 |
Miris
|
Boxarn
|
2006-11-16 12:40:22
|
|
|
Kanske det inte är riktigt tillåtit att så här i efterhand komma med vad man tänkte göra men inte gjorde.
Men i somras köpte jag aktier i företaget. Mest "för skojs skull". 1000 st för 2,60 kr. Sedan sjönk aktien ned mot 2 kronor och jag funderade på att köpa mer. Men gjorde det inte.
I dag noteras aktien i över 7 kronor!!!
|
 |
Re: 24hPoker- dålig rapport
|
$Henrik$
|
2006-11-16 11:50:49
|
|
|
"...Beslutet är ett svårt slag mot de svenska spelbolagen. Svenska 24H Pokers vd Per Hildebrand har pekat ut Ryssland och Östeuropa som branschens stora hopp när tillväxten i väst mattas av."
Det blir bara värre och värre! Tack gud och jesus för stop-loss funktionen!
|
 |
Re: 24hPoker- dålig rapport
|
Mandel
|
2006-11-16 11:39:53
|
|
|
Ryskt spelstopp
2006-11-16: Nils Åkesson
Spelbolagens framtidsplaner får sig ännu en törn. Efter USA:s krafttag mot internetspel tidigare i höst, siktar nu även Ryssland på att stänga dörren för spelfebern.
|
 |
24hPoker- dålig rapport
|
$Henrik$
|
2006-11-16 11:35:43
|
|
|
"Spelbolaget 24h Poker redovisar en förlust efter finansnetto på 6,8 miljoner kronor för det tredje kvartalet i år. Det kan jämföras med vinsten på 8,0 miljoner kronor motsvarande period i fjol...bruttomarginalen minskade till 45,0 procent (66,1)...Avvecklingen av Daydream kommer att slutföras under fjärde kvartalet och vissa löpande kostnader kommer att belasta resultatet...Marknaden för online-poker i Europa väntas växa men konkurrensen hårdnar"
Sålde rubbet imorse- tack för stop-loss funktionen som räddade skinnet på mig. Denna rapport var rent ut sagt bedrövligt, och framtiden ser dyster ut.
|
 |
Re: Denna artikel är ett MÅSTE!
|
Mandel
|
2006-11-16 10:03:35
|
|
|
Tja, han fick ju rätt om börskraschen även om han var nått år för tidigt ute.
|
 |
Re: Denna artikel är ett MÅSTE!
|
Gottfrid
|
2006-11-15 22:55:41
|
|
|
Ett uttdrag från artikeln:
"Guldprisets fortsatta uppgång och dollarns fall kommer utan tvekan att - på alla plan - bli den mest dramatiska finansiella händelse vi kommer att uppleva i vår livstid. Den kommer att ställa den väldiga aktiespekulationen åren 1980-2000 i skymundan. "
|
 |
Re: Denna artikel är ett MÅSTE!
|
Gottfrid
|
2006-11-15 22:50:03
|
|
|
Länken pånytt
http://www.borjelindstrom.se/ladan/varldsspekulationen/slutspel.html
|
 |
Denna artikel är ett MÅSTE!
|
Gottfrid
|
2006-11-15 22:49:05
|
|
|
http://www.borjelindstrom.se/ladan/varldsspekulationen/slutspel.h tml
|
 |
Re: United Travel Group
|
sixten
|
2006-11-15 20:58:10
|
|
|
Boxarn, jag skulle inte bli förvånad om du har rätt i att prospektet kan vara ett hastverk (även om jag själv inte lagt tillräckligt med tid för att göra en bedömning). Vi verkar annars se ungefär lika på bolaget även om jag nog är lite mera positiv till de kortsiktiga kursförutsättningarna.
Ska försöka hålla koll på om det kommer några analyser i media eller vettiga kommentarer på tipssidor - har man ont om tid får man låta andra göra jobbet...
Men jag lutar fortfarande åt att jag tecknar.
|
 |
Re: Ellenbogen
|
Skålgropen
|
2006-11-15 19:20:27
|
|
|
Nån som hört hur det gick med Ellenbogens emission i FlexToll?
|
 |
PV Enterprise
|
Skålgropen
|
2006-11-15 19:18:06
|
|
|
Någon som läst på och funderar på at teckna?
|
 |
Re: PV-Enterprise
|
Boxarn
|
2006-11-15 17:49:31
|
|
|
Jag läste igenom prospektet mycket översiktligt. Men jag hade lite svårt att se vad som är speciellt med företaget. Det finns många konkurrenter när det gäller de här produkterna. Företaget verkar hittills inte ha lyckats att få någon lönsamhet att tala om. Problem vad gäller leveranser av komponenter förekommer.
