 |
Tricorona
|
Boxarn
|
2009-12-23 11:53:48
|
|
|
En kort tid innan klimatmötet i Köpenhamn anmälde en insider att han sålt ett stort antal aktier i företaget. Hade vederbörande känningar bland "klimatfolket" och anade att mötet skulle bli ett fiasko? Vilket det verkar ha blivit med följd att utsläppsrätterna sjunkit i pris och aktiekursen i Tricorona dalat betänkligt.
|
 |
Re: Catering Please
|
Boxarn
|
2009-12-23 11:42:47
|
|
|
Nej, det är ingen överraskning, göteborgarn! Det känns bra att det här finns de som är kritiska och försöker "hålla rent".
Kolla förresten upp Aktietorget och se efter hur många aktier som är observationsnoterade! Den listan har har nu blivit ganska så lång.
När det gäller dig "njurunda" så konstaterar jag att du i år har svikit. Om jag inte minns fel så har du liksom jag själv under de senaste åren kämpat nere i bottenträsket i Aktietävlingen, men i år befinner du dig på den övre halvan. Svikare! :-)
|
 |
Re: Catering Please
|
Per Wersén
|
2009-12-23 10:58:34
|
|
|
Boxarn! Att jag håller med Dig är väl ingen överraskning, eller?
|
 |
Re: Catering Please
|
njurunda
|
2009-12-23 10:30:40
|
|
|
Jag delar in uppfattning o tycker att de som systematiskt försöker blåsa oss borde tjäras in dunas o sen få stå vid en skampåle. (Gärna av humanitära skäl dessutom dräpas)
|
 |
Catering Please
|
Boxarn
|
2009-12-23 09:39:42
|
|
|
Dan före julafton - när de flesta lämpligt nog är upptagna med annat - kommer bolaget med ett pressmeddelande där man säger sig ha upptäckt att alla aktier som tecknades i en nyemission inte registrerats. Och det upptäcker man nu! Har man inte förrän nu upptäckt att alla som tecknade sig inte betalt in emissionslikviden? Såvitt jag kan se så genomfördes emissionen för mer än ett halvår sedan.
Har jag missat något?
Jag har mer och mer blivit skeptisk till att investera i små bolag. Det är för många som vill leka företagare och som döljer sig bakom "flotta" och optimistiska prospekt och prognoser. Min erfarenhet har med tiden blivit att när man möter dessa personer i verkliga livet så blir man betänksam över att ha satsat kapital i dessa företag.
Men det är inte bara i mycket små bolag som man som bekant har anledning att vara skeptisk. Det skruvas och småljugs lite varstans. Har ni t.ex. lagt märke till att när insiders köper i aktier i det aktuella bolaget så anges detta som just köp. Men när man säljer så blir överskriften ofta att man har "förändrat" sitt aktieinnehav!
Grr!
|
 |
Re: Derank 2010
|
jugge
|
2009-12-23 08:11:46
|
|
|
Tack joje.
Mitt bidrag för 2010 kommer här:
CTT
Note
Jeeves
2Entertain
Lappland Goldminers
Önskar alla trogna Derankare wn GOD JUL.
|
 |
Re: Är det någon mer än jag...
|
swedshare
|
2009-12-22 23:15:19
|
|
|
Derank borde ha en text när man registrerar sig här som "tipsar" om att företag bara får ännu sämre rykte när de försöker göra anonyma kommentarer om sig själva.
Hoppas verkligen att folket som fanns på Ellenbogen och Novus har hittat andra jobb i andra branscher så vi slipper dem för gott. Tack och lov så har KG Karlsson fullt upp med sina begagnade IKEA-möbler. Iofs är det väl folk som hoppar på hans emission. Lycka till!
|
 |
Re: Är det någon mer än jag...
|
bylsma
|
2009-12-22 20:42:33
|
|
|
Jag har också noterat detta.
|
 |
Re: Är det någon mer än jag...
|
Boxarn
|
2009-12-22 15:39:07
|
|
|
När jag skrev "signaturer" så menade jag, för att förtydliga mig, "nya signaturer". Jag tycker fenomenet är ganska så påfallande.
