 |
>>Kylis<<
|
Rökta räkan
|
2002-01-03 11:06:54
|
|
|
Vad föredrar du för Bolag nu?
|
 |
Adcore och NGM ??
|
Mandel
|
2002-01-03 09:21:29
|
|
|
Måste ju säga att bland alla aktier som finns att botanisera i så är nog dessa två dom sista jag skulle välja.
|
 |
Adcore
|
KYLIS
|
2002-01-02 22:11:31
|
|
|
Ja det är mer än en som har ett ont öga till vad det bolaget presterat samt vad som sagts och gjorts främst då gällande insidersaffärer och brutna löften och då snackar vi mer eller mindre kriminellt beteende. Stockletter driver en kampanj mot Adcore vilket kanske är bekant, satsar man mer än 5% i dylik aktie ska man också vara medveten om dom stora riskerna, potentialen ligger i den gamla Connectadelen och klart att uppköp och slaktning av lönsamma bitar kan vara ett alternativ, samtidigt har ex Tieto enator som jag tidigare trodde låg närmast öppet sagt att dom inte kommer köpa rörelse som likt då Adcore brottas med att driva bolaget för dess överlevnad. Klart kursen kan flerdubblas men riskerna finns jämte samtidigt som dom nu försöker rentvå sitt eget namn och tro mig, det är mången aktieägare som inte har mycket tillit till bolaget hur många ledningsbyten dom än gjort och gör. I en "glad" börs kan även dåliga aktier gå bra som bekant så därmed utesluter jag aldrig någon aktie så länge som man tar mycket korta positioner.
|
 |
Affekaffe och GodMan
|
Veberödsmannen
|
2002-01-02 20:17:52
|
|
|
Jag håller med Affekaffe om att det vore bättre att GodMan försökte komma med något eget konstruktivt istället för att ha en spydig ton mot andra skribenter.
Beträffande Adcore så har jag förlorat stora pengar på dom hittils men tror också att det kan börja bli dags att köpa på sig stort.
|
 |
GodMan
|
Affekaffe
|
2002-01-02 16:41:06
|
|
|
Jag skriver om aktier - Du skriver om andra skribenter.
Det är alltid lättare att klaga. Kom med något eget istället!
|
 |
Affekaffe
|
GodMan
|
2002-01-02 13:34:07
|
|
|
M.a.o är det läge att blanka Adcore då. Brukar ju vara lönande att göra tvärtemot vad du rekomenderar.
Å andra sidan ska väl du lyckas får rätt nån gång också.
|
 |
Adcore - En turn-around kandidat?
|
Affekaffe
|
2002-01-02 11:09:16
|
|
|
God fortsättning på er alla.
Jag har börjat det nya året med ett litet spel i Adcore. Köpte nyss 25.000 Adcore á 44 öre på rekylen nedåt efter den köpstorm som rådde vid börsöppningen. Hade tänkt köpa på 40 öre men lade aldrig in någon köporder innan börsen öppnade. Lite synd kanske men nu är jag med i spelet i alla fall.
Adcores VD har köpt många miljoner aktier och då borde kanske även jag våga mig på en liten post :-)
|
 |
NGMs kurser
|
Affekaffe
|
2002-01-01 22:53:27
|
|
|
Konstigt är det helt klart att de inte visar sina egna kurser.
Dock skall man veta att NGMs handelssystem och databasen med kurserna inte har ett smack med NGM-hemsidan att göra. Om tex NGMs sajt kraschar upphör inte handeln med aktier för det. Lika lite som om tex Afv:s hemsida skulle krascha eller vara felaktig.
Avslutningskuserna presenteras helt korrekt på många andra sajter såsom Avanza, Afv, Di.Trader etc. Kolla där i stället till NGM har fixat sin hemsida. NGM har säkert i sin jakt på kostnadsbesparingar skurit ner även på utveckling av hemsidan.
|
 |
37
|
Marie
|
2002-01-01 11:56:02
|
|
|
Så det var inte bara jag som hade problem med att inte kunna se några kurser på deras hemsida.
Svagt var ordet.
|
 |
Kass av NGM!
|
37
|
2002-01-01 11:48:24
|
|
|
Jag tycker att NGM gott kunde vara mer serviceinriktade.
Under ett flertalet dagar finns det inga som helst kurser att titta på. Bara totalblank sida. Inte ens ett meddelande.
