 |
Re: derank 2007
|
Boxarn
|
2007-02-17 08:11:43
|
|
|
"Phantom V"!
Pass upp! Jag har tagit upp jakten på dig. :-)
|
 |
Re: Bet Twister ?
|
Uven
|
2007-02-16 21:23:10
|
|
|
Phantom V
Jag hittar bara ett bolag med det namnet. Bet Twister Holding KB i
Malmö. Är inget aktiebolag utan ett kommanditbolag.
M.v.h.
|
 |
Cupen 2007
|
kapsylen
|
2007-02-16 21:22:24
|
|
|
1... Neo_ 1… 83
2... Boxarn_ 2… 94
4... Krillekillen_ 3… 150
8... Steget Före_ 4… 153
3... Axel5_ 5… 160
10... Phantom V_ 6… 162
15... HPD_ 7… 185
7... 37_ 9… 186
6... Leksansfan_ 9… 186
5... Randomwalk_ 10… 192
12... Sniparn_ 11… 198
17... Sixten_ 12… 204
11... Kapsylen_ 13… 205
15... WHO_ 14… 208
18... Poike_ 15… 223
16... Highlander 16… 227
15... Wildflower_ 17… 228
19... EllaK_ 18… 231
9... Kitesurfer_ 19… 247
22... Glyssner_ 20… 251
20... Mr Rockefeller_ 21… 272
21... Turnarounden_ 22… 289
24... Jugge_ 23… 292
23... Mhå_ 24… 296
26... Per Wersén_ 25… 313
27... Joje_ 26… 330
25... Njurunda_ 27… 356
|
 |
Re: Novus Finans AB
|
jii
|
2007-02-16 21:20:05
|
|
|
Jag pratade med en annan kille idag på Novus, dom har bara köpt upp kundregister och erbjudit en del av personalen på Ellenbogen att börja jobba för dom.
Råger! i mina ögon så är du pinsam!
först och främst så har inte Klas Göran Karlsson gjort någon konkurs (VD för Novus) det andra är du bör nog kontrollera hemsidan innan du sprider din dynga! JAG VET ATT DU JOBBAR HOS ETT KONKURERANDE FÖRETAG TILL NOVUS!!! Gör oss alla en tjänst på Derank sluta försöka förgöra!!
Enligt din historik så dissar du allt som konkurerar med dig, och hissar allt du har med att göra!
Ja jag vet vem du är under din synonym!
Ge oss roliga tips istället för att vara någon gnällkärring!
Hälsningar
Jihmmy
PS. Tänk om Derank kunde vara som förr...
|
 |
derank 2007
|
Joje
|
2007-02-16 19:58:45
|
|
|
1 Phantom V_________ 291 799 kr 1
2 Boxarn_____________ 182 034 kr 3
3 HPD_______________ 166 135 kr 2
4 Neo_______________ 155 805 kr 4
5 axel5______________ 139 041 kr 5
6 krillekillen_________ 135 206 kr 7
7 37_________________ 126 857 kr 8
8 Steget Före________ 126 523 kr 10
9 randomwalk________ 125 994 kr 6
10 EllaK_______________ 124 985 kr 13
11 kapsylen___________ 124 773 kr 11
12 sniparn____________ 122 396 kr 9
13 leksandsfan________ 120 249 kr 12
14 Poike______________ 113 537 kr 15
15 WHO______________ 112 841 kr 18
16 highlander_________ 111 998 kr 14
17 Wildflower__________ 110 756 kr 16
18 sixten_____________ 108 608 kr 20
19 Glyssner___________ 108 464 kr 22
20 Mr Rockefeller______ 107 027 kr 19
21 kitesurfer__________ 104 352 kr 17
22 Turnarounden______ 101 626 kr 21
23 jugge______________ 98 940 kr 24
24 Mhå_______________ 98 118 kr 23
25 njurunda___________ 91 250 kr 25
26 Per wersen_________ 89 572 kr 26
27 joje________________ 87 605 kr 27
|
 |
Re: Bet Twister ?
|
Phantom V
|
2007-02-16 19:31:48
|
|
|
Uven:
Men som jag förstod det är Bettwister ett AB, eller?
|
 |
Re: Bet Twister ?
|
Uven
|
2007-02-16 18:54:32
|
|
|
Kort om andelar och aktier.
