 |
>>Kylis<<
|
Rökta räkan
|
2002-01-03 11:06:54
|
|
|
Vad föredrar du för Bolag nu?
|
 |
Pricer
|
Folke
|
2001-11-07 15:06:39
|
|
|
Finns det någon som följer detta bolag??
Tycker det har vissa likheter med Cash Guard.
Bolaget fick en jätteorder i Japan nyligen.
Ett genombrott i Sverige verkar svårt. Man kan undra varför??
Stor omsättning de senaste dagarna.
|
 |
Cashguard - här är nyheten så att alla kan läsa...
|
Mr Rockefeller
|
2001-11-07 11:30:43
|
|
|
ICA satsar stort på CashGuard
CashGuard AB har tecknat ett samarbetsavtal med ICA Handlarnas AB gällande försäljning och leverans av CashGuards kontanthanteringssystem till ICA-butiker i Sverige. Fram till halvårsskiftet 2002 beräknas CashGuards intäkter av försäljningen till ICA uppgå till cirka 120 Mkr. Även därefter planerar ICA att fortsätta att utrusta sina butiker med CashGuard och avtalet löper fram till och med juni 2003.
Samarbetsavtalet mellan CashGuard och ICA Handlarnas är centralt och syftar till att säkerställa tillgången på CashGuards kontanthanteringssystem för ICA-butikerna. För CashGuard möjliggör samarbetet även planerade leveranser av stora volymer, vilket skapar goda förutsättningar för bolagets fortsatta tillväxt.
– Avtalet med ICA är ett naturligt steg i vårt långa samarbete, säger VD Leif Nordqvist. ICA är vår största kund och de har sedan länge drivit på och stöttat vår utveckling.
– Med CashGuard får vi en säker kontanthantering och bättre kontroll på kassaflödet i butiken, säger Jan Olof Jarnesjö, chef Butikssystem, ICA Ahold AB. Vi stärker våra rutiner kring kontantlogistiken. Dessutom får vi en bättre arbetsmiljö i kassan, eftersom CashGuard effektiviserar kassaarbetet.
|
 |
Cashguard
|
Börje
|
2001-11-07 10:26:14
|
|
|
Detta är bara början på framgångarna för Cashguard
COOP-bank står näst i kö att beställa därefter Apoteket och Systembolaget. Snart rasslar det till i europa också. Skönt med en konjunkturoberoende aktie i tillväxtfas.
|
 |
>>CashGuard<<
|
Rökta räkan
|
2001-11-07 09:50:20
|
|
|
***CASHGUARD:INT FSG ICA 120 MKR TILL HALVÅRSSKIFTE 2002
|
 |
God Man
|
Folke
|
2001-11-06 18:15:40
|
|
|
Det kanske är så enkelt som att Metall ser ljuset i tunneln.
|
 |
Folke
|
GodMan
|
2001-11-06 16:47:45
|
|
|
Vet inte exakt hur stor post Metall äger, men man är
största ägaren, så nog borde det vara över 10%
alltid.
Dock har Metall vid ett par tillfällen (senaste
gången var för nån månad sedan), sagt att man har för
avsikt att gå ur sitt innehav så fort chans ges.
Din teori skulle i så fall innebära en helomvänd-
ning, eller gå stick i stäv om vad man sagt utåt.
Å andra sidan skulle det inte vara något unikt om
det skulle visa sig att du får rätt.
Det kan ju ligga "taktik" bakom, även om jag personligen
inte tror det.
|
 |
God Man
|
Folke
|
2001-11-06 15:59:20
|
|
|
Ett senario kan vara att Metall vägrar sälja sin post. Förlustaktierna behövs i ett samgående. Låsningen är ett faktum.
Vet ej hur stor del Metall har, men om M sitter på en corner så!!
|
 |
Folke
|
GodMan
|
2001-11-06 15:01:33
|
|
|
Möjligt...en sak är i alla fall säker....så här kan
det inte fortsätta länge till. NGM måste snart nå
lönsamhet, och det lär bli myvket svårt i nuvarande
tappning.
|
 |
NGM
|
Folke
|
2001-11-06 13:14:55
|
|
|
Tiden går och ett avgörande kanske poppar upp när som. Kanske ett helt nytt NGM.
