 |
Tävlingarna!
|
glyssner
|
2003-05-11 03:21:50
|
|
|
Eftersom somliga deltagare (Axel med flera ) inte verkar att aktivt deltaga föreslår jag att de deltagare som innehar aktier som deltagit i emmissioner, splitar och andra konstigheter meddelar detta till mig för korrigeringar i innehavet.
Jag föreslår (bestämmer) också att eventuella utdelningar ej bokföres.
|
 |
Jojje!
|
glyssner
|
2003-05-11 03:06:31
|
|
|
Sluta att förneka dig själv.
I ditt fall beror min tystnad enbart på tidsbrist.
Jag har inte missat dina inlägg. Jag ska ta tag i saken så fort jag kan.
|
 |
Re: Sixten/Mr. Rockefeller
|
Joje
|
2003-05-10 22:59:42
|
|
|
håller med dig till 100% det är därför jag skrev att om glyssner skriver att han inte har tid till att lägga ut det eller räkna ut genomsnittet så kvittar det mig men jag tror att han har bommat mina inlägg det är liksom på den gammla goda tiden här och den har jag länktat tillbaka till det skrivs som aldrig förr och det är en klar förbättring så det tycker jag att ni ska fortsätta med jag tillför så lite just nu i och med att jag inte är lika mycket aktiv med att söka info som jag gorde på ISEC`S storhetstid därför kan jag sluta skriva här om jag retar upp någon för det är ju onödigt när man har så lite att skriva om Ps! det kvittar mig egenterligen hur han gör för som du sa så är detta bara på skoj och inget alvarligt.
NO hard FEELING?
|
 |
Re: Sixten/Mr. Rockefeller
|
KYLIS
|
2003-05-10 22:48:54
|
|
|
Bryderi för Glysser, förståeligt och det är bra om alla kan räkna ut sina egna aktiers förändringar och meddela detta. Men det ska inte bli så att denne får åsidosätta tid för att sköta detta för det är ju trots allt bara en kul grej och inget gravallvarligt. Om Glysser väljer Mr R... linje om Geveko etc så är det Ok för mig, om inte så ge dom till välgörande ändamål :-))
|
 |
Re: Ericsson
|
Mr Rockefeller
|
2003-05-10 22:45:44
|
|
|
Personligen tror jag att Ericsson kan få problem med det som de i USA kallar wifi, dvs bredband via basstationer inne på bibliotek, skolor och liknande. Det konkurrerar ut mycket av trådlöst bredband via 3G.
Vi sålde våra Ericssonaktier nu i veckan för 7:65 (hade inte så många, inköpta för 12:25) och ökade vårt innehav i Kabe istället för 81:-.
|
 |
Re: Derank All Share Open
|
KYLIS
|
2003-05-10 22:37:44
|
|
|
Ja vad säga, säger som jag i nyligt inlägg sade, det är inte vinster genererat av rörelsen som stärker rapporter och visar bättre (mindre förlust) utan besparningspaket och det är inte något nytt vilket dom egentligen pekar på om man skall förvränga deras fackspråk till förståelig svenska och det är klart att förlustavdrag inte är en egentlig tillgång (som nu bokförs) och det är väl tur i oturen att det inte finns tidsgräns på utnyttjandet av detta.
Det är ingen fart på affärerna (än) till den grad att det skall motivera dagens kurs men vad har det med saken att göra egentligen, det har väl marknaden skitit i det senaste åren likt då vi sa att GSM ja det kommer aldrig bli något och det är klart det blev något, likt 3G där vi försöker göra om samma sak men det är klart att tekniken bara kan gå framåt och inte bakåt för det ligger i människans natur att vara nyfiken för annars hade vi ej besökt månen och kanske om några år vi exploaterar den och andra planeter (who knows men vi drivs framåt).
