 |
Re: SBTL
|
KYLIS
|
2003-05-13 14:54:23
|
|
|
För övrigt Carnegie som stått för som köpare och säljare/internt av dessa aktier
|
 |
Re: SBTL
|
KYLIS
|
2003-05-13 14:52:19
|
|
|
Landskrona
|
 |
SBTL
|
Gamblern
|
2003-05-13 14:43:25
|
|
|
Det har handlats 5,6 miljoner aktier. Vad står L för?
|
 |
Re: Reguard - Mr Rockefeller
|
Mr Why
|
2003-05-13 09:45:04
|
|
|
"Den stora genombrytningen" är en ganska otydlig parameter, men i stort sett menas väl när bolaget har haft ett antal år av positivt resultat och att produkterna är så att säga etablerade i en vidare krets av kunder än idag.
De volymer som nuvarande ledning talade om från början borde i så fall överträffas och produkterna också etableras i stor skala på världsmarknaden.
Jag tror detta kommer att ta tid, men skam den som ger sig.
Jag är nu för första gången positiv till Reguard, men ropar inte "hej" ännu.
|
 |
Re: Starbreeze
|
DuncansJourney
|
2003-05-13 09:22:50
|
|
|
Resultatet från emissionen kommer att offentliggöras så snart teckningslikviden flutit in på Starbreeze's konto. Förmodligen blir det i dag. Räkna med att emissionen blev fulltecknad.
|
 |
Re: AktivIT
|
Phantom V
|
2003-05-13 00:48:20
|
|
|
Tack!
|
 |
Music bay
|
Phantom V
|
2003-05-13 00:40:12
|
|
|
Det andra bolaget i min internetportfölj är Musicbay, ett företag som marknadsför bla musik och film på nätet.
Music bay arbetar i dagsläget med 3 produkter:
Jukebox, Q-mail och News-trigger.
Speciellt Jukebox och Q-mail har fått mycket gott mottagande av kunderna.
Music bay har ännu inte nått några högre omsättningshöjder, mycket talar dock för att företaget ska kunna öka omsättningen väsentligt framöver. Flera handelsbolag ökar nu försäljningen av cd-skivor över internet, detta trots att branschen som helhet backar något.
Det förefaller vidare som om "internetslakten" äntligen är över. Många bedömare spår att e-handeln går mot ett kanonår. Detta skulle, om så blir fallet, starkt tala för lilla Music bay.
Med ett börsvärde (om man nu kan tala om ett sådant på ett avnoterat bolag) troligtvis en bit under miljonen, kan även en liten vinst ge en hygglig avkastning på insatt kapital. I bolaget finns det 4 200 000 aktier och den senaste betalkursen som undertecknad känner till var på 0,15 kr. Detta strax innan avnoteringen hösten 2002.
Aktien går säkerligen att köpa på inoff för denna peng, kanske ännu billigare. Företaget har enligt vad undertecknad fått reda på för avsikt att notera sig igen, detta under förutsättning att marknaden vänder och att bolaget börjar att visa stabil vinst och högre omsättning. Detta skulle i sådana fall antagligen bli till full belåtenhet för de ca 500 aktieägarna.
nettoomsättning: resultat:
2000 0,7 milj -4,1 milj
2001 1,1 milj -3,8 milj
Prognoser Phantom V:
2002 1,5 milj -1,0 milj
2003 3,0 milj 0,5 milj
2004 6,0 milj 1,0 milj
Mina siffror är naturligtvis mycket osäkra, men de känns absolut uppnåbara med tanke bolagets nya produkter och kraftiga kostnadsreduceringar. Detta tillsammans med en (förhoppningsvis) förbättrad försäljning på friskare marknad gör att jag är hoppfull.
Jag tycker att bolagets ringa storlek till trots, att det kan vara värt en investerad slant. Man har flera intressanta kunder och bra produkter som känns fint "tajmade".
På en mer internetvänlig marknad finns det säkert plats för Music bay, därför rekar jag köp i aktien. Risken måste dock bedömas som mycket hög.
Vill någon titta närmare på företagets produkter, kan dessa hittas lite varstans på nätet numera, bla på Everyday, Cdon, Ginza, Åhlens, Chili, och Aftonbladet för att nämna några ställen.
