 |
Inac
|
glyssner
|
2005-06-08 15:06:53
|
|
|
Bolaget har en hel del aktier i de avknoppade dotterbolagen Coolguard och Iniris. Vilket värde dessa betingar vet jag inte. Coolguard har ju gått väldigt bra senaste halvåret och Iniris skall in på Aktietorget när som helst. Jag anser att värdet på skalet utan verksamhet är drygt två kronor per aktie.
|
 |
Re: NGM
|
Boxarn
|
2005-06-08 13:21:37
|
|
|
Sanslöst! NGM nu 1,30 mot 1,35!!!
|
 |
Re: NGM
|
Boxarn
|
2005-06-08 13:18:49
|
|
|
Förtydligande: De ansamlade förlusterna uppgår till 28 miljoner vilket i värde, vid utnyttjande, blir cirka 7 miljoner.
|
 |
Re: NGM
|
Boxarn
|
2005-06-08 12:43:21
|
|
|
Jag är smått impad av "glyssner". För några veckor sedan rekommenderade han Inac. Aktien stod då under 3 kronor. Nu meddelar Glycorex att man fått ett produktgodkännande i Australien.
"Juniorrusning" är ett träffande ord för vad som kan hända när Inac meddelar förvärv. Men företagets värdering är hög med tanke på att man inte har någon verksamhet. Förlustavdragen torde uppgå till cirka 7 miljoner. Därtill kommer värdet av att man är noterad. Men marknadsvärdet ligger för närvarande över 20 mille.
|
 |
Re: NGM
|
37
|
2005-06-08 09:43:53
|
|
|
Glyssner!
I och med svinhöga avgifter och tungrott eftersom det går via annat land, så köper jag och säljer mycket sällan.
Dessutom har jag följt NGM mycket länge och tror ju på dom, så jag ser det som uteslutet att köpa annat bolag för pengarna, som dessutom jag inte vet något alls om.
Hade jag suttit i Sverige hade jag nog tradat lite i NGM och därmed kanske köpt och sålt några NGM samtidigt som dig (!) denna gången.
Gratulerar till vinsten i NGM, och noterar att tipset kom ifrån den som leder tävlingen, men jag avstår denna gång i alla fall.
Om INAC och GTAB skulle gå bättre än NGM närmaste ungefär månaden, kommer jag återigen att lyfta på hatten för dig.
|
 |
Re: Nya warranter på NGM.
|
Boxarn
|
2005-06-08 08:58:49
|
|
|
Du hann före mig med en kvart.
Vet du om uppgiften lades ut före eller efter stängning, och om före vid vilken tid?
|
 |
Nya warranter på NGM.
|
Helloworld
|
2005-06-08 08:43:55
|
|
|
2005-06-07
Carnegie noterar nya warranter på NDX.
Torsdagen den 9 juni noterar Carnegie 43 warranter på Nordic Derivatives Exchange, NDX. Underliggande för dessa är Ericsson, Hennes & Mauritz, Nokia, AstraZeneca, SEB, Volvo och ABB.
För ytterligare information se NDX Notice eller kontakta:
Roger Peleback, tfn +46 8 566 390 25 eller
Tommy Fransson, tfn +46 8 566 390 49
|
 |
Re: Quibus
|
kitescandinavia.com
|
2005-06-08 00:16:35
|
|
|
Jag la ut aktier på inoff till försäljning för 6 sek. Det var en kille som nappa. Jag tror dock att aktien är värd mer än 9 sek. De har en intressant produkt och förväntningarna kommer vara stora på en börsintroduktion, kursen kommer stiga som en raket i början.
Inoff har inga riktiga kurser det är mest skambud som ligger ute.
|
 |
Re: Quibus
|
Råger
|
2005-06-07 23:23:11
|
|
|
Till WHO:
Så svårt är det väl inte att få info om ett bolag? Quibus har ju gjort några resor (emissioner), handel sker på Inoff och man har över 200 aktieägare. Lägg ut lite trevare om köp resp försäljning så hör folk av sig. Dessutom med några telefonsamtal till olika personer så kan man ganska snart lägga pussel eller kolla av läget.
|
 |
Re: Quibus
|
WHO
|
2005-06-07 22:19:05
|
|
|
Vad är skälet till att han får en riktad emission för 9 kr? Sedan att det säljs aktier för under nio kronor (inoff) kan man inte grunda sina beslut på. Det är endast skambud på Inoff..... Vad har ni för insyn i detta bolag? Är ni själv aktieägare mm?