Framförhållning är ordet men dessa sk analytiker ser bara dessa siffror och vet egentligen ingenting om vad som händer dan/efter/imorgon för att vara förutseende efter att ha missat varningar då dom så mest behövdes (ericsson 200 kr varför sa dom inget då??????) ja please låt mig slippa. Tror ex Carnegie hade fel på samtliga köp dom gav under förra året. Dom har en benägenhet att säga fel sak vid fel tidpunkt och jag har svårt att tro att Ericsson inte bli att räkna med om 10 år. Tills dess så har dom väl även tillbak 1 krona på 1 krona i tillverkning per telefon ;-) Telefonerna säljer allt bättre redan nu och likt kan vi ta upp ointagliga 1-5 mot finnarna kan vi klå dom på telecom också.
|
 |
Re: Sixten/Mr. Rockefeller
|
Joje
|
2003-05-10 22:24:57
|
|
|
Ok om det var mig som du hänvisar till så ber jag om ursäkt det är bara det att jag får så stora skilnader på min portfölj om jag räknar på det jämfört med det han redovisade så jag skulle hjärna ha velat veta vad jag gör för fel om jag inte får samma vilkor som boxarn fick när hans bolag gorde riktad nyemission och varför jag fick ett påslag på inköpspriset på adera på 10% för att när jag köpte aktien så stog dom i 1 kr men när dom böt 10 aktier mot en adera så verkar det som om jag har fått köpa adera för 22 kr och inte 20 kr jag har troligen räknat fel därför skulle det sitta fint spesiellt för mig att få veta vilka inköps priser jag har nu så jag kan felsöka i mina beräkningar Ps! swichscor har jag gett vilkoren på förr 1:1 till 1.2 det skulle ha ineburit att jag skulle ha haft ett genomsnitt på 2,37 istälet för 3,56 som jag har försökt att räknat ut att jag har PS om ni vill så kan jag ta en paus med skrivadet om ni tycker att jag är för burdus jag har inte tänkt att reta upp någon min avsikt är bara att försöka kolla upp vad som har hänt troligt vis så har glyssner varit ute i det fina vädret och bommat mina inlägg och när det nu skrivs såhär mycket så är det lätt att han bommar mitt inlägg så om glyssner ser detta svara även om du inte har nå vettigt att koma med typ " jag har inte tid men noterat din fråga " det skulle räcka för mig och jag skulle vara nöjd med det svaret om inte antar jag att han har bommat mit svar och försöker då få kontakt med honom.
PS! jag är fortfarande mycket nöjd med det fina arbetet som glyssner gör på denna sidan med uppdateringarna på bägge tävlingarna det är värklingen strongt gort att hålla i detta projekt spesielt när det blir bättre väder ute så en tumme upp ska han ha
|
 |
Rune Andersson och dollarn
|
Mr Rockefeller
|
2003-05-10 20:21:14
|
|
|
RA trodde vid en EMU-debatt för ett tag sedan att dollarn skulle gå ner till 4 - 5 kr. Han brukar ofta ha rätt, tror han har det denna gången också.
Någon som läste artikeln i Business Week om USA:s bytesbalansunderskott?
|
 |
Re: Sixten/Mr. Rockefeller
|
Mr Rockefeller
|
2003-05-10 20:18:32
|
|
|
Jag köper helt din beräkning. Det låter schysst att göra så. Men jag vet inte hur jobbigt det är för Glyssner att lägga till de aktier vi har föreslagit till portföljen, det lär som han föreslog att vi skulle strunta i det. I mitt fall hade det väl inte gjort så mycket, men i ditt fall spelar det ju ganska stor roll.
En sak är säker: om vi överhuvudtaget skall anpassa för emissioner, utdelningar och liknande så får de tävlande själva räkna ut vilka förändringarna skall vara (konservativt uträknade som du och jag gjort) och så på ett pedagogiskt och tydligt sätt (precis som du gjort nu) redovisa vilka förändringar som skall göras och sedan får Glyssner lägga till aktierna i de portföljer som han lagt upp.
Vi kan inte, som vissa här på denna sidan verkar tro, kräva att Glyssner skall sitta och räkna och uppdatera listor och liknande om vi inte gör något själva.
