 |
>>Kylis<<
|
Rökta räkan
|
2002-01-03 11:06:54
|
|
|
Vad föredrar du för Bolag nu?
|
 |
Ps Kylis
|
Långhåriga lurken
|
1999-10-06 12:09:18
|
|
|
Det har gått alldeles utmärkt att sälja aktier i både Vitec och IMÄ. Det är jag ett levande bevis för. Naturligtvis rörde det sig inte om miljonbelopp. Men det vet både du och jag att till 99% så är det småhandlare som agerar på dessa listor.
|
 |
Re: Kylis
|
Långhåriga lurken
|
1999-10-06 12:05:39
|
|
|
Du är rolig du :-) Bojkotta aktietorget står du för.
Fakta är följande:
Två föredetta Im-bolag har gått över till listan - nämligen Vitec och IMÄ.
I det första fallet har uppgången kommit sista tiden, så sant så sant, men so wath? Uppgången är ett faktum.
När det gäller IMÄ så har aktien gått från 1,10 till TVÅ KRONOR, och den uppåttrenden började så fort som aktien försvann från IM.
Snälla Kylis, dina så kallade försvarstal - när det gäller katastrofala råd - håller inte längre.
Det är bara att hålla sig till fakta och var och en inser att du bara är patetisk i din iver att försvara dig.
Nej åter igen: Din trovärdighet skulle öka betydligt om du åtminstonde slutade att försvara dina felaktiga råd.
MVH
|
 |
Obducat
|
JM
|
1999-10-06 12:05:23
|
|
|
Omsättning hittlls idag 476500 aktier, samtliga till säljkurs 1:35. Mvh
|
 |
Texet
|
JM
|
1999-10-06 11:31:46
|
|
|
SBI Online: Besked tidigast 15/10. Handelsstopp till dess. Mvh
|
 |
Vadå fel??
|
KYLIS
|
1999-10-06 10:53:43
|
|
|
Enligt grafen så hade Vitec gått sämre än generalindex fram till rusningen i oktober? Och intressant skulle ju vara att höra till vilken omsättning aktien handlas + att det är bedrövlig uppdatering och ett uruselt handelssystem. Jag kommer ej att ändra uppfattning om aktietorget "thats it"
|
 |
Re: Kylis
|
Långhåriga lurken
|
1999-10-06 10:32:19
|
|
|
Du menar väl inte att det var ett bra råd att ge säjråd för Vitec i somras? Aktien har stigit från ca 0,60 till 0,80. Och att påstå att I-listan skulle vara så mycket mer likvid än aktietorget, ha. Nej om du (för en gångs skull) kunde erkänna att du gav oss ett grovt felråd då du rekade sälj av Vitec, skulle öka din trovärdighet.
|
 |
KYLIS
|
Till er tjänst
|
1999-10-06 10:21:09
|
|
|
Det är bra att du står för vad du skriver. Men, det visar också att du har fel minst lika många gånger som du får rätt. Och det är klart, skriver man ena dan KÖP och andra dan SÄLJ - så får man också rätt ibland.
|
 |
Obducat forts...
|
KYLIS
|
1999-10-06 10:10:46
|
|
|
[19991006 10:09] OBDUCAT: RÄKNAR MED PARTNERAVTAL FÖRE ÅRSSKIFTET - VD
Obducat räknar med att sluta sitt första partneravtal med en större aktör före årsskiftet. "Vi har långt gångna förhandlingar med företag om vår etsteknik för kretskort. Ett avtal kommer att vara på plats i år", sade Obducats VD Kåre Lindahl vid en analytikerträff på onsdagen. Vad gäller utrustning för tillverkning av bland annat halvledare och hårddiskar räknar Obducat med att sluta partneravtal under år 2000. Obducats intäkter ska komma från licensintäkter för användande av bolagets teknik och försäljning av tillverkningsutrustning, men även från konsulting och försäljning av förbrukningsvaror, bland annat vätskor. Idag har Obducat omkring 60 anställda men bolaget ska växa, framför allt på marknadsföringssidan och Kåre Lindahl räknar med att ha 80-90 anställda inom en inte alltför avlägsen framtid. Potentialen för Obducats patenterade tekniker ligger framför allt i den snabbt växande massmarknad för produkter som innehåller kretskort och informationslagring. Fördelen med tekniken, som Obducat kallar Micro Nano Process, ligger i snabb och precis tillverkning av små strukturer, i bland annat kretskort, och omkring fem gånger högre lagringskapacitet jämfört med andra tekniker vad gäller datalagring, enligt bolaget./HW --------------------------------------------------------------------------------
|
 |
>
|
PGA
|
1999-10-06 10:08:34
|
|
|
Konsum på Sveavägen i Stockholm har ganska nyligen installerat CashGuard i samtliga 7 eller 8 kassor. En större order från Konsum kanske kan vara på gång. Eller vad säger du DS1973?