Annars finns det gott om om exempel på hemsidan www.musicbay.se
Årsredovisningen brukar komma i början av sommaren.
|
 |
Re: Reguard - Mr Rockefeller
|
Mr Rockefeller
|
2003-05-12 22:55:36
|
|
|
En fråga till: Hur definierar Du "den stora genombrytnigen"?
|
 |
Re: Reguard - Mr Rockefeller
|
Mr Rockefeller
|
2003-05-12 21:36:35
|
|
|
Hej Mr Why,
ISEC har visst haft en sund finansiering. Man fick 15 mkr i finansiering 2000 som man brände på att göra en snygg hemsida och på ”lyxen” att tro att man kan etablera ett företag utan att ha en försäljningsavdelning. Vad beträffar Teletron kan du mycket väl ha rätt.
Du ställer frågan: ”hur attrahera en stor investerare?”, man svaret har Du ju på sätt och vis redan gett ovan i citatet ”om man kan attrahera någon stor investerare, som vill investera 5-20 milj i företaget, så spår man en lysande framtid för bolaget”. Det vill säga, OM en stor investerare dyker upp så blir det en lysande framtid för företaget. Detta faktum borde väl vara tillräckligt för att få en stor investerare att dyka upp, eller hur?
Personligen undrar jag om det behövs så mycket som 20 mkr. En insats på 5 mkr räcker antagligen. Bolaget skall göra ett resultat på 0,5 mkr i år och borde dessutom då gjort en ej kassaflödespåverkande goodwillavskrivning på 1 mkr. Resultat med goodwillen intakt: 1,5 mkr alltså.
Dessutom tror jag varken den nuvarande ledningen eller andra aktieägare är beredda att sälja ut nästan halva företaget för 20 mkr (4 – 5 kr per aktie). Då tar de nog hellre in så lite som möjligt och gör en ny emission senare till en högre kurs, om det skulle behövas för expansionen.
Jag har tyvärr inte så många kontakter med personer som har feta plånböcker. Om Du har en idé om en investerare är det antagligen bäst att kontakta Tomas Julin direkt. Honom har Du väl pratat med förut?
Men det är roligt att din inställning itll Reguard nu är mera positiv.
|
 |
Re: AktivIT
|
Mr Rockefeller
|
2003-05-12 21:35:02
|
|
|
Bra inlägg och analys!
|
 |
Re: NGM
|
MiljöMagnus
|
2003-05-12 19:50:22
|
|
|
Den typen av inlägg tror jag man kunnat läsa MINST 10 000gg nu på Tradera genom åren, men fortfarande dröjer det där omtalade "ruset", vilket gäller alla aktier på listan.
|
 |
Re: Tävlingarna!
|
axel
|
2003-05-12 18:58:00
|
|
|
Hej Glyssner!
Försökte i början vara "aktiv" men fick en ordentlig näsbränna. Numera följer jag mycket passivt tävlingens gång. Betr min "portfölj" så har den förändringen skett att Cartesia ej längre noteras men blivit uppköpt av Adera. Vad mer behöver Du veta?
|
 |
Reguard - Mr Rockefeller
|
Mr Why
|
2003-05-12 18:39:15
|
|
|
Hej Mr Rockefeller,
Talade idag med en del folk på en konferens om framtidens säkerhetsbehov i allmänhet och kameraövervakning i synnerhet.
Det visar sig att Reguard ligger helt rätt tekniskt och produktmässigt, men att marknaden är mycket osäker generellt sett.
Osäkerheten betr Reguard som företag är också stor, då man fortfarande väntar på att man ska visa den "stora" genombrytningen.
Företagets brokiga historia är idag den stora hämskon, men om man kan attrahera någon stor investerare, som vill investera 5-20 milj i företaget, så spår man en lysande framtid för bolaget.
Problemet är, och har varit, att bolaget aldrig har haft en sund finansiering, utan alltid har varit i behov av nya pengar och därigenom har man tärt på förtroendekapitalet...
Detta är ju inget nytt för oss, men det är ändå första gången som jag efter en konferens har fått ett erkännande för ISEC/Reguard.
Nu återstår ju frågan, hur attrahera en stor investerare?
Har Du någon ide?
Om det gick bra för så många andra av bolagen som diskuteras här på sidan, så borde det väl gå att göra en insats för Reguard också?
|
 |
AktivIT
|
Phantom V
|
2003-05-12 17:55:43
|
|
|
Aktivit är ett företag med stark internetprägel, som i dagsläget har positivt kassaflöde.
Företaget driver ett antal mycket intressanta websidor, varav sexliv.com ännu så länge är den mest framgångsrika. Redan i år beräknar man att siten ska dra in nästan 1 miljon i positivt kassaflöde.
