 |
Re: Musicbay
|
sixten
|
2005-08-02 16:35:23
|
|
|
Att Musicbay lämnar VPC tycker jag är förvånande - jag känner inte till bolaget men som jag förstår så har man en viss ägarspridning vilket rimligtvis medför vissa ägarförändringar över tiden och att då välja att hantera aktieboken själva känns märkligt. Kostnaden för att hantera aktieboken själva torde gissningsvis överstiga kostnaderna för att vara VPC anslutna.
|
 |
Re: Paynova
|
Poike
|
2005-08-02 16:17:37
|
|
|
Det kom ett pressmeddelande igår om att nyemissionen blev övertecknad och att man inte behöver utnyttja garantin.
|
 |
Re: Paynova
|
37
|
2005-08-02 15:36:53
|
|
|
Det enda jag kan hitta verkar vara en några dagar gammal nyhet om att Paynova har gett sig in i den lukrative spelbranchen, samt att JordanFonden har (åter-)rekat Paynova.
Det vill säga, marknaden var tokig.
|
 |
Paynova
|
37
|
2005-08-02 13:24:36
|
|
|
tokrusar, men jag hittar ingen nyhet.
Är det något på g, med läckande info, eller en tokig marknad, det är den vanliga frågan.
|
 |
Re: Svenska Kapitalkontoret AB
|
Poike
|
2005-08-02 10:48:00
|
|
|
Testa att högerklicka och spara filen på hårddisken först. Det kan hjälpa ibland.
|
 |
Re: Svenska Kapitalkontoret AB
|
Boxarn
|
2005-08-02 10:28:57
|
|
|
När man går in på nyemissioner.se och försöker läsa prospektet så saknar sidorna text.
|
 |
Re: Musicbay
|
Boxarn
|
2005-08-02 09:24:36
|
|
|
Det är inte lätt att komma med synpunkter när man inte är insatt i bolaget. Generellt kan man väl säga att man bör vara litet försiktig med aktier i företag som inte är noterade och därmed kan göra litet som man vill. Jag skulle nog vilja ha ganska så god kännedom om de personer som styr och ställer i ett sådant bolag innan jag köpte aktier i det.
|
 |
Re: Musicbay
|
Phantom V
|
2005-08-02 00:31:27
|
|
|
Kan också tillägga att intresset att informera aktieägarna om emissionen var obefintligt. Man tog inte ens upp det på hemsidan(!)
|
 |
Re: Musicbay
|
Phantom V
|
2005-08-02 00:23:38
|
|
|
Tydligen är det så att Musicbay själv ska sköta aktieboken i fortsättningen och kommer att lämna VPC.
Är det någon som kan ge mig en vettig förklaring till detta agerande? Är det en kostnadsfråga, och varför har man i så fall inte gjort något långt tidigare?
Det hela känns mycket märkligt. Vidare genomförde bolaget en emission för någon månad sedan. Även detta förefaller underligt med tanke på att kassan känns stabil samt att bolaget visar positivt kassaflöde och fin vinst.
Det fanns 4,2 miljoner aktier i bolaget tidigare. Då splittar man aktien så att 1 aktie blir 5. Sedan genomför man nämnda emission så att det totala antalet aktier kommer att dubblas. 4,2 miljoner aktier blir således 42 miljoner aktier, när alla turer är tagna.
För övrigt kan tilläggas att teckningskursen sattes mycket lågt. Är inte detta agerande högst märkligt och högst tvivelaktigt?
Nej, det känns inte riktigt bra detta.
Jag ser gärna att Ni kommer med synpunkter på detta inlägg!
|
 |
Re: NGM månadsstatestik ifrån NDX
|
37
|
2005-08-01 19:07:40
|
|
|
Jag funderade på att göra en kommentar om det, men avvaktade, och tur var väl det, för inte kunde jag ha sagt det du sa bättre.
Det blir ju enklare nu genom att bara hålla med. ;-)
|
 |
Svenska Kapitalkontoret AB
|
Poike
|
2005-08-01 19:06:34
|
|
|
Svenska Kapitalbolaget AB genomför en nyemission och noteras på Aktietorget. Har bara skummat informationen, får man kalla det ett riskkapitalbolag som satsar på mindre sådd, start-up och tiding-tillväxtföretag?