Andelar kan man ha i olika typer av fonder och handelsbolag m.m.
Aktier endast i aktiebolag.
M.v.h.
|
 |
Re: Quibus
|
WHO
|
2007-02-16 16:58:47
|
|
|
Jag tyckte bolaget såg bra ut så jag köpte på mig en massa aktier men när det kom info om att dom inte skulle noteras på ngm utan på aktietorget så krängde jag alla aktierna dock med 100 % avkastning. Därefter har man inte hört mycket om bolaget mm. Kolla ett bolag i Usa www.celsiatech.com :)
|
 |
Re: Bet Twister ?
|
Wildflower
|
2007-02-16 16:22:56
|
|
|
Jag skall få nytt infomaterial,slängt det för ett par veckor sedan.
Hade ju föredragit aktier.
förstår inte det där med andelar.
Utlandsbaserat ...
|
 |
Quibus
|
Phantom V
|
2007-02-16 14:58:11
|
|
|
Är det någon här som är aktieägare som har fått uppgifter på att bolaget ev ska likvideras?
Det florerar nämligen lite sådana rykten på VCW.
|
 |
Re: Bet Twister ?
|
Phantom V
|
2007-02-16 13:50:58
|
|
|
Vad är det för skillnad på andelar och aktier??
|
 |
Re: Då var det dags igen!
|
Phantom V
|
2007-02-16 13:34:33
|
|
|
Vill minnas att han var direkt hånfull vad gällde AIS. Undrar om det hade varit samma liv i luckan nu, ett antal lyckade aktiespridningar och investeringar senare.
|
 |
Re: Då var det dags igen!
|
37
|
2007-02-16 13:16:36
|
|
|
Jag saknar oxså Kylis.
Synd att han blev så arg för så lite. Skrev ju vettigt allt som oftast.
|
 |
Re: Kopparberg Mineral
|
37
|
2007-02-16 13:14:48
|
|
|
Tack och lycka till med bolaget, du evige Ungtupp.
(Eller kanske Gamletuppen, om aktien går ner. LOL)
Själv har jag inte följt bolaget alls, då jag har fullt upp med andra aktier. (Hellre bra på några få, än kass på många.)
|
 |
Re: Då var det dags igen!
|
Phantom V
|
2007-02-16 13:08:10
|
|
|
Det skulle vara kul att höra vad den gamle Kylis hade sagt om bolagets sjunde Aktiespridning, men tyvärr är väl den signaturen raderad.
Värt att notera är att det rör sig om relativt hyfsade poster både i Prowike och Mostphotos..
|
 |
Re: Kopparberg Mineral
|
Ungtuppen
|
2007-02-16 12:50:28
|
|
|
Intressant reflektion av teckningsgraden 37. Hade jag inte tänkt på.
Jag gick in i bolaget för att det spännande att komma in så tidigt i ett företag som befinner sig i en framtidsbransch, men utgången känns oerhört osäker. Jämfört med andra prospekteringsbolag har de såvitt jag förstått knappt någon verksamhet än, bara ett antal undersökningstillstånd.
Vad gäller min signatur kommer jag att behållan den om Kopparberg utvecklas bra, pengar leder ju till ungdom... eller? :-)
|
 |
Då var det dags igen!
|
Phantom V
|
2007-02-16 12:46:16
|
|
|
Saxat fårn pressmeddelande:
"Aktiespridning I Sverig: Ais Sluter Avtal Om Ägarspridning Med Mostphotos AB (publ)
AIS har slutit avtal med Mostphotos AB (publ) om ägarspridning av bolaget. Avtalet innebär att AIS förvärvar 12 procent av bolaget. AIS kommer efter stämmobeslut att dela ut merparten av aktierna till aktieägarna i AIS.