|
 |
Är det någon mer än jag...
|
Boxarn
|
2009-12-22 15:36:25
|
|
|
som tycker att det påfallande ofta dyker upp signaturer som försvarar företag som våra "vanliga" signaturer dömer ut? Det gäller i allmänhet och mitt intryck är att det i synnerhet har gällt företag som har eller haft någon koppling till Novus/Ellenbogen.
|
 |
Re: SwedeSafe - Intressant bolag som har nyemission
|
uhamn
|
2009-12-22 10:02:34
|
|
|
Läste ditt inlägg. Det finns faktiskt ingen substans i det du säger överhuvudtaget. Vet inte var du fått din information ifrån
|
 |
Re: Derank 2010
|
37
|
2009-12-21 14:54:39
|
|
|
Joje
Förra året gick inte min portfölj bäst av alla.
Inte i år heller.
Så nu nästa år måste den ju bara ta igen förlorad mark, eler hur? LOL
Jag önskar alltså deltaga i år igen med samma portfölj som tidigare.
Kul att vi har en tävling i alla fall.
(Fast den där Phantom V kan bli knepigt att vinna över sedan start. Kanske måste köra ytterligare ett år till LOL.)
|
 |
Derank 2010
|
Micha69
|
2009-12-21 11:59:30
|
|
|
En eloge till kapsylen för ett gott arbete! Likaledes en till Joje som vill fortsätta!
Det tackar vi för! Nedan min portfölj för 2010 (2009 var ingen höjdare!:-) ):
Bure Equity (MidCap)
Coastal Contacts (SmallCap)
Malka Oil (First North)
Starbreeze (Aktietorget)
Ulyss (Aktietorget OBS-lista)
Får också passa på att önska alla en God Jul och ett Gott Nytt År!
|
 |
Re: Regler Derank 2010
|
Joje
|
2009-12-20 21:24:54
|
|
|
Du har rätt att börsen inte är uppen. Men jag hadde tänkt att få in den redan den 30 så jag kan i lungn och ro lägga in det i programet den sista PS! Självklart så axsepterar jag att någon kommer in den 31 också men blir det för mycket då så kanske jag inte hinner kontrolera kotrolera allt PGA. nu när kapsylen inte kan kontrolera mig. PS! de som vill hålla portföljen hemlig in i det sista lämnar sitt bidrag på e-mail. Och jag kommer att lägga ut inköpskurserna + antalet så fort som det bara går för att ni själva ska kunna kontrolera mig.
PS! nu har jag även lagt in slutkursen 2009-12-30
Och jag tackar så mycket att du rättar mig det är en av orsakerna varför jag törs fortsätta med tävlingen MVH Joje
Re: Regler Derank 2010 Joje 2009-12-20 20:24:33
§1 Insatsen
Insatserna skall vara fiktivt belopp på 100.000 uppdelat i fem aktier om vardera 20.000. Detta för att få så små avrundningsfel i antalet fiktivt inköpta aktier som möjligt.
§2 Krav på olikheter
En aktieportfölj får ha högst tre aktier gemensamt med tidigare vald och redovisad portfölj (från annan deltagare).
Detta för att ha spänning i tävlingen och stimulera tidigt val av portföljer.
Det vill säga om tävlingsdeltagare Sven valt aktierna A, B, C, D, E får tävlingsdeltagare Johan inte välja A, B, C, D och F
eftersom endast en aktie skiljer då. Vid anmälan skall årets slutkurs för aktierna också meddelas, så att tävlingsledningen slipper leta efter dem.
Om man anmäler portföljen innan börshandeln för året är slut måste man komplettera med slutkurserna, vilket blir startkurserna nästa år.
§3 Aktierna
Väljs från Stockholmsbörsen, Aktietorget, Nya Marknaden, NGM eller NGM Nordic.
§4 Sista anmälningsdagen
Aktieportföljerna skall vara valda senast 2009-12-30 och ha som ingångskurs slutkursen 2009-12-30. Som slutkurs räknas senast betalt OM INTE KÖP OCH SÄLJ LIGGER ÖVER ELLER UNDER .