|
 |
Loner
|
GodMan
|
2001-11-06 10:41:35
|
|
|
Inte första gången man ser "100 000 orders" ligga
inne iofs. Dom förekom titt som tätt i våras/somras
också, men sen dess har kursen bara fortsatt ner,
och inga nyheter har kommit.
|
 |
NGM
|
Loner
|
2001-11-06 10:15:43
|
|
|
Rätt stor order på 38 öre. 100.000. Kanske något på gång ändå?
|
 |
VÄRLDENS BÖRSER
|
Folke
|
2001-11-05 21:52:51
|
|
|
Jag hoppas och tror att värdens börser har lämnat det värsta bakom sig. Mycket talar för det. Lokomotivet i NY drar sakta men säkert och de stora teknikbolagen börjar se ljusare på framtiden.
Mitt tips är: fortsatta uppgångar på världens börser. Stockholmsbörsen knallar på rejält fram till våren med allt större omsättningar. Intresset återkommer i så fall till de hårt ansatta handelsplatserna för småbolagen.
Hoppas på Cisco och Fed denna vecka. De kan bidra med en kanonstart på detta senario.
|
 |
Folke
|
Mandel
|
2001-11-05 21:27:02
|
|
|
Tack
Mvh
|
 |
Mandel
|
Folke
|
2001-11-05 18:12:46
|
|
|
Instämmer helt.
|
 |
Glyssner
|
SäkerPåSinSak
|
2001-11-05 17:37:16
|
|
|
Ni kanske är lite av
drömmare som tror så
starkt på Ngm
(åtminstonde AffeKaffe)?
|
 |
glyssner och Godman
|
Mandel
|
2001-11-05 15:35:45
|
|
|
Tycker ni ska sluta och hacka på varandra. Ni är lika stora kålsupare båda två.
|
 |
Loner
|
Strindberg.
|
2001-11-05 13:37:59
|
|
|
Jag är osäker på vilka regler som gäller, men jag rekommenderar dig att maila Riksskatteverket och fråga. E-postadress finner du på www.rsv.se
|
 |
Hydropulsors veckobrev nr 45
|
Strindberg.
|
2001-11-05 13:35:33
|
|
|
Karlskoga 2001-11-05
Information vecka 45
Fortsatt stort intresse från privata investerare
Det positiva gensvar från de genomförda besöken hos ett antal av de nordiska potentiella investerarna följs för tillfället upp med besök på Hydropulsor. Vid fördjupade informationsmöten kommer nu Hydropulsors framtidsutsikter, verksamhetsområden och produktprogram att presenteras för besökarna.
Maskinsystem till ADIAPRESS
Ett mycket viktigt licens- och försäljningsavtal inom området höghastighetsstansning undertecknades som tidigare nämnts den 27 juli 2001 med det franska företaget ADIAPRESS s.a.r.l.
Det första maskinsystemet avsett för ADIAPRESS kommer att leveranskontrolleras under vecka 47 och levereras till ADIAPRESS under vecka 48.
Stort intresse från stor amerikansk koncern
Det företag som ingår i en stor amerikansk koncern och som utvärderat Hydropulsors teknik för höghastighetsstansning har nu beslutat att stansningsprov skall utföras som komplement till genomförda analyser och jämförelser. Stansningsproven avser en specificerad komponent och färdigställning av stansningsverktyg avsett för proven genomföres snarast möjligt.
HVC-teknik för förbättrade magnetiska egenskaper
Under den senaste tiden har Hydropulsor genomfört mycket ingående diskussioner med både europeiska och amerikanska företag angående de egenskaper som Hydropulsortekniken medför vid tillverkning av komponenter för magnetiska applikationer. Framför allt är det den högre densiteten som resulterar i radikalt förbättrade magnetiska egenskaper och därmed bättre elektromagnetiska prestanda. Resultaten från exempelvis ett genomfört europeiskt utvecklingsarbete är mycket glädjande samtidigt som det är en god vägledning för projekt med magnetiska produkter där införande av Hydropulsortekniken kommer att betyda bättre prestanda. Som tidigare rapporterats finns det redan idag kunder som noterat förbättringar i prestanda överstigande 30 %
Formning av mycket stora komponenter
Fortsatta förhandlingar med det företag som vill producera mycket stora komponenter genom pulverkompaktering kommer att genomföras under veckan. Innan slutligt anskaffningsbeslut kan tas skall materialegenskaperna i en tillverkad komponent uppvisa godkänt resultat.