Men Glyssner får ytterst bestämma hur vi gör med det här.
|
 |
AktivIT
|
Phantom V
|
2003-05-10 19:48:39
|
|
|
Tillägg: Bolaget har i dagsläget svagt positivt kassaflöde.
|
 |
AktivIT
|
Phantom V
|
2003-05-10 19:45:44
|
|
|
Nettoomsättningssiffror AktivIT:
1998: 606 000 kr
1999: 1 413 000 kr (+130%)
2000: 2 223 000 kr (+57%)
2001: 4 504 000 kr (+103%
2002: ca 5 000 000 kr (+10%)
Jag tycker att detta är en ganska god utveckling, dessutom uppnådd under en delvis urusel marknadssituation.
En försäljningsökning på ca 750% sedan 1998
En snittökning på 75% per år.
Med mycket intressanta projekt och med ett börsvärde på ca 3 miljoner, tycker åtminstone undertecknad att bolaget kan vara värt en liten investering.
Om någon är intresserad kan jag lägga ut lite mer info vad det lider.
|
 |
Re: Derank All Share Open
|
Boxarn
|
2003-05-10 19:31:31
|
|
|
"KYLIS"! Kommentarer till det inlägg som "Berra" lade in?
|
 |
Re: Confidence
|
Boxarn
|
2003-05-10 17:41:32
|
|
|
Jag tjatar vidare om företaget. Jag kan inte riktigt släppa det där med att det plötsligt en dag omsätts över 200.000 aktier och kursen stiger med närmare 50%.
Jag citerar ur kvartalsrapporten:
"Lansering av den nya produktlinjen med produktnamnet; i-ax (EVC2 tillsammans med Netaccess mjukvara) kommer att ske under maj månad 2003."
Det kan väl inte vara så att.......?
Man bör naturligtvis vara försiktig med tolkningar av skrivningar i årsredovisningar och delårsrapporter. Men läsande mellan raderna i företagets rapport för det första kvartalet anbefalles. Detta i kombination med en dos skepticism.
Efter den 50%-iga kursuppgången så värderas företaget till 25-30 miljoner.
|
 |
Re: Sixten/Mr. Rockefeller
|
sixten
|
2003-05-10 17:26:38
|
|
|
Ang Starbreeze så hittar jag som sagt inte priset på TR första dagen. Om man istället tittar på kursen på aktien så verkar den ha legat på runt 1 SEK i samband med att handel med TR drogs igång den 16 April (utifrån Avanzas grafer). Ett alternativ är att utgå från detta värde och anse att TR säljs för i snitt 25 öre (dvs hälften till priset 50 öre = aktiekursen 1 SEK - teckningspriset 50 öre och den andra hälften till priset 1 öre, dvs slutkursen). Det kan tänkas att detta ger ett för högt värde och jag är öppen för andra lösningar. I så fall skulle detta innebära att 629 TR säljs för att täcka kostnaderna för att teckna 315 nya aktier och mitt nya innehav i Starbreeze skulle då bli 1259 aktier. Synpunkter?
|
 |
IDL
|
Boxarn
|
2003-05-10 17:21:28
|
|
|
Signaturen "dallas58" skrev för en tid sedan att företaget var tråkigt men seriöst. Jag tror också att det rör sig om ett seriöst företag. Och jag är inte så helt övertygad om att det är ett så "tråkigt" företag. Om man skall tro årsredovisningen - och något som man framhåller i ett utskick till aktieägarna - så står företaget "inför en intressant utveckling på flera fronter under 2003 och 2004,...". Det kan vara värt att läsa om detta.
Man har gott om klirr i kassan - cirka 6 miljoner vid det första kvartalets slut - även om denna successivt har naggats i kanten. Marknadsvärdet efter senaste betalkurs ligger på ungefär 20 miljoner. Jag tycker varken det är högt är lågt. Men skulle man som planeras lyckas i sina avsikter att både bredda produktutbudet och den geografiska täckningen så kan aktien nog komma att stiga avsevärt.
|
 |
Re: Derank All Share Open Affärsvärlden
|
Berra
|
2003-05-10 17:08:17
|
|
|
''Aktien är svindyr''
Ericsson har stigit med 30 procent sedan kvartalsrapporten. Men flera av Sveriges mest erfarna finansmän säger bestämt nej till att köpa aktien på nuvarande kurs.