Mostphotos affärsidé bygger på en bildbank integrerad på en Internetportal. Bolaget har hitintills laddat upp egna digitala bilder men tar nu in bilder från såväl proffsfotografer som allmänheten . Portalen har fått namnet www.mostphotos.com och är en ny inriktning i bolaget förutom bolagets nuvarande verksamhet med konsultering av foto och bildbehandlingstjänster.
Bildbank både med inriktning mot reklambyrå och allmänhet
Den nya lösningen med bildbank har funktionaliteter som möjliggör för fotografer samt privatpersoner till att bli medlemmar och därmed ladda upp egna bilder till försäljning via www.mostphotos.com.
EJ royaltyfria bilder
Den ena delen av portalen inriktas mot reklambyråer och professionella bildköpare. Utbudet kommer här främst från professionella fotografer. Som första egentliga bildbank erbjuds reklambyråerna att kunna köpa loss EJ royaltyfria bilder d.v.s. bara för användning av den som köper loss bilden/erna. Fotografer erbjuds ett eget webbgalleri på sidan för att visa sitt manér och kapacitet. Detta möjliggör för bildköparna att kunna beställa fler bilder på samma tema som exempelvis en kampanj skall utgöra. Idag är reklambyråer och andra professionella bildköpare hänvisade till kontakter med lokala fotografer och redan upparbetade kanaler bland fotografer.
"Community" och allmänhet
Eftersom det är kostnadsfritt att gå med som medlem i Mostphotos.com och därmed ladda upp sina bilder utan att genomgå tester och introduktionsprov, kommer troligen många privatpersoner ta chansen att visa sina bilder och därmed bli upptäckt. Eftersom det är medlemmarna i bildbanken - det så kallade community-delen - som sätter betyg på inskickade bilder sker en snabb urvalsprocess. Utvalda fotografer och initierade hjälper med tips och råd för att den som vill lära sig mer om hur fotokonsten skall utvecklas. Utmaningen ligger i att den som lägger in sina foton måste lära sig klassificera varje inlagd bild samt skapa sökord, så detaljerat som möjligt. Community-delen och bildbanken är integrerade med varandra."
|
 |
Paynova
|
Wildflower
|
2007-02-16 12:13:53
|
|
|
Trista nyheter om Indiska delägaren.
Att rapporten stoppas måste väl tolkas som att den är positiv men att den skulle inte komma till sin rätt när det samtidigt kom större negativa nyheter.
Suck !
|
 |
Bet Twister ?
|
Wildflower
|
2007-02-16 12:09:30
|
|
|
Någon som tagit ställning till Bet Twister ?
http://www.bettwister.com/se/
Visst stoppat tidigare men nu igång igen.
50000 kr för andelar(inte aktier)
M.v.h
|
 |
Re: Kopparberg Mineral
|
37
|
2007-02-16 08:34:58
|
|
|
Ofta avvaktar bankerna och ser om ett bolag blir fulltecknat. När så har skett, friskar dom på med jättebud på köp. Risken att få är nästan obefintlig, och även om dom då skulle få några, så vad gör det?
Då går den ifrån övertecknad, kanske 10%, till övertecknad, kanske 6 gånger om.
Eftersom 'intresset' för aktien då var 'stort' kan samma bank lättare sälja av sitt innehav till ett högre pris.
Övertecknad eller inte, är frågan. Inte 'Hur mycket?'.
(Undrar vilken signatur 'Ungtuppen' hade tänkt sig om 50 år. Samma?)
|
 |
Re: Kopparberg Mineral
|
Ungtuppen
|
2007-02-15 22:09:09
|
|
|
Vad får dig att tro att vi får se en fin resa? Teckningsgraden var inte precis imponerande. Runt 160% har jag för mig. Och gruvbolagen har inte direkt utvecklats lysande sedan tecknigstiden gick ut.
Men jag hoppas du har rätt :-)
|
 |
Re: Husvagnstillverkning
|
Wildflower
|
2007-02-15 16:17:20
|
|
|
6176 husvagnar reggade totalt under 06.
Störst KABE med 1384, Hobby sedan 1201 st.
Överaskande många !