För att utnyttja kapaciteten hos maskinsystemet är företaget intresserat av att producera även mycket stora komponenter genom formning av homogena material. Denna typ av formning har tidigare genomförts av Hydropulsor och ytterligare prov är planerade att genomföras under veckan.
Formning av rostfria komponenter
En offert har under den gångna veckan översänts till det svenska högteknologiska företag som visat ett intresse för formning av produkter i rostfritt material. Offerten omfattar tillverkning av en förserie avsett för en mindre produkt som förväntas bli tillverkad i mycket stora serier.
Hydropulsor i applikationer för biomaterial
Hydropulsor har under den senaste tiden genomfört ett antal prov avseende biotekniska material. Enbart i Sverige finns idag några mycket intressanta applikationer för biomaterial där Hydropulsortekniken bidrar till mycket unika egenskaper. De positiva resultaten har medfört att Hydropulsor under den senaste tiden offererat såväl maskinsystem som maskintid för provverksamhet och tillverkning av provserier av komponenter.
Kapning av grova stångmaterial
Hydropulsor har som tidigare rapporterats blivit kontaktat av ett sydeuropeiskt företag som är intresserat av provkapning av stångmaterial i dimensioner upp till 80 mm samt anskaffning av ett maskinsystem för kapning. Företaget har nu lagt en muntlig beställning på en provkapning samtidigt som en utvärdering genomförs av den offert som översänts av Hydropulsor. Offerten omfattar en komplett produktionslina för kapning av stångmaterial. Beslut om anskaffning av maskinsystem tas enligt uppgift från kunden inom cirka 3 månader.
Beställning från ett amerikanskt företag
Ett amerikanskt företag har en längre tid visat mycket stort intresse för Hydropulsors teknik för höghastighetsformning. Under ett möte mellan representanter från företaget och Hydropulsor har företaget meddelat att en formell beställning på ett maskinsystem för höghastighetsformning kommer att utfärdas inom en snar framtid.
Offert på kombinationsmaskin
Hydropulsor har tidigare informerat om en tysk kund som har för avsikt att inom kort fatta beslut för inköp av en 15 mm kapmaskin kombinerat med adaptrar för rörkapning och stansning. Slutlig offert har översänts och ett möte anordnades i Tyskland under den gångna veckan med deltagare från det aktuella företaget och Hydropulsor. Beslut förväntas inom kort.
Varianter av mindre kapmaskiner
För att få ut fler mindre kapmaskiner på marknaden, har nu systemvarianter utvecklats av befintliga maskinsystem för kapning. I första hand gäller det maskinsystem för kapning av tråd, stång och profil i kapområde motsvarande diametrar från 3 till 15 mm och för rörkapning upp till 23 mm. Avsikten är att kunna erbjuda kunderna uppgraderingsbara systemvarianter i en trappa från en lågprisvariant upp till dagens högpresterande system. Riktade försäljningsaktiviteter har påbörjats samtidigt som ett marknadsföringsunderlag tas fram.
Rörkapningsaggregatet presenteras för potentiella intressenter
Under november kommer både demonstrationer och provkapningar att genomföras med ett komplett helautomatiskt system för rörkapningsaggregat avsett för olika rördimensioner och kvaliteter. I systemet ingår utöver rörkapningsaggregatet även ett nyutvecklat stångmagasin och programvara som möjliggör automatiserad hantering och kapning av rörämnen.
Återförsäljare av mindre kapsystem i ett sydeuropeiskt land
Under den gångna veckan var en betydande leverantör av mindre kapsystem på Hydropulsor för diskussion om framtida samarbete och återförsäljaravtal avseende den sydeuropeiska marknaden. Företaget har en omsättning på omkring 50 miljoner euro och bedömer en möjlig initial försäljningsvolym av Hydropulsormaskiner på den aktuella marknaden till cirka 10 maskiner per år. Båda parter uttryckte under mötet en positiv syn på ett fortsatt samarbete. Nästa steg i arbetet blir en fördjupad analys av möjliga försäljningsvolymer på den aktuella marknaden på såväl kort som lång sikt.