|
 |
NGM
|
glyssner
|
2005-06-07 16:47:21
|
|
|
37
Jag sålde mina 87-öres i morse och köpte GTAB för 7,50. I bland är det enkelt! Vore jag du skulle jag köpa Inac för 3,50 i stället för NGM. Jag tror på en krona upp på en vecka. Detta beroende på att Inac:s nya verksamhet kommer att presenteras på stämman på fredag. Då kan det åtminstonde bli en juniorrusning.)))
|
 |
Re: Quibus
|
Råger
|
2005-06-07 15:51:03
|
|
|
Hörde att Quibus såldes för 6 kronor förra veckan. Enligt uppgift köpte Michael Heiberg för 9 kr i den riktade emissionen.
|
 |
Re: Quibus
|
Seger
|
2005-06-07 15:08:08
|
|
|
Det var knappast skälet till att ordföranden fick en riktad emission. Det finns åtskilliga bolag där styrelsen och bolagledningen äger väldigt få aktier.
|
 |
Re: NGM
|
37
|
2005-06-07 13:39:14
|
|
|
Nu 1:17 mot 1:20
För en vecka sedan stod den i 86 öre, och jag ville köpa, men tvingades vänta 3 dagar och la då ett bud på 93, vars möjligheter nu ser ut att vara som bortblåsta. SUCK!
Jag håller med 'Boxarn' om känslan att småspararna (med MiljöMagnus i spetsen) är som bortblåsta eftersom nyheterna tog så lång tid innan dom fick genomslag, men kan man kolla om så är fallet på något enkelt vis? Vore kul att veta.
|
 |
Re: NGM
|
Boxarn
|
2005-06-07 10:59:55
|
|
|
Köpkursen är i skrivande stund 1,27 och säljkursen 1,30.
Trots detta kan jag inte komma ifrån en liten obehaglig känsla av att företaget är på väg att glida de mindre privatspararna ur händerna. Det skulle vara mycket tråkigt med tanke på den långa tid man följt bolaget och allt vad man varit med om som aktieägare.
|
 |
Fingerprint Cards
|
Boxarn
|
2005-06-07 10:56:26
|
|
|
Det är självfallet tråkigt att man ser sig tvungen att ge upp. Inte minst för aktieägarna. Men heder åt styrelsen som tagit ett modigt beslut i stället för att successivt tömma bolaget i en, som man uppenbarligen ser det, utsiktslös situation.
|
 |
Re: NGM
|
Boxarn
|
2005-06-07 10:20:48
|
|
|
Kurserna pressas uppåt.
Köpkurs är nu 1,21 och säljkurs 1,24.
|
 |
Re: Siemens
|
Boxarn
|
2005-06-07 08:25:24
|
|
|
Det blev försäljning till ett taiwanesiskt företag.
|
 |
Re: Quibus
|
WHO
|
2005-06-06 21:22:15
|
|
|
Själv tror jag att bolaget har ett värde runt 12-14 kr. Styrelseordföranden fick detta pga man troligen håller på att faställa prospektet och det ser dåligt ut om han har noll aktier och sitter på den positionen. Själv har jag kommit över mina aktier ganska billigt om man jämför mot ordföranden. Vi får se vart det går....uppåt hoppas jag :)
|
 |
Re: Quibus
|
Seger
|
2005-06-06 20:38:52
|
|
|
9 kr var i alla fall kursen för den riktade emissionen i förra veckan.
Personligen tycker jag dock att det stinker när man gör en riktad emission till bolagets ordförande. Det går inte att utesluta att marknadsvärdet är betydligt högre. Han sitter på två stolar, förvisso lär han väl inte ha bestämt emissionskursen, men kompisarna i styrelsen lär knappast ha valt en högre kurs än nödvändigt. Med ett ringa antal aktieägare hade det inte varit någon större kostnad att erbjuda alla aktieägare att teckna till samma villkor.
Riktad emission till Quibus styrelseordförande 02-06-2005
Quibus genomför en riktad emission på 125 000 aktier till kursen 9 sek. Tecknare av aktierna är Quibus styrelseordförande Michael Heiberg.