- Jag är tveksam till att köpa Ericsson på den här nivån, säger finansmannen Sven Hagströmer.
Han är långt ifrån ensam. Efter att telekomjätten rapporterade i förra veckan har aktiekursen stigit med över 30 procent. Men finansproffsen förstår inte varför.
- Vi är extremt negativa till Ericsson. Tyvärr, det smärtar mig att säga då Ericsson en gång tillhörde Sveriges stolta flaggskepp. Men det är bara att titta på dagens nyckeltal för att se att det krävs oerhört mycket för att motivera dagens kurs, säger Göteborgsplaceraren Sven Norfeldt.
Kursuppgången har gjort att Ericssons börsvärde ligger runt 120 miljarder kronor. Det är lika mycket som årets prognostiserade omsättning och innebär att p/s-talet (pris per försäljningskrona) är 1.
"Borde vara tvärtom"
- Ingen annan verkstadsaktie är i närheten av det. Skillnaden är att de växer bättre, så det borde vara tvärtom. Aktien är svindyr, säger riskkapitalisten Christer Gardell.
- Ett p/s- tal på 1 är inte speciellt upphetsande med tanke på rådande osäkerhet och att Ericsson i så stor utsträckning har outsourcat verksamheten, säger Sven Hagströmer som får medhåll av finansmannen Sven-Olof Johansson.
- I bästa, bästa fall når de om några år en nettomarginal på 7 procent och då värderas de till p/e-tal på 15. Dyrt för ett företag som inte växer. Nej, jag är inte köpare av Ericsson, säger Sven-Olof Johansson som är förvånad över den positiva reaktionen på rapporten.
- Att de sänker sin vändpunkt, det vill säga att de ska gå runt till en lägre omsättning, är ju ett tecken på att man är ännu mer pessimistisk om marknaden, säger han.
Även klipparen Bengt Stillström kliar sig i huvudet.
- Kursuppgången är märklig, jag förstår den inte. Det var ju ingen vidare rapport. Jag skulle inte köpa aktien i dag, säger han.
Peter Edwall som driver framgångsrika hedgefonden Pecunia menar dock att rapporten sänkt risken i Ericsson.
- Att kundfordringarna minskar ökar förtroendet för balansräkningen och sänker därmed riskpremien på aktien.
Men några aktier i Ericsson äger han inte längre. I stället har han köpt obligationslånet.
- På 8 kronor är det väl inget fyndköp precis.
Sten K Johnson är också försiktigt inställd.
- Det är fortsatt en väldigt hög risk i aktien. Tittar man på balansräkningen innehåller den en del konstigt, tar man bort skattefordringar blir soliditeten inte lika imponerande. Vid dagens kurs känns det som att den stor del av potentialen redan är tagen.
Ericssons balansräkning (se artikel nedan) vittnar om desperation tycker Sven Norfeldt.
- Ericsson påminner om ett fartyg i storm där man kastar saker överbord för att överleva.
Att aktien ändå stiger förklarar flera av finansmännen med ren psykologi.
- Det har skapats en psykos kring aktien bara för att den stått i hundra kronor en gång, säger Christer Gardell.
- Det finns en parallell mellan Ericsson och Fermenta. Ju sämre det gick desto fler ägare fick bolaget, precis som Ericsson. Det är sorgligt att se när folk köper 1 krona för 4 kronor, säger Sven Norfeldt.
"De klarar att vända"
En som inte är lika pessimistisk är industrimannen Carl Bennet. Han vill visserligen inte uttala sig om aktiekursen, men tror att Ericsson fortsätter att tillhöra världens främsta telekomföretag.