Vi vill se kurserna även när börsen är stängd, givetvis. Skärpning NGM!
|
 |
Oj
|
MiljöMagnus
|
2002-01-01 00:34:25
|
|
|
Var några sekunder för snabb
|
 |
Årets första !!!
|
MiljöMagnus
|
2001-12-31 23:59:06
|
|
|
Inlägg lyder:
Låt oss hoppas att detta år blir bättre rent aktie-mässigt.
|
 |
Robux
|
Robux
|
2001-12-30 12:53:12
|
|
|
Under december har det förekommit flera inlägg på Derank, som ifrågasätter en enskild styrelseledamots sätt att rapportera innehavet till Finansinspektionen. Vidare har samma skribent i allmänna ordalag ifrågasatt styrelsens heder samt om kurskörningar förekommit.
Det skall därvid uppmärksammas att en enskild aktieägare i Robux under hösten haft korrespondens i samma ärende med bolagets nyligen avgångne t.f. VD.
För att om möjligt förhindra ryktesspridning vill jag meddela följande:
1. Jag själv har sedan aktieteckningen ändrat mitt innehav två gånger. Första gången gällde det 7 aktier, när jag garanterade den omvända spliten. Den andra gången var under december då jag sålde en post på 160 000 aktier utanför börsen, vilket i vederbörlig ordning rapporterats till Finansinspektionen.
2. En ledamot äger inga aktier alls i Robux.
3. En ledamot har en mindre diff i sitt innehav. Styrelsen i Robux är informerad om saken och kontakt har tagits med Finansinspektionen för att utreda diffen.
4. Jag kan dementera kopplingen mellan SGT och Robux. I min okunnighet har jag inte ens hört talas om SGT.
Med vänlig hälsning
Robux IT Holding AB (publ)
Robert Rehbinder
Styrelsens ordförande
|
 |
misa
|
GodMan
|
2001-12-28 20:10:52
|
|
|
Nja, stor försiktighet råder nog. Personligen ser jag endast två köpvärda aktier, nämligen Konftel och Sonesta.
Den aktie jag bestämt avråder från att köpa är NGM-Holding.
|
 |
VD
|
vonk 69
|
2001-12-28 16:59:32
|
|
|
Jerker Pohl fick väl en hjärnblödning,modell större , har jag för mig.
|
 |
Vad hände med gamla VD:n i..
|
kompetens
|
2001-12-28 16:03:51
|
|
|
IM-International numera ROBUX, Jerker Pohl??
|
 |
Robux
|
PhantomIV
|
2001-12-28 13:54:04
|
|
|
Knappast. Robux har goda möjligheter att reda ut situationen. Det finns faktiskt inte någon fundamental anledning till att aktien backar. Dessutom så visade bolaget en klar resultatförbättring kvartal 3. Omsättningen stiger samtidigt. Personligen tycker jag det är mycket konstigt att folk vräker bort aktien till dessa absurda underpriser. Varför inte fyndköpa ett antal idag?
Börsvärde 2,5 miljoner!!!
|
 |
undrandes
|
misa
|
2001-12-28 12:18:21
|
|
|
Jahaja!
Är det någon ide att satsa på företag på NGM-listan?
Hur tar man reda på deras styrka. Verkar mest som det är lite instabila företag på listan. Hjälp mig gärna med detta.
|
 |
Marie
|
vonk 69
|
2001-12-28 11:03:19
|
|
|
När man har tryckt på kurser så får man ibland trycka på uppdatera eller på ngm equity till vänster , men bra funkar inte sidan !!
|
 |
NGM senast bet 45 öre
|
GodMan
|
2001-12-28 11:02:30
|
|
|
Vad sa du AffeKaffe härom veckan?
"Köp NGM och bli rik" eller nått i stilen med att "NGM kommer inte att sjunka tillbaka nu när bolaget fått en ny storägare".
Jag konstaterar att historien upprepar sig=dina antaganden går käpprätt åt skogen.
Ps. Hoppas du passade på att sälja NGM som jag sa när den var uppe och nosade på 60öre.
|
 |
SGT=Robux!?
|
sabel
|
2001-12-28 01:54:52
|
|
|
Kanske SGT och Robux är av samma kaliber. Bör kanske kolla ifall inte det är samma människor som styr de båda företagen.
Robux är vad jag vet från tidigare inslag år 2000 ett ifrågasatt företag. DVS skor sig på de vanliga dödligas bekostnad
|
 |
Gott Nytt År
|
Bear
|
2001-12-28 01:11:03
|
|
|
SGT nämndes.
Har fler än jag beställt deras info ?
Vill minnas att de i 10-talet år utlovat "snar värdslansering"
Inom lås och bom kanske vore rätt plats för dessa herrar.
|
 |
Döende företag?
|
sabel
|
2001-12-27 23:42:06
|
|
|
Vad händer med Robux?