§5 Utdelning
Utdelningar skall räknas, Utdelningen läggas i kassa som inte återinvesteras.
Om man ska få räkna med sina utdelning Skall portföljinnehavaren göra mig uppmärksam att bolaget har gjort en utdelning.
§6 Uppköp
Ersättningen vid uppköp läggs i en klumpsumma som läggs till portföljens värde vid avnotering av den uppköpta aktien
eller 31/12 ”beroende vilket som kommer först” Detta PGA bud kan dras tillbaka.
Om uppköp sker med andra aktier så byts de gamla aktieslaget till det nya
Men portföljinnehavaren måste meddela mig detta och villkoren samt göra en uträkning på hur många nya aktier som skall tillföras.
§7 Nyemissioner
Fungerar som så att TR säljs sista dagen de är noterade eller 31/12 (årets slutkurs) och då används det fiktiva vederlaget för att köpa motsvarande antal nya aktier till teckningskurs.
Varje tävlingsdeltagare redovisar själv sina nyemissioner.
Redovisningen skall vara tydlig med beräkningar hur tävlingsdeltagaren kommit fram till att denne
till exempel skall ha 100 nya aktier i en nyemission eller 10000 kr i utdelningsinkomst. Se exemplet nedan
Exempel. Det skall stå "Jag har 1000 aktier i bolaget AAA som gör nyemission 1:5 för 20 kr.
D.v.s.. Jag fick 1000 TR som såldes på sista dagen för 5:50 kr Det gav mig 5500 kr att köpa för. Aktien kostar 20kr + 1 tr =25,5 st 5500/25,5=215,68 avrundat till 216 st nya aktier
§8 Under likvidation
När ett bolag ligger under likvidation och ej hunnit gått omkull samt blivit avnoterade från alla giltiga listor.
Då plockas bolaget bort och ett värde av 0,00 kr bokförs. Om bolaget mot förmodan lyckas komma ur svårigheterna så är det upp till portföljinnehavaren att bevisa att så är fallet.
Av noteringar ” gäller inte likvidations problem” värdet blir senast betalt sista noteringsdagen,
aktien ”fryses”, och noteras igen om aktien åter noteras på någon för tävlingen godkänd lista. Om den inte noteras före tävlingens utgång gäller summan som blev vid frysningstillfället.
§9 Konkurs
Om ingen utdelning sker så sätts värdet till 0,00kr. om bolaget trots KK ger utdelning så är det upp till portföljinnehavaren att meddela mig detta.
§11 Namnbyte
Vid eventuella namnbyten så skall portföljinnehavaren göra mig uppmärksam på att detta har skett.
§12 Optioner
Om utdelning av optioner måste portföljinnehavaren göra mig uppmärksam på att detta har skett.
§13 Fusion
Om fusion har skett måste portföljinnehavaren göra mig uppmärksam på att detta har skett.
Portföljerna kan lämnas på derank men då måste det stå 2010 Derank i rubriken så jag kan hitta dem annars kan ni lämna portföljerna på derankjoje@hotmail.com som jag har tagit igång igen
|
 |
Re: Regler Derank 2010
|
EllaK.
|
2009-12-20 20:58:13
|
|
|
Sorry, men datum för val och slutkurs är fortfarande omkastade, börsen har ju inte öppet på nyårsafton
|
 |
Re: Regler Derank 2010
|
Joje
|
2009-12-20 20:24:33
|
|
|
§1 Insatsen
Insatserna skall vara fiktivt belopp på 100.000 uppdelat i fem aktier om vardera 20.000. Detta för att få så små avrundningsfel i antalet fiktivt inköpta aktier som möjligt.
§2 Krav på olikheter
En aktieportfölj får ha högst tre aktier gemensamt med tidigare vald och redovisad portfölj (från annan deltagare).
Detta för att ha spänning i tävlingen och stimulera tidigt val av portföljer.