Mer på Nyemissioner.se
|
 |
Patrik Gullberg SLC lägger stor köporder
|
kitesurfer
|
2005-08-01 19:00:18
|
|
|
På inoff har Patrik Gullberg lagt en köpannons om 150 000 aktier i SLC, det bör ju tyda ju på att han tror på bolaget. Han jobbar för bolaget och står för Produktion & Logistik.
Någon som tror att det kommer dyka upp någon positiv nyhet kring bolaget, det hade nog behövts om det ska överleva.
|
 |
Re: NGM månadsstatestik ifrån NDX
|
Boxarn
|
2005-08-01 18:34:26
|
|
|
Jodå, jag är fullt medveten om att det var en tillbakagång. Men siffrorna för juni var minst sagt exceptionella. Jag tror för övrigt att det i fortsättningen kan bli nog så besvärligt att nå upp till julis siffror. I hög grad beror omsättningen på PARE och därmed också (volatiliteten i) oljepriset. I augusti kanske halvårsrapporterna kan stimulera handeln en del. Men längre fram krävs det nog ett tillskott av nynoteringar - och då helst också en del inte helt små bolag - för att omsättningen ska hålla sig på de nuvarande nivåerna och förhoppningsvis också öka.
|
 |
Re: NGM månadsstatestik ifrån NDX
|
37
|
2005-08-01 18:16:05
|
|
|
Boxarn!
Lade du märket till att det faktiskt var en nedgång?
Ingen kommentar om det, och jag visste det inte föränns jag kollade bakåt lite.
Årets måmader
Traders(Tusental)-Omsättning(Mille)
1) 09-166
2) 10-206
3) 15-255
4) 11-213
5) 11-177
6) 22-682 Hubba :-)
7) 18-438
|
 |
Re: NGM månadsstatestik ifrån NDX
|
Boxarn
|
2005-08-01 17:22:50
|
|
|
Statistiken för NGM Equity ligger också ute.
Omsättning: 438 miljoner.
"Trades": 17.800.
|
 |
NGM månadsstatestik ifrån NDX
|
37
|
2005-08-01 17:15:48
|
|
|
har just kommit http://www.ndx.se/company/documents/attachment_05-75_1.xls
Mer än 150 mille. Nytt rekord igen.
Förra månaden 88 och dessförinnan 50.
|
 |
Re: Aktiespridning i Sverige
|
sixten
|
2005-07-31 23:24:38
|
|
|
Betr Aktiespridning så blev det i slutändan inte av att jag tecknade några aktier. Av någon anledning så hade jag inte fått iväg teckningsanmälan vid teckningstidens utgång och när jag läste en artikel i SVD att intresset varit ljumt så kändes det inte som någon stor förlust.
Jag tycker fortfarande att konceptet är intressant (och marknaden för den här typen av verksamhet är nog ganska god just nu) men samtidigt så är det också en del besvär med att hålla koll på en massa småposter i onoterade aktier och det kanske var denna aspekt som gjorde att jag tvekade.
|
 |
Re: Nexcite
|
krillekillen
|
2005-07-31 20:11:32
|
|
|
hej fantomen.;)
har faktiskt inget nytt att komma med om nexcite, tänkte slå gubbarna där en signal efter semestrarna o tjata lite på dom igen. återkommer självklart med info om och när jag får den.
i övrigt så tror jag att när det väl löser sig med aktieregistreringen mm så har vi en grym investering.
hur många aktier har du phantom?
|
 |
Re: Aktiespridning i Sverige
|
Boxarn
|
2005-07-31 08:20:58
|
|
|
Jo, jag var nog inne på liknande tankegångar. På något sätt riskerar man att lockas investera i företag som man kanske inte annars skulle ha investerat i. Jag tror den största faran i det här avseendet - det som får de som fått gratisaktier att ändå efterhand ställa upp med kapital - är att man upplever att utspädningen vid kommande nyemissioner i annat fall blir för stor, något som huvudägare, styrelse och ledning i de aktieutdelande företagen kan tänkas "spela på".
|
 |
Re: Aktiespridning i Sverige
|
KYLIS
|
2005-07-30 21:40:20
|
|
|
Har en känsla av att det är det som är baktanken med aktiespridningen, dvs att man får en rada med intresserade sparare och med mördande reklam kan man som bekant sälja vad som helst.
|
 |
Re: Aktiespridning i Sverige
|
Boxarn
|
2005-07-30 17:37:07
|
|
|
OK!
|
 |
Re: Aktiespridning i Sverige
|
Phantom V
|
2005-07-30 17:29:59
|
|
|
Jo, det handlade om gratisaktier, men utöver dessa erbjuds aktieägarna i AIS att teckna ytterligare aktier.
|
 |
Re: Aktiespridning i Sverige
|
Boxarn
|
2005-07-30 17:27:58
|
|
|
Private placement? Var det inte fråga om gratisaktier?