Frågan är hur det skall gå med de tunga vagnarna när den nya EU lagen om bränslesnåla bilar kommer.
???
Förbjuds husbilar ?
I framtiden blir nog Cykel och tält som får råda
|
 |
Re: Husvagnstillverkning
|
Wildflower
|
2007-02-15 12:35:30
|
|
|
Nu har jag varit och köpt tidningen.
SMV 2 st registrerade under 2005 och
5 st under 2006 (dec)
Mycket bra tycker jag.
Minns att börsvärdet blir 3.6 miljoner.
Har ingen koll på extrastämman men vet att vi aktieägare kommer att få ett brev så småningom.
Hoppas det går i lås med designfirman snart...
www.smvhusvagnar.se/
M.v.h
PS
verkar vara en intressant tidning dock inget om tält vad jag ser ;.)
ds
|
 |
Re: Husvagnstillverkning
|
$Henrik$
|
2007-02-15 11:05:31
|
|
|
Hade varit intressant att få reda på hur det går i emissionen. Och vad som blev sagt på extrastämman. Jag har mailat vd:n men inte fått något svar.
Någon som har information?
|
 |
Malka Oil AB till Nordic MTF
|
37
|
2007-02-15 10:49:31
|
|
|
"Nordic Growth Market har beslutat lista oljebolaget Malka Oil AB på Nordic Growth Markets nya lista Nordic MTF. Första handelsdag blir den 19 februari 2007."
http://www.ngnews.se/default.asp?lngeditid=44761
|
 |
Re: Novus Finans AB
|
37
|
2007-02-15 08:25:12
|
|
|
Det tar en generation att glömma fienden från ett krig, så en del galningar i Vietnam hatar fortfarande alla som ser ut som jenkar. Lite lurigt med andra ord.
Dessutom har dom inte ett alls samma kultur som Thailand, men kan ju även vara till det bättre.
Om jag skulle dra idag blev det inte Vietnam, Kambodja eller Laos som det ser ut. Troligen meddelhavet. Har en del polare i Turkiet sen gammalt, men det är nog för länge sedan redan.
Först tänkte jag att det är nog bäst att inte svara på detta eftersom det är en aktiechatt, men det berör ju faktiskt en hel del personer. Man måste ju kunna leva loppan på vinsten också. Utan mål kan ju spelet kvitta.
Dom länderna man känner igen sig i och kan komma igång i genast är ju dyra och kalla. Dom övriga är billiga och knepiga. Dom billigaste är för farliga. En avvägningsfråga. Man bör nog dock varit på besök några gånger innan på semester, eller välja ett ställe där man redan har vänner innan man trasslar in sig i Asien/Afrika på allvar.
|
 |
Kopparberg Mineral
|
Neo
|
2007-02-14 23:04:51
|
|
|
Kommer att noteras den 22 februari. Jag tror mig veta att vi kommer att se en fin resa i den aktien de första veckorna.
|
 |
Re: Novus Finans AB
|
swedshare
|
2007-02-14 23:03:15
|
|
|
37,
Vietnam sägs ju vara bra, typ som thailand har varit fram tills nu. Något du kan bekräfta?
|
 |
Re: Novus Finans AB
|
37
|
2007-02-14 22:47:13
|
|
|
Jo, omkring dubbelt så gammal.
Vill inte numera råda någon nu att flytta till Thailand, då dom har spårat ut och blivit svåra och giriga med visum, samt militärregim etc.
Kort sagt, turista någon vecka ja, men längre än så, nej tack. Dock har jag ju ett liv här redan, så jag försöker stanna, men gissar på att det blir dags att dra härifrån inom 5 år pga knas i landet. Myndigheter, militärer, byråkrater och övrigt pack vill ju kunna styra folket. Vi får se vad det blir, men jag gissar på ett förstört paradis.
Det finns ju andra länder, där man är välkommen.
|
 |
NGM
|
glyssner
|
2007-02-14 20:59:47
|
|
|
Signaturen "Godman" var en av dessa "Gubben i lådan" figurer som man inte glömmer i första taget.