Det vill säga om tävlingsdeltagare Sven valt aktierna A, B, C, D, E får tävlingsdeltagare Johan inte välja A, B, C, D och F
eftersom endast en aktie skiljer då. Vid anmälan skall årets slutkurs för aktierna också meddelas, så att tävlingsledningen slipper leta efter dem.
Om man anmäler portföljen innan börshandeln för året är slut måste man komplettera med slutkurserna, vilket blir startkurserna nästa år.
§3 Aktierna
Väljs från Stockholmsbörsen, Aktietorget, Nya Marknaden, NGM eller NGM Nordic.
§4 Sista anmälningsdagen
Aktieportföljerna skall vara valda senast 2009-12-30 och ha som ingångskurs slutkursen 2009-12-31. Som slutkurs räknas senast betalt OM INTE KÖP OCH SÄLJ LIGGER ÖVER ELLER UNDER .
§5 Utdelning
Utdelningar skall räknas, Utdelningen läggas i kassa som inte återinvesteras.
Om man ska få räkna med sina utdelning Skall portföljinnehavaren göra mig uppmärksam att bolaget har gjort en utdelning.
§6 Uppköp
Ersättningen vid uppköp läggs i en klumpsumma som läggs till portföljens värde vid avnotering av den uppköpta aktien
eller 31/12 ”beroende vilket som kommer först” Detta PGA bud kan dras tillbaka.
Om uppköp sker med andra aktier så byts de gamla aktieslaget till det nya
Men portföljinnehavaren måste meddela mig detta och villkoren samt göra en uträkning på hur många nya aktier som skall tillföras.
§7 Nyemissioner
Fungerar som så att TR säljs sista dagen de är noterade eller 31/12 (årets slutkurs) och då används det fiktiva vederlaget för att köpa motsvarande antal nya aktier till teckningskurs.
Varje tävlingsdeltagare redovisar själv sina nyemissioner.
Redovisningen skall vara tydlig med beräkningar hur tävlingsdeltagaren kommit fram till att denne
till exempel skall ha 100 nya aktier i en nyemission eller 10000 kr i utdelningsinkomst. Se exemplet nedan
Exempel. Det skall stå "Jag har 1000 aktier i bolaget AAA som gör nyemission 1:5 för 20 kr.
D.v.s.. Jag fick 1000 TR som såldes på sista dagen för 5:50 kr Det gav mig 5500 kr att köpa för. Aktien kostar 20kr + 1 tr =25,5 st 5500/25,5=215,68 avrundat till 216 st nya aktier
§8 Under likvidation
När ett bolag ligger under likvidation och ej hunnit gått omkull samt blivit avnoterade från alla giltiga listor.
Då plockas bolaget bort och ett värde av 0,00 kr bokförs. Om bolaget mot förmodan lyckas komma ur svårigheterna så är det upp till portföljinnehavaren att bevisa att så är fallet.
Av noteringar ” gäller inte likvidations problem” värdet blir senast betalt sista noteringsdagen,
aktien ”fryses”, och noteras igen om aktien åter noteras på någon för tävlingen godkänd lista. Om den inte noteras före tävlingens utgång gäller summan som blev vid frysningstillfället.
§9 Konkurs
Om ingen utdelning sker så sätts värdet till 0,00kr. om bolaget trots KK ger utdelning så är det upp till portföljinnehavaren att meddela mig detta.
§11 Namnbyte
Vid eventuella namnbyten så skall portföljinnehavaren göra mig uppmärksam på att detta har skett.
§12 Optioner
Om utdelning av optioner måste portföljinnehavaren göra mig uppmärksam på att detta har skett.
§13 Fusion
Om fusion har skett måste portföljinnehavaren göra mig uppmärksam på att detta har skett.