Men det behöver ändå inte vara helt fel att gå med i emissionen. Om jag får tid kanske jag läser igenom prospektet en gång till.
|
 |
Re: Ny aktiemarknad
|
Poike
|
2006-11-15 13:32:35
|
|
|
Di.se har nu en kort artikel. Några kommentarer kring NGM finns med, som är på spåret att NGM skulle kunna gynnas.
http://di.se/Index/Nyheter/2006/11/15/210431.htm?src=xlink
|
 |
Re: VVS Lingerie Collection
|
TonyR
|
2006-11-15 12:52:50
|
|
|
Ska naturligtvis stå: Finns det någon som har lite ekonomiska tal gällande VVS Lingerie Collection !!!
Sorry
Tony
|
 |
VVS Lingerie Collection
|
TonyR
|
2006-11-15 12:51:16
|
|
|
Finns det någon som lite ekonomiska tal gällande VVS Lingerie Collection
dvs Very Victoria Silvstedt.
Collectionen ser ganska fin ut på deras hemsida; www.vvslingerie.com
Lär f.n. finnas en del aktier till salu, så det är kanske dags att lägga in ett par kronor nu innan det är dags för notering.
MVH TonyR
|
 |
PV-Enterprise
|
$Henrik$
|
2006-11-15 10:49:58
|
|
|
Här snackas väldigt lite om emissionen i PV-Enterprise, tycker det är den klart mest intressanta emissionen för tillfället. Vad säger ni andra, någon som läst prospektet?
Angående STRICT så kommer jag inte att teckna, tycker där är för mycket (små)saker jag stör mig på i prospektet.
|
 |
Ny aktiemarknad
|
Poike
|
2006-11-15 09:22:44
|
|
|
Fast NGM-ägare måste inte oroa sig. Sju av de största investment bankerna startar en ny europeisk aktiebörs. Den ska komma igång i november nästa år, när EUs nya regler kring en gränslösare finansmarknad är lanserade. De uppskattar själva att de står för 50 % av aktiehandeln i Europa.
Som sagt, knappast något för NGM att oroa sig över. Främst är det de största börserna i Europa som får vässa sin erbjudanden.
|
 |
Re: United Travel Group
|
Boxarn
|
2006-11-15 08:34:25
|
|
|
Jag var inne på att jag skulle teckna mig. Konceptet med ett övergripande bolag för mindre och nischade researrangörer verkade vettigt. Men efterhand som jag läste prospektet blev jag tveksam. Jag fick en smygande känsla av att de inblandade snickrat ihop den här skapelsen för att kunna kränga lite aktier till allmänheten och på så sätt göra sig en hacka.
Ogrundade misstankar eller ej, så är det svårt att få lönsamhet i resebranschen. Konkurrensen är mycket hård. Många vill etablera sig.
Som jag känner det just nu lutar det åt att jag inte tecknar mig. Möjligtvis skulle en spekulation i att aktien av andra skulle kunna uppfattas som attraktiv, och därmed stiga över emissionskursen när handeln kommer i gång, få mig att teckna.
Jag får se hur jag gör.
|
 |
Redbet återkallar bud på EB Nordic
|
Poike
|
2006-11-14 21:46:00
|
|
|
Efter att marknaden stängt idag så meddelade Redbet att de återkallar sitt bud på EB Nordic AB (Eurobet Nordic). Siffrorna man tidigare fått stämde inte riktigt med verkligheten.
Ganska stor grej för Redbet, då affären var tänkt att mer än dubblera verksamheten.
Det betyder samtidigt att EB Nordic är en bricka i spel igen. Flera tänkbara köpare, om inte EB brännt sitt förtroende. Eller så skakar EB liv i sina noteringsplaner igen. Eller förblir företaget onoterat under en längre tid.
http://wpy.observer.se/wpyfs/00/00/00/00/00/08/AA/D9/release.html
|
 |
Re: United Travel Group
|
sixten
|
2006-11-14 19:38:38
|
|
|
Någon som hunnit bilda sig en uppfattning om United Travel Group?