Blöder företaget? Jag bara undrar då jag ser hur företagets aktier backar.
Inte länge sedan de gjorde en omvänd split 10/1 och därmed förlorade alla aktiesparare 90% av sitt innehav då aktien snabbt sjönk tillbaka till 0.25kr som aktien stod på innan spliten. Varför gör ett företag så här..? Tror man inte på sin egen verksamhet då man går in och sänker värdet med 90%?
|
 |
glyssner
|
Marie
|
2001-12-27 20:53:45
|
|
|
Tack ska du ha.
Jo jag kommer in på sidan, men får inga kurser.
|
 |
Marie!
|
glyssner
|
2001-12-27 17:20:22
|
|
|
God fortsättning själv.
Kommer du inte in på första sidan?
Jag har inte haft några problem, dock kan kursinfon haka upp sig i bland. Prova då att dubbelklicka på kurser några gånger.
|
 |
Arcam
|
vonk 69
|
2001-12-27 15:27:29
|
|
|
Har ni lite pengar över , så passa på och köp Arcam nu , jag tror knappast kursen kommer att sjunka mer.
|
 |
Vad sysslar NGM med?
|
Marie
|
2001-12-27 14:50:16
|
|
|
Kommer inte in på deras hemsida (igen).
Några fler som har problem?
God fortsättning föresten
|
 |
GOD JUL
|
sixten
|
2001-12-25 22:19:16
|
|
|
och gott slut, önskar Sixten. Jag återkommer i slutet av januari efter en längre semesterresa...
|
 |
GOD JUL
|
niceguydavid
|
2001-12-24 13:57:50
|
|
|
önskar en mkt passiv medlem av forumet.
Tycker dock att det är sorgligt att man ej på ens julafton kan lägga undan nedlåtande kommentarer till personer med annan uppfattning än man själv.
|
 |
Sorry
|
Källström
|
2001-12-24 12:19:05
|
|
|
Derank ska det va inte VCW...
|
 |
God Jul
|
Källström
|
2001-12-24 12:15:41
|
|
|
God Jul & Gott Nytt År till alla sunda skribenter här på VCW.Och till Affekaffe mfl. säger jag bara krya på er...
År 2002 kommer bli året då NGM går i graven, och vi kommer få se fina uppgångar i bolag som Sonesta och Medirox. Och om vi har riktig tur så blir 2002 året då folket bakom bluffen SGT åker bakom lås och bom för lång tid fram över...
|
 |
GOD JUL
|
Boxarn
|
2001-12-24 06:59:30
|
|
|
önskar
|
 |
Säkerhet / Biometri
|
Boxarn
|
2001-12-23 15:52:11
|
|
|
Jag har tidigare idag skrivit om sä-
kerhet och biometri. Jag har också
nämnt General Electric i ett inlägg.
Allt fler större företag börjar nu
kasta lystna blickar på företag inom
de ovan nämnda sektorerna. Däribland
just General Electric som i tisdags
meddelade att man köper det elektro-
niska säkerhetsföretaget Interlogix
för cirka 8 miljarder kronor. De sto-
ra företagen tittar även på företag
på "inkubationsstadiet" som "possible
takeover targets" inom de båda nämnda
områdena. Det här är en trend som det
kan vara idé att vara uppmärksam på,
då sådana trender i USA efter en tid
brukar sprida sig till Europa.
Så fram med förslag på den här typen
av företag i Sverige!
Vinterolympiaden i Salt Lake City
närmar sig. Mycket omfattande säker-
hetsåtgärder kommer att vidtas. Ris-
ken finns att det är där terrorister-
na nästa gång kommer att slå till med
en spektakulär aktion.
|
 |
Private Media Group
|
Boxarn
|
2001-12-23 14:12:54
|
|
|
Den politiska korrektheten firar sto-
ra triumfer. Man ryser vid tanken på
vad som skulle kunna hända om vi fick
ett annat politiskt läge där andra än
nu dominerande stämningar fick grepp
om befolkningen. Det är för bedröv-
ligt.
Vapen, sprit och tobak accepteras.
Men gäller det porr så slår man knut
på sig för att tillmötesgå den all-
männa opinionen som man föreställer
sig den. "Det är Private Media Group
som har lett till att vi skaffar e-
tiska regler.", säger statens repre-
sentant i OM:s styrelse, Thomas Fran-
zén. Har de moraliska perversionerna
i människornas tänkande nu gått så
långt att man inte ens uppfattar hur
groteskt uttalandet låter? Vapen har
alltså inte föranlett några etiska
betänkligheter. Men visar man männis-
kor så som de är skapta utförande
alldeles naturliga funktioner, jag då
stegrar man sig.