- Det blir en lång väg att vandra med fortsatta rationaliseringar, men jag tror att de klarar det till slut.
|
 |
Re: hej skribenter
|
Joje
|
2003-05-10 16:57:54
|
|
|
jo nog skulle jag med velat se lägre priser men inte under 20 dollar spannet mellan 20-25 dollar fatet anser jag som nyttigt mäst pga att om oljan är lägre då fins det ingen fördel att borra och om det inte fins det då slutar alla olje bolag att borra och då kommer det surt efter en kraftig uppgång på oljan för att det inte fins nog med oje kapasitet håller fult med dig att lägre pris kommer att dra igång marknaden men bara det inte gör som under 90 talet kurser på 14 15 dollar för då kommer vi att få problem framåt med priser på 40-50 dollar som en direkt följd av detta
men som sakt var om oljan kan hålla sig i regionen 20-25 dollar då kommer vändningen snart på dom flästa marknaderna tror jag i alla fall
Ps1 tack för ditt snabba svar
|
 |
Re: hej skribenter
|
Boxarn
|
2003-05-10 16:50:43
|
|
|
Jag är självfallet bara en amatör vad gäller oljemarknaden jag också. Om jag ens är det! Jag läser då och då artiklar om oljemarknaden. Men följer den inte kontinuerligt. Om jag har förstått det hela rätt så kommer det att dröja ett tag innan Iraks oljepumpar kan börja att gå för högtryck. Men de förhandlingar som nu försiggår i FN om lyftandet av sanktionerna kan kanske vara början på en uppsnabbning av en process som leder till större utbud av olja från Irak. Det är väl dock inte något djärvt tips att t.ex. Ryssland - i eget intresse - kommer att spjärna emot på olika omvägar. Men i motsats till dig - tror jag - så har jag förhoppningar om att oljepriset kommer att falla, eftersom det kan bidra till att få fart på världskonjunkturen.
Den som lever får se.
|
 |
Re: Derank All Share Open
|
Boxarn
|
2003-05-10 16:41:47
|
|
|
Du kan mycket väl ha en poäng där. Som du kanske kommer ihåg så är jag positivt inställd till Ericssons nye VD. Men om du har möjlighet så bör du läsa artikeln jag hänvisade till. Jag tror inte man så där utan vidare kan avfärda sakargumenten som anges där. Och en aldrig så skicklig VD med ett aldrig så imponerande "track record" står sig slätt om marknadsläget envisas med att förbli i moll.
|
 |
hej skribenter
|
Joje
|
2003-05-10 16:38:09
|
|
|
Oljan
oljan står nu och väger ska dom stiga eller ska dom sjunka!
jag vet inte riktigt vad jag ska tro på endel tror att oljan kommer att sjunka pågrund av att irak kommer att dumpa ut oljan ! jag undrar om det är fallet jag skulle tro att det har sadam redan gort och då krävs det att oljebolagen kommer in och borrar för att få upp produktionen ! jag skulle tro att detta kommer att ta en liten tid framåt innan detta kommer att ske så någon jätte ökning från irak jämfört med före kriget tror jag inte på men detta är högst personligen utan kanske rent utav en minskning oljan kommer dock sent år 2004 att öka krafitgt från detta land från mitt sätt att se på det men jag är ingen profs på området men så går tankarna i mitt huvud i alla fall
Boxarn har du några tankar om oljan! jag givet vill jag höra från alla !
|
 |
PC
|
Boxarn
|
2003-05-10 16:35:50
|
|
|
Det är väl knappast någon nyhet att Norden ligger väl framme vad avser PC per innevånare. Men här kommer i alla fall några siffror över de som ligger bäst till:
Danmark........57,7
Sverige........56,1
Schweiz........53,8
Norge..........50,8
Island.........45,1
Finland........44,2
Tyskland.......43,5
Nederländerna..42,8
|
 |
Re: Derank All Share Open
|
KYLIS
|
2003-05-10 16:31:56
|
|
|
Boxarn: Mao läge att köpa in sig, sk analytiker och finansmän har en benägenhet att göra fel saker vid fel tidpunkt. Det säger väl inte lite när olika analytikerfirmor har 3,50 och 15,50 i en och samma aktie att det är en cirkus av dess like. undrar vem som lurar vem men ett är säkert det är på kunds bekostnad det sker för att först och främst tillgodose sig själ och sina bonusar.