|
 |
Aktietorget
|
KYLIS
|
1999-10-06 10:02:27
|
|
|
Jag står för det jag sagt!! Kommer heller aldrig att ändra uppfattning men det kanske aktieägarna förstår när det en dag inte finns köpare till aktierna där. Klipp och klistranissar som rotar i arkivet vill jag ge en liten eloge, problemet är bara att jag inte förstår vitsen i och med att detta är historia, kolla för 3 år sen gärna. Måntro vad som skrevs då?? Kanske köp Cashguard, dom ligger nu i 7 kronor köp!!! Lägg ner, jag är daytrader och "thats it" Försök se framåt istället men det är ju så mycket svårare för det finns ju inget artikelregister ;-)
|
 |
Obducat forts...
|
KYLIS
|
1999-10-06 09:53:12
|
|
|
Obducat ska nå break-even år 2001. "Vi ser en kraftig intäktsökning år 2000, men på grund av stora investeringar under året, kommer vi inte att nå break-even förrän år 2001", sade bolagets VD Kåre Lindahl vid en analytikerträff på onsdagen. Just nu genomför Obducat en private placement riktad mot utländska institutionella investerare, som kommer att tillföra bolaget 10-15 miljoner kronor. Därutöver räknar bolaget med att ta in 70-80 miljoner kronor ytterligare via nyemissioner för att klara finansieringen fram till att bolaget går runt./HW
Finns väl bara en sak att säga köp!!! för pengar kommer inte att vara en bristvara i Obducats fall. Intressant att se kursutvecklingen idag.
|
 |
Obducat nyhet!!
|
KYLIS
|
1999-10-06 09:50:57
|
|
|
OBDUCAT: KOMMERSIELLT GENOMBROTT FÖR TEKNIK INOM 6 MÅN
Oducat har köpt en teknik för reproduktion av mikroskopiska mönster och den förvärvade metoden går under benämningen Nanoimprintlitografi. Tekniken har stor potential bland annat inom den gigantiska halvledarindustrin och den snabbt växande biosensorindustrin, skriver Obducat i ett pressmeddelande. I förvärvet ingår, förutom processtekniskt kunnande, världens första industriella realiserbara processutrustning. Kommersiellt genombrott förväntas redan inom det närmaste halvåret och de första kunderna blir sannolikt forskningsinstitutioner. Därefter kommer tekniken att vara intressant för tillverkare av biosensorer, halvledare och nästa generation hårddiskar. "Efter många år av forskning och utveckling är vi nu redo att satsa hårt på marknadsföring och försäljning. Vi bearbetar kunder över hela världen på världens allra hetaste marknader", skriver Obducats VD Kåre Lindahl i en kommentar./MT
|
 |
Rättelse IMÄ - Market Maker
|
IMÄ
|
1999-10-06 09:38:20
|
|
|
IMÄ är inte Market Maker för något bolag varken på IM Listan eller på andra listor.
|
 |
Den %22FANTASTISKA%22 KYLIS??