Tyskt företag intresserat av höghastighetsstansning
Hydropulsor har offererat en komplett produktionslinje för stansning till en stor internationell koncern. Koncernen som är en mycket stor underleverantör till fordonsindustrin har genomfört tester på Hydropulsor tillsammans med Gräbener Pressen/Schuler-koncernen med mycket goda resultat. Företaget är nu enligt uppgift villigt att så snart Hydropulsor definierat en patenterbar lösning som löser företagets stansningsproblem göra betydande investeringar i maskinsystem från Hydropulsor. För drygt en vecka sedan presenterade Hydropulsor ett sådant förslag för företaget.
Effektivare försäljningsinsatser
För att möta marknadens ökade krav inom försäljnings- och marknadsföringsområdet har en rad åtgärder genomförts inom Hydropulsor. En marknadsföringsgrupp med representanter från Hydropulsors styrelse har även bildats och under en tid fungerat som ett aktivt stöd till Hydropulsor i försäljnings- och marknadsföringsfrågor. Under veckan genomförs ytterligare åtgärder för att möta kundernas krav. Åtgärderna kommer att omfatta och engagera samtliga anställda inom Hydropulsor.
info@hydropulsor.com
|
 |
Reaförluster
|
Loner
|
2001-11-05 11:26:16
|
|
|
Kan man ta en del av reaförlusterna vid byte av aktier under ett år och skjuta resten framför sig till nästa år?
|
 |
Sonesta o CashGuard + IMÄ
|
KALKYLEN
|
2001-11-05 09:50:28
|
|
|
Hej
Sonesta och Cashguard känns mycket starka.
IMÄ ger väl många reaförluster och inte reavinster som sägs nedan.
|
 |
Sixtens inlägg
|
Mr Rockefeller
|
2001-11-05 09:00:52
|
|
|
Sixtens inlägg att grundligt utvärdera ledningen
i ett litet bolag innan man investerar kan jag
verkligen skriva under. I korta drag handlar det
om två parametrar.
För det första ledningens kompetens, vilket är
ganska uppenbart. Man tror kanske spontant att
det inte är så stor skillnad mellan olika
ledningar; är man på börsen så har man en
kompetent ledning. Jag kan meddela att så är det
INTE; det finns otroligt många ledningar som är
helt inkompetenta. ISECs ledning är ett exempel.
För det andra så är det värt att ställa frågan om
ledningen är intresserad av att göra något för
småaktieägarna. Många ledningar struntar
fullständigt i att satsa på att belöna
småaktieägarna och är bara intresserad av att få
in dessas pengar i en nyemission för att sedan
utveckla bolaget och på något sätt ta hand om
värdetillväxten helt och hållet själv i
slutändan. Det är extremt omoraliskt och oärligt,
men tyvärr mycket lönsamt, eftersom man i Sverige
fullkomligt struntar i att bekämpa ekonomisk
brottslighet (oavsett om det rör sig om
pizzabagare som stoppar pengarna direkt i
kassalådan eller byggnadsarbetare som jobbar
svart) eller ekonomiskt oärliga metoder (som att
på något sätt utnyttja de små aktieägarnas
underläge och ta hand om pengarna i bolaget
själv).
Forskning visar att en av de absolut mest
grundläggande faktorerna för ekonomiskt välstånd
i ett land är ekonomisk ärlighet, dvs att ägande
är skyddat, att ingångna avtal gäller och att
ekonomisk brottslighet, i alla dess former, är
utrotat. Det är med andra ord bara arbete och
investeringar som lönar sig, något utrymme att
sko sig på andras bekostnad finns inte, varken på
börsen eller i den vanliga samhället.
Tyvärr har vi i Sverige mycket långt till detta
tillstånd och vi verkar bara gå i fel riktning.
Det är därför som Sixtens inlägg är så relevant;
det gäller att förutom att bedöma bolagets
framtidsutsikter också bedöma ledningens
ärlighet. Vilka är deras verkliga ambitioner och
hur ser de på småaktieägarna? Upplever de att de
har ett ansvar gentemot dessa eller är det fritt
fram att lura skjortan av dem vid första bästa
tillfälle? Om man inte litar på ledningen i denna
fråga bör man troligtvis avstå från att investera
i bolaget, oavsett hur bra framtidsutsikterna ser
ut.
|
 |
Sixtens inlägg
|
Mr Rockefeller
|
2001-11-05 09:00:22
|
|
|
Sixtens inlägg att grundligt utvärdera ledningen
i ett litet bolag innan man investerar kan jag
verkligen skriva under. I korta drag handlar det
om två parametrar.