Nummerupplysningstjänsterna översatta till flera olika språk, är andra siter som lär ha mycket hög potential. Siterna har ca 500 000 besök i månaden, och växer stadigt.
Interlotto.com och sistaminuten.com är två andra siter som bidrar positivt till verksamheten.
Utöver detta äger AktivIT ett antal vilande siter, samt hundratals attraktiva domännamn som kan användas till framtida projekt, eller säljas.
Det är min övertygelse att detta företag har mycket stor chans att bli riktigt framgångsrikt vad det lider, och med ett börsvärde som i dagsläget ligger kring 3 miljoner kr tycker jag att möjligheterna till god avkastning är bra.
AktivIT kommer troligtvis att inom det snaraste genomföra en nyemission. Kursen i denna är satt till 1 kr/aktien. Min bedömning är att emissionen kommer att öka aktiekapitalet med 50-75%.
Det är troligt att bolaget kommer att avnoteras från nordic otc under innvarande år, eftersom kosnaderna för noteringen höga. Vidare är omsättningen i aktien obefintlig.
Mycket talar dock för att notering åter blir aktuell, då stabil lönsamhet uppnåtts.
För chanstagare är aktien ett kap enligt undertecknad. Jag rekar starkt köp!
|
 |
NGM
|
Gamblern
|
2003-05-12 17:22:58
|
|
|
Stark köpsida. Bl.a. 60.000 på 40 öre. När det kommer besked om att aktier från börsens A-lista noteras så kommer aktien att rusa.
|
 |
Starbreeze
|
kg
|
2003-05-12 17:16:31
|
|
|
En av de bästa affärer man har kunnat göra på länge var att köpa teckningsrätter i Starbreeze för 1 öre den sista handelsdagen. Dessa berättigade till Teckning av en aktie a´ 50 öre. dvs man kunde köpa aktierna för 51 öre. under tiden handlades aktien för 0,80- 1kr.
Någon som vet något om teckningen i emissionen och hur det går för bolagets affärer. Finns det någon ny förläggare på gång för Enclave? Poike du som brukar vara väl insatt.
/N
p.s kan rekomendera poikes nyhetsbrev Spelinfo för den som vill veta mer om branschen
|
 |
dollar
|
kapsylen
|
2003-05-11 22:39:52
|
|
|
Dollarn är som Cocacola ett starkt varumärke ,men som du säger andra "märken" kan mycket väl i framtiden få en ledande position "World wide".Dina kunskaper Mr. Rockefeller Beundrar jag, dom är vida .Sitter med en sedel från Kina framför mej,på den står det: Zhongguo Renmin yinhang.
|
 |
IDL- VD med dubbelt budskap?
|
njurunda
|
2003-05-11 22:36:47
|
|
|
I ett extra blad medföljandes årsredovisningen skriver VD Bo Wiklund att IDL står inför en intressant utveckling och att lönsamhet och försäljning väntas öka. Några dar senare tillkännages att samme Wiklund sålt sina A och B
aktier! Kommentarer emotses.
|
 |
Framfons - frågor till TagMaster
|
Mr Rockefeller
|
2003-05-11 22:16:58
|
|
|
Hej Framfond,
Jag har ställt samman lite frågor som du skulle kunna ställa till Tagmasters ledning på bolagsstämman om några veckor om du har möjlighet att gå dit.
1. Kan ni göra en omsättningsprognos respektive resultatprognos för de närmaste tre åren inklusive 2003?
2. Hur stor är marknadspotentialen för de tåg som använder Tetra Radio i sina kommunikationssystem (Motorolakontraktet gav 20 mkr)?
3. Vad ingår i externa kostnader och varför har de fallit så kraftigt första kvartalet?
4. Första kvartalet hade ni ränteutgifter på 150.000 (vilket motsvarar 600.000 på helår) utan att ha några räntebärande lån förutom checkräkningskrediten. Varifrån kommer de ränteutgifterna?
5. Vilken försäljningspotential har möjligheten att sälja era produkter via OEM?
6. Vilken intäktspotential finns det i att låta andra använda patenten och betala royalty?
7. Hur stor är er offertstock?
8. Finns det en möjlighet att ni börja redovisa storleken på er offertstock i fortsättningen?
9. Hur stor är er prospektstock?
10. Var går gränsen vad beträffar orderstorlek för att ni ska redovisa en order via ett särskilt pressmeddelande?
|
 |
Re: Dollar
|
Mr Rockefeller
|
2003-05-11 22:11:11
|
|
|
Störst ekonomisk makt bestämmer vilken valuta som använda. Och något alternativ har inte funnits.