Har ägnat max 3 minuter åt att skumma igenom prospektet och lutar mot att teckna. Det är visserligen inte en bransch som jag är så förtjust i för investeringar men med ett börsvärde på 48 MSEK post money (30 MSEK pre money) så är det ju en uppenbar risk att det blir materialbrist, dvs att bolaget får en hög värdering för att det finns för lite aktier till salu.
|
 |
Re: United Travel Group
|
Boxarn
|
2006-11-14 11:36:47
|
|
|
Kan så vara! Men jag vet inte hur många signaturer som under de senaste par åren har skrivit att vi nu har nått toppen. Gång på gång! Under samma tid har aktiekurserna fortsatt att stiga. Man får hoppas att dessa signaturer inte följt sina egna råd. Det skall till ett megaras för att kurserna ska komma ned till de nivåer på vilka varningarna gjordes och dessa "olyckskorpar" inte ska stå där med stora "förluster" genom att de stått utanför marknaden.
|
 |
Re: United Travel Group
|
Gottfrid
|
2006-11-14 10:59:06
|
|
|
Ett tecken på att vi närmar oss toppen för denna gång, och att en större nedgång står för dörren
|
 |
Re: United Travel Group
|
Boxarn
|
2006-11-13 21:11:43
|
|
|
:-)
|
 |
Re: United Travel Group
|
Poike
|
2006-11-13 21:00:45
|
|
|
För drygt ett år sedan fick jag slita för att fylla på med innehåll. Nu regnar det in emissioner från alla håll och kanter i ett alldeles för högt tempo.
|
 |
Arena Personal
|
Boxarn
|
2006-11-13 19:11:36
|
|
|
Någon som tittat igenom prospektet och har någon kommentar?
|
 |
United Travel Group
|
Boxarn
|
2006-11-13 19:10:12
|
|
|
"Poike"! Det är så många nyemissioner nu att du inte hinner med. :-)
I dag upptäckte jag ett erbjudande via Avanza att teckna sig i United Travel Group.
|
 |
Re: Gymgrossisten
|
swedshare
|
2006-11-12 22:44:21
|
|
|
Jo visst har man kikat på det prospektet.. det är inget klipp då de redan är högt värderade till introduktionskursen. Dock är det säkert en stabil långsiktig placering som kan ge 20-30% per år.
|
 |
Re: Ellenbogen
|
TonyR
|
2006-11-12 19:48:31
|
|
|
Jag gick oxå med in i Tayori och hade betalt för mina aktier.
När det sedan kom ut att emissionen var stoppad fick jag rådet av Ellenbogen att försöka kräva tillbaka mina pengar av Tayori, vilket oxå fungerade.
Kan bara säga; Tack för rådet Ellenbogen !
Mvh Tony Rosenquist
|
 |
Re: Ellenbogen
|
Per Wersén
|
2006-11-12 12:54:05
|
|
|
Jag gick också med i den emissionen och har därefter vid några tillfällen varit i kontakt med Tayori. Deras talesman har inte vid något tillfälle haft något ont att säga om Ellenbogen. Tayori har vid några tillfällen skickat ut information som verkat tillförlitlig och inte så överdriven till innehåll och formuleringar som vissa (de flesta) nya företag åstadkommer. Det finns anledning att återkomma till Tayori!
|
 |
Re: Ellenbogen
|
jii
|
2006-11-12 00:00:35
|
|
|
Hej Per!
Jag gick även in i den emissionen.
Det var faktiskt grundaren som avbröt den emissionen eftersom han hade fått ett löfte om att en större investerare skulle ta resten, Vilket aldrig hände.
Han skyllde på ditt och dat efteråt
och sa till mig att det kvittde för dom skulle klara det ändå, vilket var betryggande för mig.
Jag har dock inte hört ett jlud ifrån dom sen dess......
Jag satte i och för sig ingen förmögenhet i bolaget men pengar är pengar!
Jag lastar dock inte ellenbogen i alla fall vilket alla andra tycks göra......
|
 |
Re: Ellenbogen
|
Per Wersén
|
2006-11-11 23:10:38
|
|
|
Jag håller till stor del med Jihmmy, men det förtjänar att påpekas att Tayoris emission avbröts innan den blev fulltecknad. Skälet till detta känner jag däremot inte till. Beträffande emissioner kan nämnas att AIS lär skicka ut ett brev inom två veckor där antalet Fortnoxaktier per aktieägare meddelas. Dessutom ryktas det om att ytterliggare ett bolag inom IT-branchen är på gång.
|
 |
Ellenbogen
|
jii
|
2006-11-11 20:43:39
|
|
|
Dom tar 20% på alla emissioner vilket dom inte hymnar om.
Dom tar ingen grund kostnad, så alla kostnad är baserad på vad dom presterar.
Jag anser att dom är mycket duktiga eftersom alla emissioner dom tar i blir blir fullt tecknade.
Om en emission inte blir fulltecknad så ser jag som investerare ett riktigt orosmoment eftersom mina pengar kanske inte räcker till för att fylla kapitalbehovet för det emiterande bolaget. Nä tacka vet jag Ellenbogen för dom levererar!
PS. Jag är så trött på alla som snackar skit om dom, att dra alla över en kam är för mig obegripligt!!
Jag önskar att det fanns fler bolag av samma kaliber för då hade vi hittat fler intesanta investeringar.
