tiden finns det hygieniska problem som lukt och bakteriespridning. Dessutom har det konstaterats tungmetaller i komposten, vilket gör det tveksamt att använda den som gödsel. I Recultures process måste förstås soporna fraktas till själva återvinningsanläggningen. Men där slutar egentligen omgivningens upplevelse av soporna, enligt bolagets VD Leif Grunditz. Recultures process är helt sluten och ska, om inget oförutsett inträffar, inte släppa ut någonting under själva återvinningen. Omloppstiden är cirka 1 timme - värt att jämföra med kompostering som tar sex veckor - och det som kommer ut är fullt användbara produkter.
Omvandlas till biobränsle 1000 ton hushållsavfall med en genomsnittlig fukthalt på 30 procent omvandlas i Reculture-processen till cirka 620 kg rent biobränsle, som dessutom har ett högre energiinnehåll än biobränsle som torkad och pelleterad flis. Ut kommer också cirka 200 kg vatten, som sägs vara renare än dricksvatten, 175 kg återvunna ämnen som plaster och metaller som sedan kan användas som fyllnadsmaterial vid t ex anläggningsarbeten. Det enda som blir kvar och som inte går att återanvända är 5 kg riktigt skräp som måste deponeras. Det är 0,5 procent av det totala avfallet. Det är en avgörande skillnad mot att bygga de sopberg som i dag växer upp över hela världen. Reculture-processen kräver förstås en nyinvestering för exempelvis en stad, men meningen är att denna investering väl väger upp de fördyrade kostnader att fortsätta exempelvis deponering. Lönsamheten i Reculture-processen bygger framför allt på den mottagningsavgift som anläggningen får för mottaget avfall. Den genomsnittliga deponeringskostnaden i Sverige är 500 kr per ton. I Västeuropa är kostnaden högre. Reculture har tänkt sig ett pris i Sverige på cirka 350 kr per ton. Till denna intäkt kommer försäljningen av biobränslet, som beräknas inbringa cirka 150 kr/MWh. Tänkbara kunder är kommuner och städer. För att få god prestanda och bra lönsamhet beräknar Reculture att kapaciteten bör omfatta cirka 100.000-400.000 ton hushållsavfall, vilket motsvarar avfallet från en medelstor europeisk stad. Europa är den prioriterade marknaden - det är där behoven anses störst. Men tanken är alltså att Recultures process ska vara betydligt lönsammare att använda sig av än befintliga metoder.
Tjänar på nyckelfärdigt Reculture ska tjäna sina pengar på att sälja nyckelfärdiga anläggningar, det vill säga att bolaget inte bara levererar själva processanläggningen utan även ansvarar för montage, skolning och uppstart. Bolaget säger sig ha mött ett stort intresse och tror sig ha flera kunder nära förestående, bland annat från Ryssland. Det enda som saknas nu är en referensanläggning. Den är under uppförande i Visby och ska stå färdig i början av nästa år. Det ser alltså ut att vara på väg att lossna för bolaget. En såld anläggning kan motsvara en orderingång på flera 100 Mkr. Det behövs m a o inte så många order förrän det här blir ett riktigt lönsamt bolag. Några stora vinster är nog inte att vänta år 2000. Men med två sålda anläggningar till år 2001 kanske vinsten kan bli 10 Mkr, motsvarande 5-6 kr per aktie. Den som är riskvillig och vill ha en renodlad miljöaktie kanske ska hoppa på redan i dag. Det skulle dessutom kännas som en god gärning att stötta ett sådant här bolag. Men tänk då på att bolaget är litet, att det bara finns 1,2 miljoner aktier i bolaget och att omsättningen i aktien ofta är liten. ANNICA GUSTAVSSON
Copyright © 1999 Börsveckan
|
 |
Det var svårläst
|
Arvid
|
1999-10-06 15:40:04
|
|
|
Pdf-filen finns att hämta på: http://www.imnorge.com/nyheter/vis_nyhet.asp?vpid=&WNID=117
|
 |
Norgeprotokoll - håll till godo
|
Arvid
|
1999-10-06 15:38:19
|
|
|
PROTOKOLL FRA EKSTRAORDINÆR GENERALFORSAMLING Den 30. september 1999 kl. 1600 ble det avholdt ekstraordinær generalforsamling i InnovasjonsMarkedet ASA i auditoriet, Pirsenteret, Trondheim. Til stede var: Fra styret: Christian Kjølaas, styrets leder Fra administrasjonen: Håvard Wollan, administrerende direktør Kari Elise Dahle Tiset, administrasjonssjef Aksjonærer representert personlig og representert ved fullmakt: Liste over representerte aksjonærer følger som vedlegg til protokollen (jf. ASA-lovens § 5-16.2) • Innkalling og dagsorden, samt forslag til vedtak, var utsendt 16.09.1999 til alle aksjonærer med kjent adresse, samt til SBI Holding AB som forvalterregister for aksjonærer via tidligere IM InnovationsMarknaden AB, Sverige. Styret hadde utpekt styrets leder til å åpne den ekstraordinære generalforsamlingen. Dagsorden: 1. Konstituering 1.1 Valg av møteleder Styrets leder Christian Kjølaas ble valgt som møteleder. 