Det var ett fruktansvärt tjat om att det skulle bli KK innan nyår o.s.v. 15-20 inlägg varje dag.
|
 |
Re: Novus Finans AB
|
swedshare
|
2007-02-14 19:57:51
|
|
|
37,
Försörjer mig på investeringar (som dig) har en känsla av att du är äldre än mina 25 år dock...
Thailand hade jag och sambon tänkt flytta till men vi avvaktar eftersom vi gillar Sverige för mycket fortfarande :)
|
 |
Re: Novus Finans AB
|
37
|
2007-02-14 13:42:48
|
|
|
Jag bor här. Semester sedan åratal tillbaka.
Enda inkomsten i stort sett är avkastningen på börsen, så det gäller att simma lugnt med slantarna tills vidare.
Eftersom jag inte gillar att bli skjuten, så är jag inte i Afrika.
Vad gör du själv i Sverige då?
|
 |
Re: Novus Finans AB
|
swedshare
|
2007-02-14 12:52:14
|
|
|
37:an,
Vad görs i Thailand då? Bor och/eller jobbar?
Hade vi varit i Afrika och kritiserat bolag hade vi blivit skjutna istället :)
|
 |
Re: Novus Finans AB
|
37
|
2007-02-14 08:08:44
|
|
|
Sände inlägget EN gång, men då försvann internet. Kom tebax några minuter senare, som vanligt här i Thailand, men då dubblerat? Skumt.
|
 |
Re: Novus Finans AB
|
37
|
2007-02-14 07:50:14
|
|
|
Håller med.
Kommer ni ihåg att det för länge sedan fanns flertalet debattörer som endast skrev om NGM, och i regel poppade upp som mycket ilskna 'guben i lådan' automatiskt, och attackerade varje skribent som histade det minsta positivt om företaget?
Finns gott om liknande fenomen idag när det gäller, t.ex Obducat, fast på andra chatsidor. Det drabbar alltså inte bara oss. Hur det kommer sig att människan har blivit så underlig kan jag inte förklara, bara konstantera att så är det, dessvärre.
|
 |
Re: Novus Finans AB
|
37
|
2007-02-14 07:47:42
|
|
|
Håller med.
Kommer ni ihåg att det för länge sedan fanns flertalet debattörer som endast skrev om NGM, och i regel poppade upp som mycket ilskna 'guben i lådan' automatiskt, och attackerade varje skribent som histade det minsta positivt om företaget?
Finns gott om liknande fenomen idag när det gäller, t.ex Obducat, fast på andra chatsidor. Det drabbar alltså inte bara oss. Hur det kommer sig att människan har blivit så underlig kan jag inte förklara, bara konstantera att så är det, dessvärre.
|
 |
Re: Husvagnstillverkning
|
Phantom V
|
2007-02-13 22:34:04
|
|
|
njurunda:
Varför beställer du inte ett prospekt från bolaget?
Maila eller ring Ralf Gewerth (alt Tunsved) kontaktinformation finns på www.smvhusvagnar.se
|
 |
Re: Husvagnstillverkning
|
Phantom V
|
2007-02-13 22:20:34
|
|
|
Bolaget har fram till ganska nyligen drivits som ett litet familjeföretag med synnerligen begränsade marknadsföringsresurser.
För ett tag sedan gick EMI in i bolaget och nu verkar det som om man ska satsa på allvar.
Det är snart 60 år sedan den första SMV-vagnen rullade ut från fabriken, så nästa år är det jubileum. Kult-märket kommer förhoppningsvis vara med i många år framöver!
|
 |
Husvagnstillverkning
|
njurunda
|
2007-02-13 21:52:28
|
|
|
På biblioteket hittade jag en tidning som heter Allt om husvagn och campning. På sid 97 så kan man läsa om hur försäljningen på husvagnar utfallit. Bl.a. SMV.
(tidning nummer 2)
Klart jag är intresserad av en kommentar...
|
 |
Re: SJR
|
Boxarn
|
2007-02-13 18:14:17
|
|
|
Jag kommer att teckna mig. Även om det kanske inte är någon stor "hit" som någon skriver.
|