|
Till er tjänst
|
1999-10-06 08:50:27
|
|
|
VITEC och Aktietorget
Ja sommartorka har man ju hört talas om och delvis så är dety det som sätter många kurser. Frågan är bara om det inte är befogat, jo visst är det det. Företagen presenterar då inte speciellt mycket och det är ju inte underligt att investerarna flyr bolagen i jakt på lite säkrare placeringar. Ex Vitec, jag har inte följt omsättningen men inte kan det vara många som omsatts där inte, och jag råder å det bestämdaste att bojkotta alla flytter till torget genom att avyttra innehavet. Med detta inte sagt att bolagen inte kan lyckas, men möjligheterna har då definitivt inte ökat att lyckas heller och glöm sen att ha en möjlighet att bli av med aktierna om något negativt inträffar, det kommer helt enkelt aldrig att finnas köpare. Nä bojkotta denna aktiebakgård som endast främjar nyemissionstänkandet och definitivt inte aktieägarna. IM såg ut att kunna bli motsatsen till torget, men sen HA tågade in och ordkriget satte igång så har IM tyvärr förfallit.
KYLIS - Torsdag, 15 Juli 1999 kl 10:25:36
|
 |
VITEC
|
Långhåriga lurken
|
1999-10-06 08:45:53
|
|
|
Har ni observerat att Vitec stigit ordentligt? Kolla gärna på deras hemsida också, många nya nyheter. Ps. Var det inte du KYLIS som sa att man skulle sälja aktien bara för att dom bytte till aktietorget?
|
 |
Vill tillge ett speciellt tack till,
|
(real)SVULLO
|
1999-10-06 08:35:45
|
|
|
Carolus och 88:AN! Varför, jo för att dom till skillnad från många skribenter hela tiden trott på IM-marknaden.
Minns speciellt i våras då 88:AN gång på gång uppmanade alla att avakta rapporterna innan eventuell försäljning gjordes. Tillhörde själv den uppgivna skaran som var på väg att sälja allt. Nu har min portfölj ökat med drygt 50% på 6 månader.
Nu när uppgången är ett faktum har flera "plötsligt" hittat hit igen och ger köpråd till den ena aktien efter den andra.
Nej, heders åt er mycket få som stått för er åsikt hela tiden (speciellt då den visade sig vara rätt)!!
|
 |
Obducat
|
JL
|
1999-10-06 08:32:32
|
|
|
Oducat har köpt en teknik för reproduktion av mikroskopiska mönster och den förvärvade metoden går under benämningen Nanoimprintlitografi. Tekniken har stor potential bland annat inom den gigantiska halvledarindustrin och den snabbt växande biosensorindustrin, skriver Obducat i ett pressmeddelande. I förvärvet ingår, förutom processtekniskt kunnande, världens första industriella realiserbara processutrustning. Kommersiellt genombrott förväntas redan inom det närmaste halvåret./MT Stulet från nyhetssida.
Ha de'
|
 |
Tagmaster - Stig
|
INGMAR
|
1999-10-06 00:03:39
|
|
|
Håller med. En fungerande eftermarknad är mycket viktig för lönsamheten, ex. BTI, verkar konjunktur- och säsongsutjämnande på resultatet.
Jag tror att Taggens uppgång främst beror på att den nya ledningen verkar fokusera på marknaden, tidigare var det mycket teknikutveckling för dess egen skull.
|
 |
FED
|
linde
|
1999-10-05 20:55:38
|
|
|
Lysande im-belle, du är ju världsvan. Du verkar inte bara vara verksam på im??
|
 |
TagMaster
|
Stig
|
1999-10-05 20:21:10
|
|
|
Hade tidigare befarat en rekyl i bolaget men efter att ha sett de senaste dagarnas handel och den mycket starka köpsidan (närmare 150 000 aktier på 65 till 67 öre) så tror jag att rekylrisken minskat betydligt. Nog för att bolaget varit extremt undervärderat tidigare men jag kan inte låta bli att undra över om det enbart är de senaste dagarnas nyheter som banat väg för uppgången eller om det är något på gång...?
