 |
Re: Stargate
|
Pistachio
|
2006-10-18 06:56:18
|
|
|
re. Tony.
Tack för infon !
Tack till dig också som fick ett utbrott igår , intressant info där också, synd att sådana inlägg tyvärr inte är tillåtna.
|
 |
Re: Ang Mypay
|
Phantom V
|
2006-10-17 20:27:29
|
|
|
Varför skulle det vara bra att det rann dem ur händerna? Låter krystat värre.
Ännu så länge mest snack. Nu vill man se action från bolaget!
|
 |
Stargate
|
Bmi
|
2006-10-17 18:38:37
|
|
|
Om bolaget är försatt i kk är det ju bra. Då kan kanske förvaltare o ev. bedrägeri/ekobrottsmyndigheter förhoppningsvis reda ut var pengarna har hamnat. Och dom som inte har betalt "sina" aktier kan ju skratta sig lyckliga! För detta är det solklart bedrägeri. Och alla som satsat i bolaget har blivit snuvade riktigt.
|
 |
Re: Ang Mypay
|
WHO
|
2006-10-17 18:36:55
|
|
|
Fick svar ifrån styrelseordföranden som bad om ursäkt att Mypay inte svarat på mail mm. Ang fotbolls vm rann detta ur dom händerna vilket Ulf tyckte var bra!! I övrigt skriver han inte så mycket. Svarar på mailen nu när dom behöver pengar. Visserligen blir det inte någon stor utspädning av aktierna i bolaget. Kanske värd en chans eller?
|
 |
Re: Generic
|
37
|
2006-10-17 17:07:44
|
|
|
Nordic Growth Market har beslutat att notera IT- och telekomgruppen Generic Sweden AB på NGM-börsens lista NGM Equity. Första handelsdag blir omkring den 30 oktober 2006.
http://www.ngnews.se/default.asp?lngeditid=43948
|
 |
Re: Stargate
|
Pistachio
|
2006-10-17 16:09:09
|
|
|
Beslut om kk togs i torsdags
Bra om någon annan än GUS och Patrik har tagit pengarna så jag hoppas du har rätt.
Vi får väl se vad det lider.
Jag har gott vidare.
Satsar nog på infraröda bolaget
Ciao
|
 |
Re: Ang Mypay
|
Phantom V
|
2006-10-16 23:55:38
|
|
|
WHO:
Ja, informationsgivningen från bolaget har faktiskt varit under all kritik. Vidare så verkar det ganska uppenbart att man ligger efter i tidsplanen, men detta är iofs inget som är ovanligt.
Jag har ännu inte bestämt mig om jag ska teckna eller inte.
|
 |
Re: SIR
|
Mr Rockefeller
|
2006-10-16 23:21:08
|
|
|
Vi fick tilldelning och körde en "hit and run" eller "smash and grab", det vill säga tog pengarna och sprang - sålde första dagen.
Vi fick 15:50, eller 3:50 per aktie i vinst. Det får man vara nöjd med.
|
 |
Ang Mypay
|
WHO
|
2006-10-16 21:56:15
|
|
|
Det är intressant att bolaget gör en nyemission igen. Undrar vad som har hänt sedan tidigare emission!! Ensamrätt på fotbolls vm ang betalning av vm låten. Har man fått någon info ang detta, NOPE. I början tyckte jag att bolaget verkade intressant men eftersom jag ej fick något svar när jag mailade bolaget så började jag söka en hel del på nätet. Hur många kunder som var missnöjda med bolaget, pengar drogs som dom inte har rätt till mm. Ställ frågor till bolaget så dom kan krypa ur boet. Tycker man skall vara öppen mot aktieägarna annars så får dom vänta länge på emissionspengarna. Kul med synpunkter.
|
 |
SIR
|
glyssner
|
2006-10-16 20:23:32
|
|
|
KLippt och klistrat från VCW. Synnerligen intressant!