|
 |
Re:
|
Per Wersén
|
2003-05-10 16:17:18
|
|
|
Beträffande Kajsa Lindeståhl, sä är hennes stamtavla ganska OK också: Hon är dotter till Gösta Bohman och således fd svägerska till Carl Bild etc....
|
 |
Dollarn
|
Boxarn
|
2003-05-10 16:08:27
|
|
|
"The strong-dollar policy" som Clinton införde har Bushadministrationen sagt sig vilja fortsätta. Men marknaderna tror inte så mycket på det längre. Man tror i stället att en svagare dollar i det tysta applåderas av den nuvarande administrationen.
|
 |
Nasdaq
|
Boxarn
|
2003-05-10 16:03:17
|
|
|
Det var framför allt chipstillverkarna som fick fart på humöret på Nasdaq i går. Däremot har telekommunikationsaktierna gått dåligt under veckan. Nasdaq steg för fjärde veckan i rad och har gått upp 17% sedan mitten av mars.
|
 |
glyssner
|
Joje
|
2003-05-10 15:54:27
|
|
|
hej jag skriver en gång till
jag skulle vilja veta vad som händer med nyemissioner ? jag själv har ju switchore som nyligen har gort en nyemission får jag snitta ner mina höga ingångs snitt på score ? eller tas inga riktade nyemissiner hänsyn till
PS ! Jag skulle velat veta om jag har ingångskurs på cartesia på 20 kr eller nå annat!
skulle fortfarande velat ha en komplett lista över alla tävlandes snitt pris på aktierna
Ps ! läste du mitt förslag på Derank Small Cap Open ? eller har du bomat det !
För att du inte ska tro att jag på nå vis är arg eller misnöjd så tackar jag för dina uppdateringar !
lycka till!
|
 |
Re: Cashguard
|
Boxarn
|
2003-05-10 15:47:10
|
|
|
"Vänta" är Affärsvärldens rekommendation när det gäller "Cashen". Man tror att företaget "överlever i kraftigt bantad form." Nyemission väntar. Risken är hög och "bolagets tid som snabbväxare är antagligen förbi." Men samtidigt menar man att "möjligheterna till ett upp- eller utköp gör det fel att sälja nu."
|
 |
Re: Derank All Share Open
|
Boxarn
|
2003-05-10 15:39:17
|
|
|
"Proffsen varnar för Ericsson", lyder rubriken till en artikel i Affärsvärlden. Flera kända finansmän uttalar sig negativt.
|
 |
Re: Sixten/Mr. Rockefeller
|
Boxarn
|
2003-05-10 14:13:48
|
|
|
Du förekom mig!! Jag anade din reaktion.
|
 |
Re: Tävlingen justerad för utdelningar
|
Boxarn
|
2003-05-10 14:13:00
|
|
|
Det mest rättvisa är självfallet att utdelningarna på något sätt bakas in i tävlingen. Men "glyssner" kommer att få ett litet helvete. Den saken är klar!
|
 |
Sixten/Mr. Rockefeller
|
glyssner
|
2003-05-10 14:11:09
|
|
|
Sixten!
Du har 944 st Starbreeze á 2,95.
Ingenting är åtgärdat med dessa. Kom med förslag så ändrar jag.
Mr. Rockefeller!
Om det blir justeringar för utdelningar måste jag nog debitera deltagarna en liten summa. Föreslår därför att vi struntar i detta.
|
 |
Re: Tävlingen justerad för utdelningar
|
Mr Rockefeller
|
2003-05-10 14:05:32
|
|
|
Det är kanske förresten bara Framfond som ska ha en aktie till i Human Care också, jag är inte säker på att fler bolag har någon utdelning.
|
 |
Tävlingen justerad för utdelningar
|
Mr Rockefeller
|
2003-05-10 14:02:04
|
|
|
De flesta utdelningar är tagna nu och det börjar bli dags att justera för dessa. I mitt fall räknar jag enligt följande.