Nu kan kanske euron bli ett alternativ och på sikt även kinesiska renminbin (heter den så?).
|
 |
Re: Dollar
|
Mr Rockefeller
|
2003-05-11 22:03:59
|
|
|
Jovisst, men då kunde man väl köpa 100 danska kronor för 80 spänn, nu kostar väl en dansk hundring 125 eller nå´t? Svenska kronans prestationer de senaste dryga tjugo åren är det väl ingen som är direkt imponerad av...?
Dollarkursen är väl ointressant, men det lär ju påverka BNP per capita-talen ganska rejält, eller har jag fått det om bakfoten?
|
 |
Dollar
|
kapsylen
|
2003-05-11 21:53:41
|
|
|
Om jag inte tar helt fel så kunde man 1982 köpa dollar för ca: 4,40.
PS.Från 1964 fram till ca: 1970 , pendlade dollarn mellan 5,08 - 5,18.
Under hela denna period (1964-) tycker inte jag att Amerikanarna haft några problem med sin självkänsla, oavsett vad vi i Sverige har fått betala för dollarn. På något underligt vis har alltid dollarn varit hårdvaluta över hela världen ( jag räknar in både de gammla komunistländerna och arabländerna )Kan det vara Psykologi? Eller......
|
 |
Re: Dollarn
|
Mr Rockefeller
|
2003-05-11 21:44:36
|
|
|
Har du någon länk till artikeln i Newsweek?
|
 |
Re: Dollarn
|
Mr Rockefeller
|
2003-05-11 20:03:30
|
|
|
Om dollarn faller fyra-fem år, från nuvarande nivån på 8:10, så kan man undra vad den kommer att stå i när den fallit klart. 4 - 5 kr som RA tror?
Undrar vad som händer med det amerikanska självförtroendet då? Deras valuta billig och deras plats som ekonomiskt nummer ett i världen tappad (allt det där mäts ju i dollar så om dollarn går ner blir andras BNP värd mer i dollar)?
Kanske även amerikanska dollarn tappar sin position som världens valuta nummer ett?
Det skulle i så fall betyda att det amerikanska bytesbalansunderskottet går upp till noll igen (vilket måste ske), genom att amerikanarna inte har lika mycket råd att handla utländska varor samtidigt som de kan exportera lite mer. Samtidigt blir det ett nedköp för den internationella konjunkturen. Om inte amerikanska konsumenter drar, vilka ska då dra?
|
 |
OK
|
Joje
|
2003-05-11 15:58:01
|
|
|
Jag ska stå på mig
Glyssner Suveränt att du inte har bommat mina inlägg
och behöver du glyssner någon info som jag kan bistå med eller nå annat hör av dig !
nu ska jag se VM....
vi hörs!
|
 |
Wi-Fi
|
Boxarn
|
2003-05-11 13:01:32
|
|
|
För er som är intresserade så finns en artikel på http://www.msnbc.com/news/912098.asp
|
 |
Re: Dollarn
|
Boxarn
|
2003-05-11 12:57:36
|
|
|
Citat ur Newsweek: "Jim O`Neill, global currency strategist for Goldman Sachs, expects the dollar to sink for four to five years more: 'We are nowhere near the end.'"
I kölvattnet kan ett handelskrig så smått blossa upp. Liksom smärtsamma anpassningar i företag - och för dess aktiekurser - som är mycket beroende av intäkter i dollar.
|
 |
DoCoMo
|
Boxarn
|
2003-05-11 10:07:47
|
|
|
Företaget börjar nu att sälja en mobiltelefon som samtidigt är ett armbandsur. Med två knapptryckningar lösgörs mobiltelefonen från handleden. Säljs enbart över via Internet. Pris: 310 dollar.
Framtidens melodi?
|
 |
Re: Derank All Share Open
|
Boxarn
|
2003-05-11 08:44:47
|
|
|
"KYLIS"! Instämmer absolut i att man inte får titta för mycket på siffror och på det som har varit. Det är framåtblickande som gäller. De så kallade analytikerna/experterna - vare sig kopplade till institutioner eller media - har gång på gång visat sig vara ganska så odugliga att förutsäga utvecklingen. De verkar som du uttrycker det säga fel saker vid fel tidpunkt. Dessutom verkar deras motiv för att gå ut med diverse profetior inte i alla fall vara helt snövita, vilket de sant skrämmande förhållanden som uppdagats på Wall Street i samband med den upprensning som myndigheterna tagit itu på ett lika skrämmande sätt visar. Man måste alltid ha i bakhuvudet att när något presenteras i media så kan det finnas personer med motiv bakom detta.