Svensk internetrekrytering (SIR) mot problem med prispress. 2006-10-16 19:35:55
I tidningen Börsveckan anges att annonskostnaden hos SIR till 10.900 kr. Självklart så har väl större kunder en del rabatter men kalkylen blir fin och säljarna tjänar grovt på sina provisioner. Säljknepet verkar vara att jämföra med platsannonser i dagspress som är dyrare.
Varningsklockor ringer emellertid när ett så lättkopierat koncept är så
lönsamt. En koll bland konkurrenterna visar att en nystartad site sedan början av året, www.Jobb24.se där tungviktare som Svd, Aftonbladet och N24 står bakom endast tar 2500 kr för samma tjänst! SIR har nu legat på ca 60 annonser/vardag den senaste tiden medan Jobb.24 i fredags hade 150, i lördags 200 och i söndags 300 och idag ca 150 annonser!
Frågan är nu hur länge det går att sälja så mycket dyrare annonser för en mindre sajt? Helt klart är att en prisspress råder och att det är viktigt att bli stor för att behålla kunder och läsare. Plötsligt så ser inte kalkylen så bra ut längre och
jag tar vinsten...
Sigge Portfölj
|
 |
Re: Mypay
|
Phantom V
|
2006-10-16 17:36:03
|
|
|
Lite kortfakta ifall några är intresserade:
Det finns ca 6,6 miljoner aktier i bolaget före emissionen.
Fulltecknad emission ger totalt ca 7,1 miljoner aktier.
Bolagsvärde enligt emissionskurs, ca 28 miljoner kr.
Bolaget har målsättningen att notera/lista sig under våren 2007.
Hemsida: www.mypay.se
|
 |
Re: Mypay
|
Phantom V
|
2006-10-16 17:29:01
|
|
|
Nyemission, 4 kr per aktie!
|
 |
Re: Mypay
|
Wildflower
|
2006-10-16 16:04:59
|
|
|
Nej , det börjar på S.
Verkar vara rätt nystartat av en kille med nya idéer
Kanske bara för få lokala stödpengar.
Man undrar ju hur all världen det skall gå att slå sig in med ännu ett system
|
 |
Re: Mypay
|
Phantom V
|
2006-10-16 15:20:16
|
|
|
Svenska Internetbetalningar? Letade efter dessa på inoff, men de fanns inte där. Har för mig att de fanns där tidigare.
Annars finns förutom MyPay, Paynova, DebiTech, och SpaceCoin. Det är de som jag känner till som är svenska.
MyPay tror jag kan bli en kul överaskning framöver.
|
 |
Re: Mypay
|
Wildflower
|
2006-10-16 14:04:01
|
|
|
Till min stora förvåning så läste jag igår om ännu ett bolag som skall satsa på säkra internetbetalningar.
Minns nu inte namnet på dem .återkommer..
M.v.h
|
 |
Mypay
|
WHO
|
2006-10-15 10:45:56
|
|
|
Tjena! Vad tror ni om Mypay´s nyemission på 2 milj kr. Vilken kurs tror ni att den kommer sättas till. Själv tror jag runt 6,5-7,00 kr.
|
 |
B&M Impex igen
|
Wildflower
|
2006-10-14 21:26:33
|
|
|
Har någon läst prospektet ?
Vore intressant med lite åsikter
M.v.h
|
 |
Re: Generic
|
Boxarn
|
2006-10-14 09:03:42
|
|
|
Jag tror inte man behöver vara särskilt konspiratoriskt lagd för att misstänka att pressreleasen görs för att stimulera ett svagt intresse för emissionen.
|
 |
Re: Generic
|
sixten
|
2006-10-13 21:29:41
|
|
|
En (konspiratorisk) tolkning av pressmeddelandet är att man har svårt att få ihop emissionen och att man därför behöver fortsätta att sälja (via pressreleaser). Jag har dock ej satt mig in tillräckligt mycket i erbjudandet för att egentligen uttala mig (men nu har jag gjort det i alla fall - kanske är det fredagsmiddagen med tillhörande glas rödvin som gör att jag blivit "pratglad").
|
 |
Tävlingen
|
kapsylen
|
2006-10-13 21:13:36
|
|
|
Har haft en del problem med min server.