Har ni som tecknade er för övrigt hört något mer från AIS?
|
 |
Re: Aktiespridning i Sverige
|
Phantom V
|
2005-07-30 16:49:02
|
|
|
MyPay, Quibus och Telus blir tydligen de första bolagen att "aktiespridas".
Det talades initialt om ett bolag till vid namn Telum, med detta har tydligen fallit bort någonstans på vägen.
Jag har läst lite om MyPay, som är en direkt konkurrent till Paynova och Debitech. MyPay hävdar att man har betalningslösningar som både är enklare och billigare än sina svenska konkurrenter, är för övrigt inte speciellt insatt i tekniken.
MyPay genomför just nu en private placement och aktieägarna i Aktiespridning har vad jag förstår förtur. Minsta teckningspost är 15 000 kr.
|
 |
Aktiespridning i Sverige
|
Phantom V
|
2005-07-30 16:26:54
|
|
|
Hur har det gått med AIS?
Det senaste jag hörde var att man planerar att göra en Private Placement till hösten för att öka antalet aktieägare ytterligare.
|
 |
Nexcite
|
Phantom V
|
2005-07-30 11:37:03
|
|
|
Enligt bolaget såldes 250 000 enheter det första halvåret. Man räknar med att sälja ca 900 000 enheter under under andra halvan av 2005.
Det talas om flera nya exportaktiviteter och en något sänkt prisnivå för att stimulera volymerna på existerande marknader.
Bolagets designbyrå har erhållit pris för utformningen av dryckens nya flaska.
Komplikationer med VPC i samband med ägarspridningen i nya Nexcite Drinks har försenat och försvårat aktieregistreringen.
Är det någon som har lite färskare info om Nexcite?
Krillekillen, vad säger du?
|
 |
Musicbay
|
Phantom V
|
2005-07-30 11:16:51
|
|
|
Internetbolaget Musicbay fortsätter att förbättras. Bolaget tillhandahåller internetbaserade produkter för marknadskommunikation, och avser nu att ge verksamheten en mer internationell status.
Verksamheten har dessutom breddats vilket bör sänka risken en hel del.
Trots ökad konkurrens pekar det mesta i rätt riktning för bolaget:
Omsättningsutveckling de senaste 3 åren:
2002: 1,2 miljoner
2003: 2,3 miljoner
2004: 4,1 miljoner
Resultatutveckling de senaste 3 åren:
2002: -2,9 miljoner
2003 0,7 miljoner
2004: 1,2 miljoner
2002 jobbade en ensam person med företaget. Idag är man 5 stycken och ytterligare nyanställningar blir troligen aktuella till hösten.
|
 |
Tyk
|
Joje
|
2005-07-29 23:16:47
|
|
|
Tyk är ett spännande bolag som har mycket som talar för bolaget Men det fins 2 oros mån
1. Lyckas bolaget öka produktion i Syrien trots det tröga oljan ”jag tror det men det kommer att ta tid"
2. Kommer USA att starta krig mot Syrien "Jag hoppas inte det och risken har ju minskat MASSOR när Syrien drog tillbacka sina styrkor."
Vad som talar för TYK Jo en En extremt kompetent ledning speciellt den nya VD som kan det här med att öka fälts produktion snabbs speciellt fält med trög olja
Extremt lågt värderat deras olja som ligger i backen.
Hög olje pris gör att man bygger allt fler anläggningar som kommer att kunna förädla denna tunga oljan
Dessutom avtalen dom har i Egypten och Syrien är extremt bra avtal.
PS! Jag har större mängden av mitt kapital i detta bolag så därför är jag inte objektiv.
.
|
 |
oljan
|
Joje
|
2005-07-29 23:05:43
|
|
|
Kursen har varit oroligt men i stort kan man säja att den har legat runt 60 dollar den tid jag trodde att den skulle göra det jag sa också att runt vecka 31 kommer vi att få se en pik LITEN sådan på mellan 63-65 dollar tror fortfarande att det kan bli en sådan pik under vecka 33-35 gissar jag dock att vi kan få en tillbacka gång kanske inte lika stor som 55 dollar men där omkring "56-58 dollar" sen blir det mycket spännande då tror jag att vi kan få en kraftig stigning i vinter kanske rentutav mot 75 dollar som högst nästa år under denna vinter.