Av ovan nämnda skäl bör man i högre grad än vad många gör lita mindre på vad man läser i press och hör/ser i etermedia och mera på sig själv. Jag tror det är en gyllene regel.
|
 |
Joje
|
Boxarn
|
2003-05-11 08:26:34
|
|
|
En uppmaning i all vänskaplighet. Sluta att be om ursäkt för dig själv! Du har faktiskt inte något att be om ursäkt för. Stå på dig i stället! Andra gör det.
|
 |
Tävlingarna!
|
glyssner
|
2003-05-11 03:21:50
|
|
|
Eftersom somliga deltagare (Axel med flera ) inte verkar att aktivt deltaga föreslår jag att de deltagare som innehar aktier som deltagit i emmissioner, splitar och andra konstigheter meddelar detta till mig för korrigeringar i innehavet.
Jag föreslår (bestämmer) också att eventuella utdelningar ej bokföres.
|
 |
Jojje!
|
glyssner
|
2003-05-11 03:06:31
|
|
|
Sluta att förneka dig själv.
I ditt fall beror min tystnad enbart på tidsbrist.
Jag har inte missat dina inlägg. Jag ska ta tag i saken så fort jag kan.
|
 |
Re: Sixten/Mr. Rockefeller
|
Joje
|
2003-05-10 22:59:42
|
|
|
håller med dig till 100% det är därför jag skrev att om glyssner skriver att han inte har tid till att lägga ut det eller räkna ut genomsnittet så kvittar det mig men jag tror att han har bommat mina inlägg det är liksom på den gammla goda tiden här och den har jag länktat tillbaka till det skrivs som aldrig förr och det är en klar förbättring så det tycker jag att ni ska fortsätta med jag tillför så lite just nu i och med att jag inte är lika mycket aktiv med att söka info som jag gorde på ISEC`S storhetstid därför kan jag sluta skriva här om jag retar upp någon för det är ju onödigt när man har så lite att skriva om Ps! det kvittar mig egenterligen hur han gör för som du sa så är detta bara på skoj och inget alvarligt.
NO hard FEELING?
|
 |
Re: Sixten/Mr. Rockefeller
|
KYLIS
|
2003-05-10 22:48:54
|
|
|
Bryderi för Glysser, förståeligt och det är bra om alla kan räkna ut sina egna aktiers förändringar och meddela detta. Men det ska inte bli så att denne får åsidosätta tid för att sköta detta för det är ju trots allt bara en kul grej och inget gravallvarligt. Om Glysser väljer Mr R... linje om Geveko etc så är det Ok för mig, om inte så ge dom till välgörande ändamål :-))
|
 |
Re: Ericsson
|
Mr Rockefeller
|
2003-05-10 22:45:44
|
|
|
Personligen tror jag att Ericsson kan få problem med det som de i USA kallar wifi, dvs bredband via basstationer inne på bibliotek, skolor och liknande. Det konkurrerar ut mycket av trådlöst bredband via 3G.
Vi sålde våra Ericssonaktier nu i veckan för 7:65 (hade inte så många, inköpta för 12:25) och ökade vårt innehav i Kabe istället för 81:-.
|
 |
Re: Derank All Share Open
|
KYLIS
|
2003-05-10 22:37:44
|
|
|
Ja vad säga, säger som jag i nyligt inlägg sade, det är inte vinster genererat av rörelsen som stärker rapporter och visar bättre (mindre förlust) utan besparningspaket och det är inte något nytt vilket dom egentligen pekar på om man skall förvränga deras fackspråk till förståelig svenska och det är klart att förlustavdrag inte är en egentlig tillgång (som nu bokförs) och det är väl tur i oturen att det inte finns tidsgräns på utnyttjandet av detta.
Det är ingen fart på affärerna (än) till den grad att det skall motivera dagens kurs men vad har det med saken att göra egentligen, det har väl marknaden skitit i det senaste åren likt då vi sa att GSM ja det kommer aldrig bli något och det är klart det blev något, likt 3G där vi försöker göra om samma sak men det är klart att tekniken bara kan gå framåt och inte bakåt för det ligger i människans natur att vara nyfiken för annars hade vi ej besökt månen och kanske om några år vi exploaterar den och andra planeter (who knows men vi drivs framåt).