Portföljerna kan lämnas på derank men då måste det stå 2010 Derank i rubriken så jag kan hitta dem annars kan ni lämna portföljerna på derankjoje@hotmail.com som jag har tagit igång igen
|
 |
Re: Regler Derank 2010
|
Joje
|
2009-12-20 20:22:49
|
|
|
Tack att du upptäckte detta ska ändra det MVH
|
 |
Re: Regler Derank 2010
|
EllaK.
|
2009-12-20 19:37:57
|
|
|
§4 skall förstås vara anmälan 2009-12-31 och slutkurser 2009-12-30
|
 |
Re: Derank 2010
|
swedshare
|
2009-12-20 14:32:28
|
|
|
Tack Joje, vi gillar tävlingen! :)
|
 |
Re: Derank 2010
|
Boxarn
|
2009-12-20 12:19:05
|
|
|
Ja, "stiligt" av dig "Joje" att ställa upp ytterligare ett år!
|
 |
Re: Derank 2010
|
Boxarn
|
2009-12-20 12:18:06
|
|
|
Black Earth, Rus Forest, East Cap, EOS och Alliance.
Jag äger aktier i samtliga dessa bolag. Jag får se om något eller några av dessa hamnar bland mina tävlingsalternativ. Går oljan upp så lär det väl dra med alla ryssrelaterade aktier.
|
 |
Re: Derank 2010
|
Mr Rockefeller
|
2009-12-20 12:17:57
|
|
|
Hyggligt att du tar dig tid att köra ett år till, Joje!
Jag kommer att delta och lämna min portfölj till din hotmail-adress!
|
 |
Emissioner
|
Per Wersén
|
2009-12-20 11:44:49
|
|
|
Det går inte en vecka utan att några teckningserbjudanden hamnar i inkorgen. Det senaste kommer från Billyandfriends, ett företag som skall handla med (eller mäkla) begagnade IKEA-prylar. Jag vill uppmärksamma Er på att VD är en Klas-Göran Karlsson med ett förflutet från Ellenbogen/Novus-gruppen.
|
 |
Re: MyPay
|
Per Wersén
|
2009-12-20 11:21:25
|
|
|
I AIS värld brukar "stor" nyhet innebära att behov av nya pengar föreligger...
|
 |
MyPay
|
Phantom V
|
2009-12-20 10:26:02
|
|
|
Nedanstående saxat från AIS hemsida:
"2009-12-17, 16:34
Schenker Privpak väljer Mypay
Schenker Privpak har valt MyPay som leverantör av SMS tjänster. Schenker är ett internationellt speditions- och fraktföretag och man bygger nu ut tjänsterna med SMS-aviseringar för fraktgods och paket i Norden. SMS-tjänsten med MyPay beräknas starta under janauri 2010 "
|
 |
Re: Regler Derank 2010
|
Phantom V
|
2009-12-20 10:11:13
|
|
|
Låter bra joje! Lämnar min portfölj inom kort!
|
 |
Re: Derank 2010
|
Per Wersén
|
2009-12-20 09:34:52
|
|
|
Tack för att Du ställer upp igen! Eftersom jag inte är färdig med Ryssland ännu, anmäler jag samma portfölj som förra året. Dvs Black Earth, Rus Forest, East Cap, EOS och Alliance.
Jag hoppas det går ändå bättre nästa år.
Dessutom vill jag redan nu passa på att gratulera EllaK till segern. Ledningen är i praktiken ointaglig.
|
 |
Regler Derank 2010
|
Joje
|
2009-12-20 08:38:32
|
|
|
§1 Insatsen
Insatserna skall vara fiktivt belopp på 100.000 uppdelat i fem aktier om vardera 20.000. Detta för att få så små avrundningsfel i antalet fiktivt inköpta aktier som möjligt.
§2 Krav på olikheter
En aktieportfölj får ha högst tre aktier gemensamt med tidigare vald och redovisad portfölj (från annan deltagare).
Detta för att ha spänning i tävlingen och stimulera tidigt val av portföljer.
Det vill säga om tävlingsdeltagare Sven valt aktierna A, B, C, D, E får tävlingsdeltagare Johan inte välja A, B, C, D och F
eftersom endast en aktie skiljer då. Vid anmälan skall årets slutkurs för aktierna också meddelas, så att tävlingsledningen slipper leta efter dem.
Om man anmäler portföljen innan börshandeln för året är slut måste man komplettera med slutkurserna, vilket blir startkurserna nästa år.
§3 Aktierna
Väljs från Stockholmsbörsen, Aktietorget, Nya Marknaden, NGM eller NGM Nordic.