Skrev tidigare om repetitionsförsälning till gamla installationer och undrade om hur stor skribenterna på denna sida trodde den kunde bli. Då jag inte fått något svar så ska försöka mig på en egen analys:
antag att försäljningen av brickor motsvarar ca 50 % av totala försäljningen och att ca 70 % av kunderna vill fortsätta att använda systemet trots att de måste byta ut brickorna pga att batterierna tagit slut; detta skulle innebära att försäljningen ökar med ca 0.35 X den försäljning TagMaster hade ca 5 år tidigare. Under nästa år blir det kanske inte så stora belopp men den dag TagMaster själva börjar prata om "repetitionsförsäljning" kanske marknaden tar ett glädjeskutt. Eller vad tror ni andra - har jag fel i mitt resonemang?
|
 |
Aktieklimat
|
KYLIS
|
1999-10-05 19:27:46
|
|
|
Alan skall snart tala i USA, börsen står och väger - ska han höja eller ej. Han kommer inte att höja styrräntan nu det gör han i december likt riksbanken. Tänkvärt är också att det redan finns diskonterat i dagens aktiekurser. Nu gäller det förstås lite större aktier men hoppas att detta stämmer så att alla fonder som är likvida till bristningsgränserna inför milleniumskiftet går in i marknaden igen för milleniumet är ju egentligen inget problem det är ju bara en psykologisk företelse där vi har farhågor om det värsta. Ja få se om jag har fel ikväll!!
|
 |
Nanotec (Obducat)
|
KYLIS
|
1999-10-05 18:47:47
|
|
|
Ja skulle nog anta att det kommer något som gör att aktien tar och gör sitt vägval. Upp till bevis, nu har dom chansen. Onekligen så känns det bra att sitta med ett gäng inför morgondagen. Samt att Texet kommer att lämna besked i uppköpsärendet också.
|
 |
Re: Arcam - MarketMakern, PIMP
|
Rikard
|
1999-10-05 18:24:22
|
|
|
MarketMakern är farligt nära att bli ett skämt: först låter denne Arcamaktien stå helt utan säljsida ganska länge och sedan när han väl agerar lägger han in sälj 5 öre *under* senast betalt. Suck! Fast det är bättre än i somras, då köptes det på 85 öre och MarketMakern lade ut sälj på 70...
Sköter IMÄ sina affärer som de sköter aktierna de är MarketMaker för, rekommenderas sälj i det bolaget. mvh
|
 |
Arcam
|
PIMP
|
1999-10-05 17:08:26
|
|
|
Tack för det Nanotec.
Det blir nu intressant och se om det kommer nya säljare/köpare på marknaden i morgon. Vi kanske tom kan kliva över 70 öres taket. Har tröttnat på att någon (troligen Market-makern), ligger och matar på sälj bud på 70 öre. Arcams månads rapport borde komma vilken dag som helst, den brukar alltid innehålla något positivt. Jag sitter lungt med mina aktier.
|
 |
Obducat
|
Nanotec
|
1999-10-05 17:06:10
|
|
|
Till Kylis!
Över 500.000 omsatta nyss. Har ingen ny information men omsättningen talar för sig själv. Tror du nya koncernchefen har någon godbit för oss eller är det för kort tid? Tror också som dig att etableringen i usa är positiv.
|
 |
Arcam
|
Nanotec
|
1999-10-05 16:57:40
|
|
|
Till PIMP! Ja, jag avser att besöka mässan för första gången på många år. En kort rapport utlovas.
|
 |
Arcam - Nanotec
|
PIMP
|
1999-10-05 16:41:58
|
|
|
Kommer du att besöka Tekniska mässan?
|
 |
Konkurrent till Countermine gillas av USA
|
Arvid
|
1999-10-05 16:38:44
|
|
|
http://www.ad.se/cgi-bin/php.cgi/telegram/showtele.htm?id=27758551
|
 |
Arcam
|
Nanotec
|
1999-10-05 15:54:47
|
|
|
Tack Rikard!