1.2 Valg av en person til å undertegne protokollen sammen med møteleder Jon Sletthaug ble valgt til å undertegne protokollen sammen med møteleder. 2. Kapitalutvidelse – fullmakt til styret Generalforsamlingen vedtar herved å gi styret fullmakt til å forhøye selskapets aksjekapital som følger: 1. Aksjekapitalen i selskapet forhøyes fra NOK 10.709.800 med minimum NOK 3.000.000 og maksimum NOK 5.000.000 ved utstedelse av minimum 3.000.000 og maksimum 5.000.000 nye aksjer, hver pålydende NOK 1,0 til tegningskurs minst NOK 1,0 pr. aksje. 2. Fullmakten skal gjelde fram til 30.06.2000. 3. Selskapets eksisterende aksjonærer frasier seg sin fortrinnsrett (jf. allmennaksjelovens § 10-4) til å tegne aksjer. 4. Kun de investorer som er registrert og har depotkonto hos selskapet skal ha adgang til å tegne aksjer, og betaling for aksjer skal kun skje gjennom innbetaling av kontanter til depotkonto. 5. Styret kan inngå avtale med tredjemann om garanti for tegning av aksjer. 6. Styret bestemmer tegningsperioden, dog slik at tegningsperioden må være avsluttet senest 30. mai 2000. 7. Styret fastsetter fristen for innbetaling av aksjene. Fristen for innbetaling av aksjene skal dog ikke være lenger enn 4 uker fra tegningsperiodens utløp. 8. De nye aksjene skal ikke kunne overdras før de er fullt innbetalt. 9. Styret fastsetter tildelingsreglene ved overtegning. Dog skal ingen kunne tildeles poster på mindre enn 1000 aksjer. 3. Endring i vedtektenes § 4, Aksjekapital. Aksjekapitalens størrelse Generalforsamlingen vedtar å gi styret fullmakt til å endre § 4 i vedtektene med hensyn til aksjekapitalens størrelse i henhold til det beløp aksjekapitalen blir øket med som følge av kapitalutvidelsen (kf. sak 2). 4. Endring i vedtektenes § 3, Formål. Formålsparagrafens ordlyd gjengi de rammer konsesjonen gir. Generalforsamlingen vedtar å endre ordlyden i vedtektenes § 3, Formål, slik at ordlyden i formålsparagrafen bedre gjenspeiler de rammer konsesjonen gir. Følgende ordlyd ble vedtatt i Vedtektenes § 3: ”Selskapets formål er å drive en markedsplass for førstehånds og annenhånds omsetning av aksjer i små og mellomstore norske selskaper, samt yte andre investeringstjenester overfor slike. Denne virksomheten skal drives i henhold til norsk lovgivning og godkjennes av norsk myndighet.” 5. Styrevalg Grunnet engasjement i samarbeidende selskap har styrets leder Christian Kjølaas uttrykt ønske om å fratre styret. Dette ble tatt til følge. Generalforsamlingen ga styret fullmakt til selv å velge sin leder med funksjonstid frem til neste ordinære generalforsamling. Generalforsamlingen vedtok å velge Torkel Ystgaard som nytt styremedlem frem til neste ordinære generalforsamling. På bakgrunn av endringen i styresammensetningen består styret i InnovasjonsMarkedet ASA av følgende medlemmer frem til neste ordinære generalforsamling: Per Arne Eide Roald Moi Terje Osmundsen Eric Jerker Pohl Torkel Ystgaard • Alle beslutninger var enstemmige. Trondheim, 30. september 1999 _______________________________ _____________________________ Christian Kjølaas (Sign.) Jon Sletthaug (Sign.)
|
 |
Protokoll IM Norge
|
Loner
|
1999-10-06 15:26:18
|
|
|
Har någon läst protokollet från den extra bolagsstämman. Jag klarar inte av att ta fram hänvisningen. Någon kanske kan lägga ut den här.
|
 |
Obducat
|
JM
|
1999-10-06 14:06:15
|
|
|
Till nanotec. Uttalandet är färskt och kan läsas i sin helhet på http://inside.scandinaviaonline.se/start.html Mvh
|
 |
Obducat
|
Nanotec
|
1999-10-06 13:42:06
|
|
|
Till JM!
Är ditt citat dagsfärskt? Kan Daniel marknaden närmare eller vill han ha sett vinst i ett företag innan han hyser större tilltro till det? Allt är förstås relativt.
580600 omsatta nyss och alla idag till 1:35. Ser ut att bli stort. Förvånad att ingen sålt till 1:30 och att utbudet består.
|
 |
Obducat
|
JM
|
1999-10-06 13:03:22
|
|
|
Utdrag från Finanstidningen Direkt:
Vår åsikt är att en investering i Obducat är intressant främst för den större placeraren. Här kan Obducat utgöra ett mindre innehav i den del av portföljen som vikts för mer riskfyllda investeringar.