§4 Sista anmälningsdagen
Aktieportföljerna skall vara valda senast 2008-12-30 och ha som ingångskurs slutkursen 2008-12-31. Som slutkurs räknas senast betalt OM INTE KÖP OCH SÄLJ LIGGER ÖVER ELLER UNDER .
§5 Utdelning
Utdelningar skall räknas, Utdelningen läggas i kassa som inte återinvesteras.
Om man ska få räkna med sina utdelning Skall portföljinnehavaren göra mig uppmärksam att bolaget har gjort en utdelning.
§6 Uppköp
Ersättningen vid uppköp läggs i en klumpsumma som läggs till portföljens värde vid avnotering av den uppköpta aktien
eller 31/12 ”beroende vilket som kommer först” Detta PGA bud kan dras tillbaka.
Om uppköp sker med andra aktier så byts de gamla aktieslaget till det nya
Men portföljinnehavaren måste meddela mig detta och villkoren samt göra en uträkning på hur många nya aktier som skall tillföras.
§7 Nyemissioner
Fungerar som så att TR säljs sista dagen de är noterade eller 31/12 (årets slutkurs) och då används det fiktiva vederlaget för att köpa motsvarande antal nya aktier till teckningskurs.
Varje tävlingsdeltagare redovisar själv sina nyemissioner.
Redovisningen skall vara tydlig med beräkningar hur tävlingsdeltagaren kommit fram till att denne
till exempel skall ha 100 nya aktier i en nyemission eller 10000 kr i utdelningsinkomst. Se exemplet nedan
Exempel. Det skall stå "Jag har 1000 aktier i bolaget AAA som gör nyemission 1:5 för 20 kr.
D.v.s.. Jag fick 1000 TR som såldes på sista dagen för 5:50 kr Det gav mig 5500 kr att köpa för. Aktien kostar 20kr + 1 tr =25,5 st 5500/25,5=215,68 avrundat till 216 st nya aktier
§8 Under likvidation
När ett bolag ligger under likvidation och ej hunnit gått omkull samt blivit avnoterade från alla giltiga listor.
Då plockas bolaget bort och ett värde av 0,00 kr bokförs. Om bolaget mot förmodan lyckas komma ur svårigheterna så är det upp till portföljinnehavaren att bevisa att så är fallet.
Av noteringar ” gäller inte likvidations problem” värdet blir senast betalt sista noteringsdagen,
aktien ”fryses”, och noteras igen om aktien åter noteras på någon för tävlingen godkänd lista. Om den inte noteras före tävlingens utgång gäller summan som blev vid frysningstillfället.
§9 Konkurs
Om ingen utdelning sker så sätts värdet till 0,00kr. om bolaget trots KK ger utdelning så är det upp till portföljinnehavaren att meddela mig detta.
§11 Namnbyte
Vid eventuella namnbyten så skall portföljinnehavaren göra mig uppmärksam på att detta har skett.
§12 Optioner
Om utdelning av optioner måste portföljinnehavaren göra mig uppmärksam på att detta har skett.
§13 Fusion
Om fusion har skett måste portföljinnehavaren göra mig uppmärksam på att detta har skett.
Portföljerna kan lämnas på derank men då måste det stå 2010 Derank i rubriken så jag kan hitta dem annars kan ni lämna portföljerna på derankjoje@hotmail.com som jag har tagit igång igen
|
 |
Derank 2010
|
Joje
|
2009-12-20 08:31:50
|
|
|
Om ett intresse fins så kan jag tänka mig köra ett år till derför så är det dax att fundera på vilka aktier man vill ha med vid nästa år´s tävling
OBS! SE reglerna ovan om ni hittar nya regler som bör införas eller något annat medela mig snarast.
|
 |
Re: Derank-Cupen (resultat)
|
Boxarn
|
2009-12-18 22:52:16
|
|
|
Där också! Lyckan är fullständig!