Men nu är statistiken uppdaterad på hemsidan....
|
 |
Tävlingen
|
kapsylen
|
2006-10-13 20:07:27
|
|
|
1. Axel5_ 190386,15
2. I/O_ 162167,12
3. Steget Före_ 161038,24
4. Krillekillen_ 160601,99
5. EllaK_ 154613,60
6. Neo_ 145617,45
7. Phantom V_ 144721,58
8. Per Wersén_ 136884,75
9. WHO_ 127196,95
10. Framfond_ 123974,49
11. Sixten_ 118056,00
12. Kapsylen_ 112969,85
13. Glyssner_ 112601,62
14. Mr Rockefeller_ 108571,61
15. Joje_ 105385,95
16. Njurunda_ 100785,64
17. Sniparn_ 99583,13
18. Boxarn_ 91318,21
19. 37_ 90885,79
20. Jugge_ 76228,15
21. PGA_ 75210,34
22. Poike_ 72895,68
Kopierat från www.kapsylen.com
|
 |
Investera i Kosova
|
naim
|
2006-10-13 18:35:50
|
|
|
Jag kommer från Kosova och kan flytande albanska och vet ungefär hur handeln funkar där nere.
Jag söker en investerare som vill tänka smart och investera i ett land där skatterna är låga och konkuransen låg.
|
 |
Söker investerare för affärer på nätet
|
John M
|
2006-10-13 18:25:02
|
|
|
Söker investerare för investeringar på nätet. Har tänkt att köpa hemsidor som redan genererar pengar idag via reklam mm.
Jag har kunskapen, ideérna och tiden, du har kapitalet.
Skriv en rad här om det låter intressant.
|
 |
Re: Generic
|
Boxarn
|
2006-10-13 18:13:51
|
|
|
Företaget kom med ett pressmeddelande i dag.
Fortfarande inte någon som har någon uppfattning om företaget?
|
 |
Re: Scirocco till börsen (RFID/IRID)
|
Boxarn
|
2006-10-13 18:08:43
|
|
|
Jag har inte tillräckligt med tekniska kunskaper för att ha en uppfattning om företagets möjligheter. Jag konstaterar dock att OM det förhåller sig så som man beskriver det, så utgör företaget en farlig konkurrent till TagMaster. Kanske är det så att det är just de brister med RFID som gör att TagMaster inte riktigt verkar "komma loss". Vad vet jag?
VD:n och huvudägaren är uppenbarligen en mycket duktig tekniker. Men jag är inte lika säker på hans förmåga att driva ett företag.
Sciroccio har hittills bara prestera, som "sixten" skriver, en "ringa" försäljning. Min erfarenhet av att investera i företag i ett tidigt skede av exploateringen av en teknik är att även om tekniken är bra, så kan det vara svårt att få respons för tekniken på marknaden.
Ur de här perspektiven tycker jag att 50 miljoner är ett alltför högt värde på företaget.
Jag kommer med all sannolikhet inte att teckna mig. Men är som alltid givetvis öppen för att låta mig övertalas.
|
 |
MyPay
|
Phantom V
|
2006-10-13 17:51:22
|
|
|
Notering/listning våren 2007!
Se AIS nyheter.
|
 |
Re: Stargate
|
jii
|
2006-10-13 16:35:29
|
|
|
Det får stå för dig!
Jag kommer att fortsätta titta på deras projekt.
Deras senaste tror jag kan vara bra.
Mvh
Jimmy
|
 |
Re: Stargate
|
Pistachio
|
2006-10-13 16:07:22
|
|
|
De skulle inte varit så lättlurade.
Ok att försöka på nytt men man får ju kolla grundläggande saker först.
Sol och vårade av charmige Gustaf
inte en gång utan två gånger och ända in i det sista
Aldrig en nyintroduktion till via ellenbogen
|
 |
Re: NGMs kurs
|
37
|
2006-10-13 14:39:11
|
|
|
I min iver att intjäna den adra miljarden (Den första misslyckades) så glömde jag precis bort det tidigare 'gnället' om antal anställda, så jag snokade runt lite.