Men som sagt detta är bara gissningar av en mycket glad amatör.
|
 |
Nästa vecka
|
Joje
|
2005-07-29 22:53:37
|
|
|
kommer jag inte kunna medela resultatet PGA att jag ska ut och resa hoppas dock att jag hinner rapportera veckan efter den veckan
|
 |
derank 2005
|
Joje
|
2005-07-29 22:50:47
|
|
|
1..prompt...........193 975 kr...1
2..Per Wersén.......189 184 kr...2
3..glyssner.........176 060 kr...3
4..joje.............142 159 kr...4
5..Steget Före......131 642 kr...5
6..ellak............121 566 kr...7
7..Phantom V........120 526 kr...8
8..krillekillen.....119 586 kr...6
9..Anastasia........117 806 kr...9
10.Mr Rockefeller...116 289 kr..11
11.JUGGE............113 395 kr..10
12.hpd..............110 921 kr..12
13.Framfond.........108 679 kr..13
14.Boxarn...........104 719 kr..15
15.axel5............102 299 kr..14
16.I/O..............100 366 kr..16
17.sixten............95 642 kr..17
18.njurunda..........82 254 kr..18
|
 |
Re: Countermine
|
Boxarn
|
2005-07-29 11:59:41
|
|
|
Hoppsan! Senast betalt 7,20 kr.
|
 |
Countermine
|
Boxarn
|
2005-07-29 09:03:23
|
|
|
Aktien stod innan det senaste pressmeddelandet i något på 3 kr. Senast betalt nu 5,50 kr.
Inte illa!
|
 |
Re:
|
Boxarn
|
2005-07-29 08:38:54
|
|
|
Artikeln finns tydligen också i pappersupplagan.
Bra PR!
|
 |
"Chans till klipp får NGM att koka"
|
Boxarn
|
2005-07-29 08:35:27
|
|
|
Rubriken på intressant artikel på DI:s nätupplaga!!!
Två bolag sägs vara på väg att noteras i augusti. Enligt NGM:s VD ser hösten intressant ut.
|
 |
Re: Fingerprint
|
Phantom V
|
2005-07-28 19:25:17
|
|
|
Ser väl bättre ut för Precise då!
|
 |
Fingerprint
|
37
|
2005-07-28 16:27:22
|
|
|
var jag nära att gå in i.
Klarade mig med blotta förskräckelsen.
Nu kom nådastöten. Beslutet att lägga ned verksamheten är fattat. (Tidigare meddelades marknaden att det lutar åt det hållet, men med stora förlustavdrag var firman värt lite mer än halva kursen då. Ett uppköp räddar nog aktieägarna något, och kan komma när som helst, i bästa fall.)
Att någon skulle köpa firman för att driva idén vidare tros inte hända.
Egentligen ganska underligt med tanke på den enorma ekonomiska potensialen (och mer makt åt byråkraterna dessvärre, vilka jag är övertygad om att dom i stora ordalag skulle missbruka mer än bruka uppfinningen.) som finns i en dylik uppfinning.
En fingeravtryckskännare stor som ett frimärke, som var deras grej, eller en irisavläsare etc som kan idientifiera personer är på både gott och ont. Nu blev det nada en stund till, men det kommer som amen i kyrkan. Frågan är bara var och när det sker.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=678&a=444064
|
 |
Re: Paynova
|
37
|
2005-07-28 10:30:07
|
|
|
"Men jag har mycket svårt att bedöma vad en sådan här nyhet i realiteten betyder."
Då är vi två dumbommar.
(Fast jag tror inte vi är ensamma.)
Dom växer så det knakar i alla fall, så det ser ju ljust ut i det stora hela, men marknaden...Suck.
|
 |
Re: NGM övertygar
|
37
|
2005-07-28 10:26:10
|
|
|
Håller med Sniparn (Välkommen föresten) om att NMG kunde skött kontakten gentemot sina kunder på ett mera vuxet sätt.
I skrivande stund ligger sidorna för BÅDE Equity och OTC nere, hade jag tänkt att skriva, men när jag kollade hade dom just kommit igång igen.
Sorglig attityd av NGM är vad det är fortfarande i alla fall.
|
 |
Re: NGM övertygar
|
Boxarn
|
2005-07-28 10:17:07
|
|
|
Instämmer! NGM borde gå ut och på något sätt kommentera dessa "störningar".
|