Quibus genomför en riktad emission på 125 000 aktier till kursen 9 sek. Tecknare av aktierna är Quibus styrelseordförande Michael Heiberg.
|
 |
Re: Quibus
|
WHO
|
2005-06-06 18:19:01
|
|
|
Känner du till bolaget väl Råger? Vad jag har hört så ligger bolagets värde på en ca 9 kr per aktie, så framåt måste det gå för bolaget!!
|
 |
Re: Quibus
|
Råger
|
2005-06-06 15:55:51
|
|
|
Ett intressant bolag som fått in en mycket proffsig styrelse, bla med en dansk affärsängel som stoppat in någon miljon. Finansieringen är fixad året ut men sedan måste man göra en nymemission. Notering sägs ligga kring årsskiftet. Försäljningen har dock inte tagit fart så man får nog betrakta bolaget - än så länge - som en lottsedel.
|
 |
Quibus
|
WHO
|
2005-06-06 11:09:02
|
|
|
Är det någon som känner till detta företag. Har hört att det blir börsnoterat när som helst. Detta bolag ansökte om notering i februari och det brukar ta ca 6 mån enl NGM för en notering. Några synpunkter eller förväntningar?
|
 |
Alan Greenspan
|
Boxarn
|
2005-06-05 20:36:10
|
|
|
Jag läste på något ställe att Greenspan väntas avgå den 31 januari. Det kan nog bli litet oro på finansmarknaderna med anledning av detta.
|
 |
Siemens
|
Boxarn
|
2005-06-05 19:00:59
|
|
|
Siemens mobiltelefoner går med förlust. Nu går rykten om ett extra styrelsesammanträde i morgon och att man på tisdag kommer att kungöra ett samarbete/en försäljning. Kinesiska Ningbo Bird eller sydkoreanska LG Electronics tippas tros vara intresserade.
|
 |
Re: Chirac och The Economist
|
sixten
|
2005-06-05 16:47:31
|
|
|
Jag gillar frankrike när det gäller mat, vin och stränder men när det gäller politik och närlingsliv så har jag inte mycket till övers för våra vitlöksdoftande bröder i syd.
Beträffande Chirac så är vi för en gångs skulle helt eniga i en personfråga!
|
 |
Chirac och The Economist
|
Boxarn
|
2005-06-05 14:47:11
|
|
|
Trots vissa "bottennapp" - såsom att kräva Bill Clintons avgång när han var i knipa på grund av den republikanska kristna högerns vildsinta attacker - så har jag kommit att ha stor respekt för "The Economist". Inte blir den mindre när man nu, efter att räknat upp alla hans misstag (kanske inte helt rättvist, men ändå!) råder den franske presidenten att helt sonika avgå.
Jacques Chirac har - trots sitt imposanta yttre - visat sig vara en vindflöjel som verkar sakna inre styrka att leda. I stället verkar han vara alltför benägen att försöka utröna vartåt opinionsvindarna blåser. Från att ha Frankrike har setts som en "europeisk stormakt" som stått för värdefulla värden har denna nation i allt högre grad förlorat sin ledarroll.
|
 |
Re: DERANK 2005
|
I/O
|
2005-06-05 13:04:37
|
|
|
Hej Joje!
Även jag har ett litet meddelande, Obducats nyemmision gav 1 (ett) öre per aktie. sista dagen för handel med teckningsrätter.
Detta skal enligt reglerna läggas till min portfölj i slutet av tävlingen.
|
 |
Re: Vad ska man tro?
|
Boxarn
|
2005-06-05 12:53:07
|
|
|
Kina rapporteras var på väg att öka sina lager av olja. I augusti kommer en anläggning för lagring av strategiska reserver vara klar.
Jag har på känn att oljepriset kommer att stiga rätt så rejält i höst. Vi får se om den gissningen visar sig vara rätt eller fel.
|
 |
Vad ska man tro?
|
Boxarn
|
2005-06-04 15:37:03
|
|
|
Oljepriset har stigit igen. Bland annat beroende på att lagren i USA är för små. Vissa varnar för att oljepriset kan skjuta upp ytterligare. Andra hävdar att skrämseltaktik och spekulationer driver upp oljepriset, och att fundamentala faktorer skulle kunna pressa ned oljepriset till 40 dollar per fat.
Ett högt oljepris skulle kunna sätta fart på inflationen. Detta skulle i sin tur kunna driva upp räntorna. Vilket i sin tur skulle punktera fastighetsbubblan i USA, med åtföljande konsumtionsneddragningar.
Man kan inte utesluta ett mörkt scenario framdeles och att aktiekurserna i linje med detta kan komma att "ta stryk".
|
 |
Re: DERANK 2005
|
Prompt
|
2005-06-04 13:12:41
|
|
|
Hej Jojje!
Vill meddela att mina PARE har splittats. Dvs.innehavet av aktier är fördubblat. PARE har gått som tåget sista tiden....