För den mindre placeraren blir rekommendationen att avvakta med aktien till dess att den framtida finansieringen är löst och försäljningen har tagit fart. Som placerare undviker man då att dras med i en kursutveckling som säkerligen kommer att vara svängig även framöver. Skulle bolagets teknologi visa sig vara en riktig framgång bedömer vi att det i framtiden kommer att erbjudas tillfällen till en investering när risk/reward situationen är mer tilltalande.
Daniel Lindkvist ------------------------ Mvh
|
 |
Obducat
|
Nanotec
|
1999-10-06 12:56:55
|
|
|
Som JM skriver är 476500 aktier omsatta, samtliga till kursen 1:35. Min gissning är att det är någon ägare som tröttnat på att vänta på en större order.
Samtidigt finns det nu gamla ägare som köper mer och givetvis nya som tillkommer. Senaste siffran jag har för antalet aktieägare är 3500 (lite osäker). När den säljposten tar slut borde också kursen gå upp.
Jag utgår från att fler än jag tycker köpet av Nano Imprint Litografi (NIL) låter bra. Förmodligen viktigaste personen bakom denna teknologi är anställd på Obducat, men tjänstledig för att slutföra sin doktorsavhandling i Lund. Namnet har jag inte uppfattat helt, men det kan säkert någon annan bidraga med. NIL är själva trycktekniken som kompletterar den ursprungliga etsteknologin EFAACE och den från England inköpta elektronstråleteknologin.
I övrigt anser jag att marknadsföringen har utvecklats. Min bedömning är att Kåre Lindahl har tydligt förstärkt det viktiga momentet på de snart 2 månader han varit VD. Lärotiden hos Oracel och vanan att vistas på resande fot har säkert gjort sitt till. "Small is our business, huge our opportunities" är ett bra citat från honom.
Direkt, Börsinsikt, Finans Tidningen, diverse banker och fondkommissionärer var på mötet som totalt lockade upp ett 50-tal i ottan. Jag räknar med en del positivt av detta. Var inte själv med men har fått ihop detta med hjälp av några samtal och pressmeddelandena.
|
 |
RE:tappre staffan
|
PLURA
|
1999-10-06 12:37:43
|
|
|
NÄ,Kylis och jag är INTE samma person. Kylis är en idol för mig, när det gäller TEKNISK ANALYS och inget annat. Sen har Kylis faktiskt rätt när det gäller torget. Likviditeten är ju knappt mätbar på torget. Och som jag har sagt i tidigare inlägg så lär den förbli så,så länge man har ett sk.upprop-system.
Ha´det.....
|
 |
> Kylis
|
HARDBALL
|
1999-10-06 12:36:11
|
|
|
Text saknas
|
 |
Medelande
|
KYLIS
|
1999-10-06 12:29:57
|
|
|
KYLIS går i graven, har mailat webmaster om detta vilket även är den enda signaturen. Men ett sista råd från KYLIS: fokusera er på marknaden. Historia använder man vid Teknisk analys. Ha det, ingen nämnd ingen glömd.
|
 |
Re KYLIS
|
Långhåriga lurken
|
1999-10-06 12:29:14
|
|
|
Naturligtvis vet jag vad IMÄ är för nått eftersom jag alltid tar reda på fakta innan jag köper en aktie.
Men du, ge dig nu, det håller inte längre. Du är innmålad i ett hörn bäste Kylis.
Med din rekomendation skulle jag ha sålt IMÄ i sommras för 1:10!! Nu står aktien i ca 2:00.
Något mer behövs inte sägas utan var och en förstår vilket beslut som varit bäst, och det oavsett substansvärde, inriktning, förtroende mm.
Till sist, jag är ingen storhandlare varför det - som jag skrev (läs bättre) - inte har varit några problem att sälja av aktier på torget.
Nu avslutar jag denna diskussion för nu börjar det bli löjligt.
Tack för mig
|
 |
DET ENDA SOM BETYDER NÅTT
|
Ny här
|
1999-10-06 12:21:11
|
|
|
ÄR ATT MAN SÄLJER DYRARE ÄN MAN KÖPTE. OM DET SEN ÄR PÅ A-LISTAN ELLER AKTIETORGET SPELAR INGEN ROLL!
|
 |
IMÄ
|
KYLIS
|
1999-10-06 12:18:54
|
|
|
Måste jag förklara vad IMÄ är för något, kanske substansvärde?? Värderingen av bolaget grundar sig på dess innehav?? noterade på IM??? Uppgång på IM-noterade bolag?? Ökat substansvärde??? Uppgång i IMÄ??? Se gärna på den omsättning som är på aktietorget och försök försvara den om ni kan.
|
 |
Lurken
|
Tappre Staffan
|
1999-10-06 12:12:53
|
|
|
Text saknas
|