På Tekniska Mässan kommer de att visa en video på tillverkningen och givetvis en del produkter.
|
 |
Flying
|
Nanotec
|
1999-10-05 15:21:07
|
|
|
Senaste 5 åren har Polens BNP ökat med mer än 5% i snitt per år. 5 första månaderna ökade Sveriges export till Polen med 10%, medan den totala exporten ökade 2%. 8-10 miljoner lever på svensk levnadsnivå. Kan detta ha någon betydelse för Flyings senaste linje?
|
 |
Webmaster
|
Loner
|
1999-10-05 15:15:00
|
|
|
Rött mot gul bakgrund är inget bra. Välj blå istället!
|
 |
Rödfärgade inlägg
|
Webmaster
|
1999-10-05 15:09:07
|
|
|
Vi planerar att låta de bästa signaturerna, ca 10 st sammanlagt, få inlägg i röd färg. Vilka som får denna status får ni själv avgöra. Förslagen skall skickas till webmaster@derank.n.se, förklara även på vilka grunder ni valt dem. Skriv även om nuvarande rödfärgade signaturer skall finnas kvar. Signaturerna kommer att gälla alla våra tipssidor.
|
 |
Obducat
|
KYLIS
|
1999-10-05 15:02:51
|
|
|
Drygt 400 000 omsatta till 1,35-1,45:-, intressant inför morgondagens frukostmöte. Anser själv att det mest intressanta i bolaget just nu är etableringen av Obducat inc i USA.
|
 |
Den_som_inget_vågar
|
Ebba BLÅ
|
1999-10-05 14:42:21
|
|
|
Håller med dig.
|
 |
Rikard
|
Loner
|
1999-10-05 14:36:52
|
|
|
Tänk om vi kunde få mer av din typ av information! Du höjer utan tvekan klassen på den här sidan. Bra!
|
 |
Re: Arcam, Nanotec
|
Rikard
|
1999-10-05 14:32:22
|
|
|
Punkt 7 betyder att bolaget har en löpande merförsäljning i form av bl a pulver till varje sålt system. Bolaget har olika möjligheter att styra användaren till sina egna pulverprodukter (eller licensierade dito), bl a immaterialrättsliga skydd och det faktum att parametrarna i processen då kan avstämmas mot pulverblandningen (t ex sveptiden avstäms mot legeringens optimala smältpunkt för att skapa detaljer utan inre spänningar).
Punkt 10 syftar på det faktum att då bolaget introducerades på IM för ett knappt år sedan fanns ingen verifierad teknik och ingen säljbar produkt. Idag har tekniken visats fungera för även de mycket svåra applikationerna inom plastverktyg. Första maskinen levereras från underleverantören denna månad och bolaget räknar med sin första försäljning före nyår.
mvh
|
 |
IMÄ insider
|
MiljöMagnus
|
1999-10-05 14:32:07
|
|
|
IM INNOVATIONSMÄKLARNA AB (PUBL) TEDESTEDT, ROLF STYRELSELEDAMOT VD Ändring av innehav Eget * AK IMÄ A 1999-10-04 +22.000 Totalt anmält innehav eget och närståendes efter ändring(anmälan). Eget AK IMÄ B 23.600 Eget KO IMÄ B 23.023 Eget AK IMÄ A 29.400 Sida: 2 Insiderlista 1999-10-05 1999-10-05 Aktiemarknadsbolag Anmälare Ändringens Värdepappersslag Datum för Ökning / Befattn art ändring Minskning
|
 |
Focal Point
|
Nanotec
|
1999-10-05 14:31:08
|
|
|
Till Loner! Någon missuppfattade ditt inlägg. Nu är FP värt 15 miljoner sett på senast betalt. Ja vi är få som agerar här och därför händer lätt sådant. Har marknaden alltid rätt? Nej givetvis inte!
|
 |
Focal Point
|
Loner
|
1999-10-05 14:08:32
|
|
|
Man blir nästan stum när man läser om det företag som FP ingått avtal (USA-företag med 2.500 anställda och kontor över hela världen) och sedan tittar på FP:s marknadsvärde: Cirka 20 miljoner vid nuvarande säljkurs på 3,80. FP är ett programvaruföretag! Otroligt!
|