|
 |
Derank-Cupen (resultat)
|
kapsylen
|
2009-12-18 22:33:38
|
|
|
1 __ Per Wersen __ 95
2 __ Njurunda __ 122
3 __ Kapsylen __ 123
4 __ Jugge __ 134
5 __ EllaK __ 135
6 __ Glyssner __ 138
7 __ Mr Rockefeller __ 155
9 __ 37 __ 167
9 __ Joje __ 167
10 __ PhantomV __ 176
11 __ Swedhare __ 214
12 __ Turnarounden __ 219
13 __ Micha69 __ 239
14 __ Toby __ 243
15 __ Poike __ 255
16 __ Boxarn __ 271
|
 |
Re: derank 2009
|
Boxarn
|
2009-12-18 22:33:14
|
|
|
Äntligen är jag på den plats jag strävat mot under hela året. :-)
|
 |
derank 2009
|
Joje
|
2009-12-18 22:25:16
|
|
|
1 EllaK________ 208 294 kr
2 Per Wersén____ 180 631 kr
3 Kapsylen______ 167 498 kr
4 Joje_________ 166 790 kr
5 Njurunda_____ 164 678 kr
6 Glyssner______ 159 268 kr
7 Jugge________ 154 258 kr
8 Mr Rockefeller__ 144 527 kr
9 37__________ 134 056 kr
10 Phantom V____ 123 496 kr
11 Swedshare_____ 104 987 kr
12 Turnarounden__ 103 301 kr
13 Micha69_____ 74 691 kr
14 Toby_________ 73 699 kr
15 Poike_________ 72 073 kr
16 Boxarn_______ 67 275 kr
|
 |
Re: Cupen och hemsidan
|
Boxarn
|
2009-12-18 20:48:56
|
|
|
Det är bara att beklaga. Hoppas ändå att du "kapsylen" i övrigt inte helt överger oss.
|
 |
Re: Cupen och hemsidan
|
Phantom V
|
2009-12-18 16:37:40
|
|
|
Vill härmed inlämna en kraftig protest mot nedläggningen av cupen och hemsidan.
MVH
|
 |
Re: Cupen och hemsidan
|
Per Wersén
|
2009-12-18 09:40:11
|
|
|
Detta var en julklapp jag inte ville ha! Snyft...
Ett riktigt stort tack för det som varit!
|
 |
Re: Cupen och hemsidan
|
37
|
2009-12-18 08:09:15
|
|
|
Förstår dig.
Dock har du gjort ett enastående arbete och jag tackar dig för det.
Har flera gånger varit inne på din hemsida och snokat reda på många olika uppgifter.
Jag hoppas att åtminstående den möjlighteten finns kvar så länge som möjligt.
|
 |
Cupen och hemsidan
|
kapsylen
|
2009-12-17 21:16:06
|
|
|
Nästa år kommer inte jag att "köra" Cupen, så om det är någon som känner sig manad är det bara "ock åk".
Hemsidan (Tävlingarna) kommer att uppdateras fram till årsskiftet. Hall Of Fame kommer att uppdateras som vanligt. Hemsidan kommer inte att "släckas" ner (i alla fall inte första kvartalet)tar ett beslut om det senare.
MVH. Kapsylen
|
 |
Re: Metromark
|
Micha69
|
2009-12-17 07:00:36
|
|
|
Ja, och det värsta är ju att de här "tomtarna" verkar kunna hålla på helt ostört:
"I somras ställdes stämmorna in med kort varsel både i Midgård Equity och Nordic Holding. Gunnar Ek fick besked av Lars Ågren att bokföringen inte var klar.
Därefter höll Midgård Equity en stämma utan kallelse. Nordic Holding kallade till en stämma i augusti men även denna ställdes in.
– Jag förklarade att han är tvingad att annonsera ut stämmorna, eftersom lagen säger detta. Då säger han att han inte alls behöver det för det har han en advokat som hävdar, berättar Gunnar Ek."
Verkar ju inte finnas någon vilja att sätta åt sådant här ofog heller...
|
 |
Re: Metromark
|
Phantom V
|
2009-12-16 16:25:53
|
|
|
Stjärnskottet Lars Å, ha ha. Han kör så det ryker verkar det som.
|