Glyssner körde 2000 kr i varje aktie. Jag har tagit den summan, dividerat med ingångskursen (ger antal aktier), multiplicerat med utdelningen för aktien i fråga och fått fram att följande summor skall återinvesteras:
Kabe: 88:50
HC: 56:-
NW: 47:-
Geveko: 196:-
Det räcker för min del till en aktie till i Kabe, knappt en aktie till i HC, knappt en halv aktie till i NW och knappt två aktier i Geveko.
Om jag fördelar ut de 47 kronorna från New Wave skulle jag vilja ha påfyllning i min portfölj enligt följande:
Kabe: + 1 aktie
HC: + 1 aktie
Geveko: + 2 aktier
Med andra ord inga fler aktier i New Wave. Detta tror jag blir mest rättvist.
Kylis ska alltså ha ytterligare två aktier i Geveko eftersom han också har Geveko.
Övriga portföljer har jag inte tittat på.
|
 |
Re: Genomsnittsportföljen...
|
KYLIS
|
2003-05-10 13:54:12
|
|
|
Skulle bli q4 isådana fall, sommarstiltje gör nog småbolagen än mindre omsatta, det ironiska är att dom stora bolagen ännu inte har vaknat än mindre visat det resultatmässigt för det är mest besparande åtgärder som nu syns. Tror på ett fortsatt tungt år för småbolagen dvs de som är alltför mycket exponerade i dessa får svårt att hävda sig i vår tävling, däri ligger min tro. Jag tror på ett stundande rally, förutsättningarna rent tekniskt finns i alla fall där och nu har vi varit nog negativa, tror marknaden känner sig redo för en större attack upp. Men du har rätt då småbolagen rör sig i nordlig riktning då går det ofta fort, dessa behöver dock mer uppbackning i form av substans.
|
 |
Re: Derank All Share Open -
|
sixten
|
2003-05-10 13:53:31
|
|
|
Det är nog troligt att min portfölj kommer vara fortsatt volatil, dels har jag ju bara 4 bolag kvar och dels kommer Starbreeze vara fortsatt volatil tills dess effekten av emissionen har avklingat. Mitt förtroende för Starbreeze utvekling på sikt är dock fortsatt starkt.
Glyssner, hittade du något ingångsvärde på Starbreeze TR och hur många Starbreeze aktier har jag idag (om det är enkelt så skulle jag uppskatta om du kan ta med antal aktier som respektive deltagare har i de olika bolagen). Hur gör vi med utdelning förresten - kan kanske vara omständligt att räkna på men det gör nog inte så mycket om vi hoppar över?
|
 |
Re: Confidence
|
Boxarn
|
2003-05-10 13:33:36
|
|
|
Jag ser också två stora insiderköp meddelats under veckan som var. Om det nu kan betyda någonting.
|
 |
Re: Genomsnittsportföljen...
|
Boxarn
|
2003-05-10 13:19:44
|
|
|
Vi kommer igen. Jag har skrivit det förut. Utan att vilja förringa de som gjort bra ifrån sig i Derank All Share Open så tror jag resultatet åtminstone delvis speglar den typ av marknad vi befinner oss i. Kruxet är om uppgångarna så småningom drar med sig småbolagen - mot vilka exponeringarna i tävlingen förmodligen är större än viktningen i index - och om vi innan årets slut kan konstatera att de till och med passerat de större bolagen i kursutveckling.
Ja, vad tror ni? Kommentarer!
|
 |
Genomsnittsportföljen...
|
Mr Rockefeller
|
2003-05-10 13:05:15
|
|
|
i vår tävling har gått ner med 8,5% medan index gått upp med 2,6%.
|
 |
Stille
|
Boxarn
|
2003-05-10 13:00:19
|
|
|
Trots en relativt svag delårsrapport fortsätter vissa att betala aktien till ett pris som motsvarar 80 miljoner i marknadsvärde. Något märkligt! Jag undrar fortfarande om det inte kan vara så att vissa vet mer än den övriga marknaden vet.
|
 |
Re: Kylis/Boxarn
|
Boxarn
|
2003-05-10 12:54:48
|
|
|
Bra! Då kan jag slappna av.
|