Enligt årsrapporterna fanns det
2003 13 (14)
2004 12 (13)
2005 15 (12)
2006 22 (14) (Andra kvartalet)
Utdrag ur 2005s årsrapport...
"NGMs totala intäkter ökade med 56% till 27.0 MSEK (17.3 MSEK). Den främsta orsaken till ökningen är ökade intäkter från börsverksamheten."
56% HUGA! Man påpekar att särskilt sista kvartalet var ökningen kraftig. Det var då det. I år har det fortsatt öka, helt klart.
Man nämner också att det kommer att behövas mer folk till att förbättra systemet, och ger intryck av tillfällighet.
Utdrag ur andra kvartalsrapporten...
"Vid kvartalets utgång fanns 22 (14) anställda i koncernen. Härvid skall noteras att under det andra kvartalet har ytterligare två personer rekryterats som påbörjat anställning efter denna rapportperiods utgång."
Man har alltså gått ifrån 12 till 24 anställda. Jo, det kostar, men i gengäld betalar man ju inte för underhållningen längre, vad jag kan förstå. I alla fall har betalningen minskat drastikt, och sedan, när det fukar smurf, får dom flesta
underhållsgubbarna avgå.
Visst har du rätt Boxarn, att utgifterna har ökat kraftigt här, och att jag hade förbisett det, men jag tror att vinsterna kommer att vara högre än marknadens förväntningar denna gången, mest på grund av större del av den kakan som genererar intäkter på omsättningen.
Jag är fortfarande optimistisk inför nästa rapport, om än inte lika mycket numera.
|
 |
Re: Stargate
|
jii
|
2006-10-13 14:34:12
|
|
|
Pistachio du glömde fälla in hornen!
Jag pratade med Ellenbogen i dag och dom hade blivit informerade om att det inte var någon på stämman som ansåg att dom hade gjort fel.
mvh
Jimmy
|
 |
Re: NGMs kurs
|
Boxarn
|
2006-10-13 10:42:08
|
|
|
TMG International fyller med sin omsättning i aktien i alla fall en del av luckan efter PARE. Men jag är ändå beredd på att NGM:s tredje kvartal blir svagt. Man verkar ha anställt en oherrans massa folk, relativt sett - kanske det har med att "uppgradering" av handelssystemet att göra - och det slår snabbt igenom på kostnadssidan i ett sådant här litet företag. "Prognosen" gjord med den reservationen att jag inte har en aning om hur NDX har gått.
|
 |
Scirocco till börsen (RFID/IRID)
|
sixten
|
2006-10-13 10:30:53
|
|
|
Tagmasters grundare tar nu sitt nya bolag inom RFID/IRID, Scirocco, till aktietorget. För den som är intresserad så finns prospekt på http://www.scirocco.se/download/Emissionsprospekt_Scirocco.pdf
Har bara kollat som hastigast men jag konstaterar att bolaget vill ta in 15 MSEK på en värdering på 35 MSEK pre money, dvs värde 50 MSEK efter emissionen om den fulltecknas. Bolaget befinner sig i en kommersialiseringsfas och har bara ringa försäljning idag.
Med tanke på att man inte kommit längre i försäljningen så måste risken bedömas som hög. Då jag själv inte kollat in prospektet på djupet så kan jag inte rekommendera om man ska teckna eller ej - välkomnar dock rekommendationer från andra skribenter...
Ps emissionen börjar den 16/10 och det är först till kvarn som gäller.
|
 |
Re: Stargate
|
Pistachio
|
2006-10-13 06:59:45
|
|
|
Jo det faller skugga på Ellenbogen!
De skulle haft bättre koll.
De skulle inte godkänt där man återigen försöker sälja aktier och samtidigt flagga för notering med mångdubblad kurs
Kul med 2 nya signaturer
Välkomna !
|
 |
Stargate
|
BLOW ME
|
2006-10-12 22:46:03
|
|
|
*Går i KK.