SYSE har gått ned pga. att Viatech har avknoppats. Denna aktie ingår därmed i Syse-innehavet. Viatech kommer snart att noteras på Aktietorget.
Tror att det finns några fler med PARE och SYSE som behöver rättning.
Mvh //
|
 |
derank komentar
|
Joje
|
2005-06-03 21:05:23
|
|
|
Så många omkastningar !
Alla utom två st har nya placeringar bara den solklara ledaren glyssner och I/O lyckades med den bedriften denna vecka
Jag tror att nästa vecka fortsätter likt denna vecka med stora placerings ändringar likt denna vecka
Dessutom vill jag gratulera Phantom V för en fin upphämtning.
I helgen kommer jag inte att vara anträffbar jag ska till vårat västliga granland och fiska så jag önskar alla en trevlig national dag!
|
 |
DERANK 2005
|
Joje
|
2005-06-03 20:57:23
|
|
|
1..glyssner.........134 963 kr...1
2..ellak............115 173 kr...6
3..prompt...........114 032 kr...2
4..Mr Rockefeller...112 298 kr...4
5..Steget Före......111 490 kr..11
6..Per Wersén.......107 632 kr...3
7..Phantom V........107 610 kr..16
8..joje.............106 308 kr...7
9..Anastasia........105 989 kr...5
10.JUGGE............103 231 kr...8
11.hpd...............98 501 kr...9
12.Sixten............97 664 kr...10
13.axel5.............97 350 kr...12
14.Boxarn............96 749 kr...13
15.I/O...............96 110 kr...15
16.njurunda..........94 563 kr...17
17.krillekillen......93 715 kr...18
18.Framfond..........93 493 kr...14
|
 |
Re: NGM
|
Boxarn
|
2005-06-03 16:40:39
|
|
|
Man kan ju alltid hoppas, "niceguydavid", att du har rätt.
|
 |
Re: NGM
|
niceguydavid
|
2005-06-03 16:32:59
|
|
|
-- 37, Boxarn:
Nja, ngt samgående torde inte vara ett särskilt sannolikt scenario.
Uttalandet om Carnegie kom i samband med diskussion om NDX. Där var tydligen Carnegie mkt involverade.
Vad som däremot sades klart och tydligt (UC) var att NGM inte ingick i några som helst allianser och däför kunde sätta sina egna villkor. Det var detta som gjorde NGM till ett konkurrenskraftigt alternativ (allt enligt UC).
Kan givetvis inte styrka detta på annat vis, men niceguydavid tror inte att ett samgående är särskilt troligt (bla pga vad som sades under Kapitalmarknadsdagen).
|
 |
Re: NGM
|
glyssner
|
2005-06-03 15:58:01
|
|
|
Det går att tjäna pengar på NGM!!
Jag gläder mig åt mina 87-öres, inköpta förra veckan. Faktum var att aktien inte rört sig från den nivån på lång tid trots alla positiva inslag. Det kan vara en korrigering fast miljonposten förmodligen visar på något annat. Det är ju inte så många som kan sälja en sån stor post.
|
 |
Re: New Science
|
Boxarn
|
2005-06-03 15:47:34
|
|
|
Ack ja! Bara för att man funderade på att köpa aktien så stiger den kraftigt i dag!
|
 |
Re: NGM
|
Boxarn
|
2005-06-03 15:44:53
|
|
|
Ibland är mitt minne helt okay. Ulf Cederin sa i sitt anförande att man hade ett mycket stort stöd från Carnegie. I en annan sekvens pratade han om ägarförändringar. Kanske associerar jag felaktigt, men i vilket fall som helst så "poppade" det här upp i hjärnan just nu.
|
 |
Re: NGM
|
37
|
2005-06-03 15:40:53
|
|
|
Boxarn, du tog orden ur munnen på mig, bara för att jag avvaktade Avanzas sida, så jag kan se VEM som köpte sålde.
Köpare OCH säljare Carnegie.
3.716.716 st på 1:05
Nu är mina 88 resp. 93 öre tämligen långt borta. :-(
Å andra sidan stiger ju innehavet gött :-)
För långe sedan en viktig miss i HM, sedan Lupe i stället för Pare, och nu detta. Totalt en mindre förmögenhet på otur.
Det har ju NYSS tjatats om samgående på EUs börser, men den artikeln nämnde inte NGM alls. Icke desstomindre är risken uppenbar.
|
 |
Re: NGM
|
Boxarn
|
2005-06-03 15:29:25
|
|
|
Nu är det definitivt något som "inte stämmer". Köpkursen är nu 1,18 och säljkursen 1,19.
|