Framförhållning är ordet men dessa sk analytiker ser bara dessa siffror och vet egentligen ingenting om vad som händer dan/efter/imorgon för att vara förutseende efter att ha missat varningar då dom så mest behövdes (ericsson 200 kr varför sa dom inget då??????) ja please låt mig slippa. Tror ex Carnegie hade fel på samtliga köp dom gav under förra året. Dom har en benägenhet att säga fel sak vid fel tidpunkt och jag har svårt att tro att Ericsson inte bli att räkna med om 10 år. Tills dess så har dom väl även tillbak 1 krona på 1 krona i tillverkning per telefon ;-) Telefonerna säljer allt bättre redan nu och likt kan vi ta upp ointagliga 1-5 mot finnarna kan vi klå dom på telecom också.
|
 |
Re: Sixten/Mr. Rockefeller
|
Joje
|
2003-05-10 22:24:57
|
|
|
Ok om det var mig som du hänvisar till så ber jag om ursäkt det är bara det att jag får så stora skilnader på min portfölj om jag räknar på det jämfört med det han redovisade så jag skulle hjärna ha velat veta vad jag gör för fel om jag inte får samma vilkor som boxarn fick när hans bolag gorde riktad nyemission och varför jag fick ett påslag på inköpspriset på adera på 10% för att när jag köpte aktien så stog dom i 1 kr men när dom böt 10 aktier mot en adera så verkar det som om jag har fått köpa adera för 22 kr och inte 20 kr jag har troligen räknat fel därför skulle det sitta fint spesiellt för mig att få veta vilka inköps priser jag har nu så jag kan felsöka i mina beräkningar Ps! swichscor har jag gett vilkoren på förr 1:1 till 1.2 det skulle ha ineburit att jag skulle ha haft ett genomsnitt på 2,37 istälet för 3,56 som jag har försökt att räknat ut att jag har PS om ni vill så kan jag ta en paus med skrivadet om ni tycker att jag är för burdus jag har inte tänkt att reta upp någon min avsikt är bara att försöka kolla upp vad som har hänt troligt vis så har glyssner varit ute i det fina vädret och bommat mina inlägg och när det nu skrivs såhär mycket så är det lätt att han bommar mitt inlägg så om glyssner ser detta svara även om du inte har nå vettigt att koma med typ " jag har inte tid men noterat din fråga " det skulle räcka för mig och jag skulle vara nöjd med det svaret om inte antar jag att han har bommat mit svar och försöker då få kontakt med honom.
PS! jag är fortfarande mycket nöjd med det fina arbetet som glyssner gör på denna sidan med uppdateringarna på bägge tävlingarna det är värklingen strongt gort att hålla i detta projekt spesielt när det blir bättre väder ute så en tumme upp ska han ha
|
 |
Rune Andersson och dollarn
|
Mr Rockefeller
|
2003-05-10 20:21:14
|
|
|
RA trodde vid en EMU-debatt för ett tag sedan att dollarn skulle gå ner till 4 - 5 kr. Han brukar ofta ha rätt, tror han har det denna gången också.
Någon som läste artikeln i Business Week om USA:s bytesbalansunderskott?
|
 |
Re: Sixten/Mr. Rockefeller
|
Mr Rockefeller
|
2003-05-10 20:18:32
|
|
|
Jag köper helt din beräkning. Det låter schysst att göra så. Men jag vet inte hur jobbigt det är för Glyssner att lägga till de aktier vi har föreslagit till portföljen, det lär som han föreslog att vi skulle strunta i det. I mitt fall hade det väl inte gjort så mycket, men i ditt fall spelar det ju ganska stor roll.
En sak är säker: om vi överhuvudtaget skall anpassa för emissioner, utdelningar och liknande så får de tävlande själva räkna ut vilka förändringarna skall vara (konservativt uträknade som du och jag gjort) och så på ett pedagogiskt och tydligt sätt (precis som du gjort nu) redovisa vilka förändringar som skall göras och sedan får Glyssner lägga till aktierna i de portföljer som han lagt upp.
Vi kan inte, som vissa här på denna sidan verkar tro, kräva att Glyssner skall sitta och räkna och uppdatera listor och liknande om vi inte gör något själva.
Men Glyssner får ytterst bestämma hur vi gör med det här.
|
 |
AktivIT
|
Phantom V
|
2003-05-10 19:48:39
|
|
|
Tillägg: Bolaget har i dagsläget svagt positivt kassaflöde.
|