*Gustav Andersson anmäls till Ekobrottsmyndigheten.
*Revisor lämnade fullständig rapport om Anderssons förehavande.
* Ingen skugga över Ellenbogen Capital.
* Aktieägare var aldrig aktieägare.
*Konkursförvaltare blir CG Trädhgård som är väl förtrogen med Anderssons bedrägerier.
|
 |
NGMs kurs
|
37
|
2006-10-12 12:56:13
|
|
|
NGM har visat framfötterna lite smått med än det ena, än det andra hyfsade nyheten, men kursen har dalat markant. Jag lyckades nypa några procent till billigt dom sista dagarna, och dom sista 2.000 st till ynkans 1:15
Jag har nu ca 35% av portföljen i NGM, och det börjar bli svårt att sova på nätterna LOL, men jag har ju mig själv att skylla.
Rapporten kommer den 27e, och det vore väl underligt om den skulle sjunka mer? Sedan Pare lämnade listan och omsättningen sjunk därmed drastiskt har ju NMG återhämtat sig mycket bra. Förra rapporten var också mycket bra, men där märktes det också vad mycket Pare betydde, så sedan dess har den dalat ner till dagens nivåer.
Jag tror stakt på en återhämtning och just hur bra omsättningen på NGM Equity har tagit fart sedan Pares bortfall syns tydligt på http://medlem.spray.se/AssarBylund/SBI-oms.htm och därtill har ju dessutom NDX fått en ny emittent (Commerze Bank) till som har reggat lite warranter etc, och kommer nog att fortsätta med det.
Omsättningen har ju blivit mer intressant sedan NGM köpte sitt handelsystem, så fallhöjd nolla?
|
 |
Re: Betonfinance
|
CIA
|
2006-10-12 09:37:17
|
|
|
Kolla betonmarkets.com istället, har inte bara Nasdaq och OMX utan massor av andra marknader inkl.forex. Har en sida på svenska också.
Varken finansbet eller betonfinance är något nära betonmarkets, i min upplevelse.
Som en bra tippare rekommenderar jag finansdirekt. Känner ni några mer?
|
 |
Re: Nexcites vilkor
|
WHO
|
2006-10-11 22:47:08
|
|
|
Kul att bolaget fortfarande använder sin säljsuccé ifrån 2001. Det är 2006 nu och inget har hänt väsentligt med bolaget mer än att dom skall blåsa småspararna på pengar.
|
 |
Nexcites vilkor
|
37
|
2006-10-11 11:17:00
|
|
|
http://www.nexcite.se/default.asp?page=stockpick_inc
Dom nämner INTE vilken lista dom skall noteras på, bara 'någon av dom mindre listorna'.
Kan man inte bestämma sig, eller räknar man med att NGM/SFB inte skall godkänna dom?
|
 |
Re: YouTube
|
KAPITALIST
|
2006-10-11 00:19:29
|
|
|
TJENA¨
JAG ÄR SPRILLANS NY PÅ SIDAN OCH UNDRAR LITE OM ETT BOLAG SOM HETER TELUN ELLER NÅGOT I DEN STILEN.
KAN DET VARA EN BRA INVESTERING???
TÄNKTE KÖPA TILL UNGARNA.
|
 |
Re: YouTube
|
Poike
|
2006-10-10 20:04:56
|
|
|
Ett annat häftigt exempel är Facebook. Killen är 22 år gammal och startade sajten för 2,5 år sedan. Han har tidigare tackat nej till 5,3 miljarder kronor från Viacom och han har hittills varit avvisande till Yahoos bud på 7 miljarder. Det sägs att han kan tänka sig att sälja för 14,2 miljarder (2 miljarder dollar).
Jag rekommenderar bloggen GigaOM, det är ett utmärkt sätt att hålla sig uppdaterad. Det är också den bästa källan för att snabbt få BRA analyserande kommentarer kring rykten och affärer.
http://gigaom.com/
|