Mvh
Jihmmy (Fortfarande i egen hög person)
|
 |
STRICT Equity
|
Boxarn
|
2006-11-11 14:39:43
|
|
|
Det är lite synd, när man kommer med ett sådant här koncept, att det inte genomförs på ett "snyggare" sätt.
Courtagekostnaden är redan nämnd.
De redan existerande aktieägarna har inte satsat tillnärmelsevis det kapital per aktie som de tillkommande aktieägarna kommer att göra. Det här är i och för sig det vanliga i sådana här sammanhang, men företaget är ju i det här fallet än så länge i princip ett tomt skal.
Jag är heller inte säker på att så många kommer att nappa på erbjudandet. Inte heller är jag övertygad om att - i det fall ett tillräckligt intresse skulle göra att man skapar förutsättningar för verksamheten - man kommer att lyckas särskilt bra.
MEN! För 300 kronor får man i stort sett en matkasse. I övrigt är beloppet man måste skjuta till något man kan ha råd med för att på närmare håll följa en potentiell "kul grej".
Jag får se hur jag gör. Det står och väger, men lutar ändå något åt att jag tecknar mig.
|
 |
Gymgrossisten
|
Boxarn
|
2006-11-11 08:53:01
|
|
|
Är det någon av er som tagit en titt på företaget? Man genomför för närvarande en nyemission.
|
 |
Tävlingen
|
kapsylen
|
2006-11-10 20:45:46
|
|
|
Statistiken uppdaterad på hemsidan...
|
 |
derank 2006
|
Joje
|
2006-11-10 18:20:23
|
|
|
1 Axel5__________ 188 006 kr 1
2 Krillekillen___ 160 064 kr 2
3 I/O____________ 156 523 kr 3
4 EllaK__________ 152 133 kr 4
5 Neo____________ 149 329 kr 6
6 Per Wersén_____ 147 685 kr 5
7 Steget Före____ 144 166 kr 7
8 Phantom V______ 131 163 kr 8
9 WHO____________ 125 685 kr 10
10 Framfond_______ 122 912 kr 9
11 Kapsylen_______ 120 672 kr 13
12 Glyssner_______ 116 961 kr 12
13 Sixten ________ 114 430 kr 11
14 Mr Rockefeller_ 107 256 kr 14
15 Njurunda_______ 105 520 kr 17
16 Sniparn________ 105 494 kr 15
17 Joje___________ 101 479 kr 16
18 Boxarn_________ 91 317 kr 19
19 37_____________ 88 964 kr 18
20 PGA____________ 76 053 kr 21
21 Jugge__________ 75 839 kr 20
22 Poike__________ 61 046 kr 22
|
 |
Re: StarGate Liquor Company AB
|
Råger
|
2006-11-10 18:11:59
|
|
|
En intressant övning vore att ta reda på vad Ellenbogen IDAG tar i arvode för sina tjänster mot de bolag man gör emissioner i!
Min gissning är att det inte är så olikt det som varit.
|
 |
Re: StarGate Liquor Company AB
|
agent 092
|
2006-11-10 14:48:02
|
|
|
20 % är ren stöld, speciellt med tanke på att Ellenbogen redan var insyltade i Swedish Liquorkonkursen.
Visar bara hur oseriösa Ellenbogen är, dvs tog ca 700.000 kr från emissionslikvid å dryga 3,5 miljoner, stod inget om detta i prospektet, varför? Sedan var Ellenbogen även A-aktieägare i Stargate, men satte sig tydligen aldrig i styrelsen, tror det var VD
Mikael Risén som misskötte sig/misslyckades totalt med sin uppgift. Rent lurendrejeri alltihop, tänk att Ellenbogen tog 700.000 kr för detta, skandal!
|
 |
StarGate Liquor Company AB
|
TonyR
|
2006-11-10 13:26:59
|
|
|
Hej Pistachio,
Jag personligen har sett de flesta siffrorna ligger mellan 15 - 25 %.
Det är helt beroende på vilken storlek på emission + kanske det viktigaste av allt, att ha en stark styrelse som vågar "pruta" eller rent av förhandla ner procenten.
Alla vi försöker ju få ut det mesta och bästa möjliga ur affärer / aktier. Det är ju det affärsverksamhet går ut på.
Men jag håller med dig till 100 %, nytt år, nya insatser och nya visioner, det är dags att kasta tärningarna igen !
MVH Tony Rosenquist
|
 |
Re: Yield
|
Boxarn
|
2006-11-10 12:10:08
|
|
|
Dålig stil med 300 kronor i courtage! Det gör att man blir lite mer skeptisk än man annars skulle vara.
Men jag har inte läst igenom prospektet än. Så jag väntar med vidare omdömen.
|