Motiveringen för att inte "gå på" MTG
är ett under av hyckleri. Bara för
att porrfilm utgör en mindre del av
MTG:s affärsverksamhet borde, om man
hade någon ryggrad, inte hindra OM:s
styrelse från att kasta ut företaget.
Det är självfallet den totala omfatt-
ningen av verksamheten som borde lig-
ga till grund för ett beslut i den
här riktningen, om man nu vill "bann-
lysa" företag med pornografi som en
integrerad del av verksamheten.
Som ett kuriosum kan tilläggas att
General Electric, världens största
företag om man går efter marknadsvär-
det, har betydande intressen i före-
tag som sysslar med porr via Inter-
net. OM skulle nog ligga ganska lågt
med sina "etiska regler" i det hypo-
tetiska fall GE skulle vilja notera
sig hos på Stockholmsbörsen.
Anser den av många som moraliskt dep-
raverad ansedde
|
 |
Skulle vara
|
MiljöMagnus
|
2001-12-23 12:58:44
|
|
|
I ärlighetens namn tycker jag detta med flera signaturer, INTE är så mycket att bry sig om.
|
 |
KYLIS
|
MiljöMagnus
|
2001-12-23 12:57:40
|
|
|
Finns så vitt jag vet, verktyg att installera som inte avslöjar ens IP.
I ärlighetens namn tycker jag detta med flera signaturer är så mycket att bry sig om.
Man läser det man tycker är intressant, oavsett vem som skrivit inlägget.
|
 |
Dubbelsignaturer
|
KYLIS
|
2001-12-23 12:44:08
|
|
|
Säkert vanligt förekommande, lätt att kontrollera dessutom speciellt för ett debattforum och då av webmaster, dock finns det en viss "integritet" att efterleva vilken inte får kringgås. Det IP-nummer man tilldelas är lätt att spåra, finns väl en hel hoper tänkbara verktyg, ex så är Traceroute som är anpassat för Windows ett verktyg som kan spåra IP-adresser och används ofta för att spåra inkräktare.
|
 |
Parisab
|
Boxarn
|
2001-12-23 12:19:36
|
|
|
Litet märkligt att inte ordern på
drygt 10 miljoner kronor har ventile-
rats här. Marknadsvärdet på bolaget
är ungefär 9 miljoner. Relationen
mellan ordern och marknadsvärdet lik-
nar den som TagMaster fick från Mo-
torola TagMasters marknadsvärde.
Parisab har 140 system i drift i 14
länder skriver man i samma pressmed-
delande. Frågan är om support av des-
sa system inbringar några flis till
företaget?
|
 |
Smart money / Dumb money
|
Boxarn
|
2001-12-23 12:09:57
|
|
|
Läste någonstans att om "smart money"
- "sofistikerade" investerare - är
optimistiska så är det ett gott teck-
ken. Men om "dumb money" - den inves-
terande allmänheten - är det så är
det ett dåligt tecken. Problemet nu
är att både "smart" och "dumb money"
är optimistiska.
Läste också någonstans att medan den
investerande allmänheten tar råd av
analytikerna så följer analytikerna
vad "insiders" har för sig.
|
 |
Euron
|
Boxarn
|
2001-12-23 11:30:32
|
|
|
Som bekant introduceras euron vid i
samband med årsskiftet. Det spekule-
ras nu vilka effekter detta kan få.
Ett scenario som framhålls är att
allmänheten, innan den har fått ett
grepp om valutan och vad man kan få
för den, kommer att hålla igen med
sin konsumtion, vilket ytterligare
skulle dämpa den redan svaga ekono-
miska utvecklingen. Ett annat scena-
rio är att köpmännen i samband med
införandet passar på att höja priser-
na. Den tyske ekonomiministern anser
dock att prishöjningarna bara blir
temporära. Efter en tid kommer de att
ersättas av prissänkningar på grund
av att konsumenterna får en tydligare
prisbild av vad en vara kostar i oli-
ka länder.
Frågan är också om inte euron kommer
att "nästla sig in" även i länder som
inte infört den, t.ex. Storbritannien
och Sverige. Man kan lätt föreställa
sig att t.ex. butiker accepterar eu-
ron som betalning av turister. På så
sätt kan införandet av valutan i des-
sa länder påskyndas, i synnerhet om
man upptäcker att samma prispress i
dessa länder inte kommer till stånd
jämfört med länder inom eurozonen.
|