För det första ledningens kompetens, vilket är ganska uppenbart. Man tror kanske spontant att
det inte är så stor skillnad mellan olika
ledningar; är man på börsen så har man en
kompetent ledning. Jag kan meddela att så är det
INTE; det finns otroligt många ledningar som är
helt inkompetenta. ISECs ledning är ett exempel.
För det andra så är det värt att ställa frågan om ledningen är intresserad av att göra något för
småaktieägarna. Många ledningar struntar
fullständigt i att satsa på att belöna
småaktieägarna och är bara intresserad av att få
in dessas pengar i en nyemission för att sedan
utveckla bolaget och på något sätt ta hand om
värdetillväxten helt och hållet själv i
slutändan. Det är extremt omoraliskt och oärligt,
men tyvärr mycket lönsamt, eftersom man i Sverige
fullkomligt struntar i att bekämpa ekonomisk
brottslighet (oavsett om det rör sig om
pizzabagare som stoppar pengarna direkt i
kassalådan eller byggnadsarbetare som jobbar
svart) eller ekonomiskt oärliga metoder (som att
på något sätt utnyttja de små aktieägarnas
underläge och ta hand om pengarna i bolaget
själv).
Forskning visar att en av de absolut mest
grundläggande faktorerna för ekonomiskt välstånd
i ett land är ekonomisk ärlighet, dvs att ägande
är skyddat, att ingångna avtal gäller och att
ekonomisk brottslighet, i alla dess former, är
utrotat. Det är med andra ord bara arbete och
investeringar som lönar sig, något utrymme att
sko sig på andras bekostnad finns inte, varken på
börsen eller i den vanliga samhället.
Tyvärr har vi i Sverige mycket långt till detta
tillstånd och vi verkar bara gå i fel riktning.
Det är därför som Sixtens inlägg är så relevant;
det gäller att förutom att bedöma bolagets
framtidsutsikter också bedöma ledningens
ärlighet. Vilka är deras verkliga ambitioner och
hur ser de på småaktieägarna? Upplever de att de
har ett ansvar gentemot dessa eller är det fritt
fram att lura skjortan av dem vid första bästa
tillfälle? Om man inte litar på ledningen i denna
fråga bör man troligtvis avstå från att investera
i bolaget, oavsett hur bra framtidsutsikterna ser
ut.
|
 |
Boxarn - IMÄ
|
EllaK.
|
2001-11-04 22:05:37
|
|
|
Hur idiotiskt det än låter har reglerna under ett eller två år varit så här:
- byte räknas som försäljning och utlöser reavinst/förlust
- man kan få uppskov med vinsten/förlusten genom att fylla i en särskilt för ändamålet skapad blankett K4B
När några hundratusen deklaranter missat att hantera bla Astra på detta sätt och även "experter" misslyckats med att tolka K4B har överheten insett det idiotiska i hanteringen. Det finns beslut (eller förslag?) om att avskaffa eländet from nästa år och även för 2001 ge deklaranter möjlighet att avända nästa års regler (= det som har gällt längre tillbaka i tiden dvs sålt är bara det som är sålt - i det aktuella fallet när AFFS säljs)
|
 |
Folke
|
glyssner
|
2001-11-04 22:04:57
|
|
|
Vem tror du vi pratar om?
|
 |
Miljömagnus
|
glyssner
|
2001-11-04 22:03:40
|
|
|
Det kan mycket väl bli så, att han får rätt. Det är sättet han använder som inte är trevligt.
Det var inte länge sedan jag såg mig själv och Affekaffe utpekad som deranks stora drömmare. Vad jag vänder mig i mot är just sättet,att peka ut personer på ett hånfullt sätt i stället för att komma med något nytt och konstuktivt angående bolaget.
|
 |
Glyssner
|
Folke
|
2001-11-04 22:02:30
|
|
|
Svar nej! Men varför ställer du frågan??
|
 |
Folke
|
glyssner
|
2001-11-04 21:50:56
|
|
|
Skulle du själv ha något intresse att gång efter gång tjata om hur dåligt ett bolag är med samma argument i c:a sex månader. Förutom detta är derank en saklig och bra sida.
|
 |
Boxarn
|
MiljöMagnus
|
2001-11-04 21:47:25
|
|
|
Och om han får rätt då?
|
 |
Sixten
|
Folke
|
2001-11-04 21:45:13
|
|
|
Jag känner mig välkommen och tackar dig också för välkomsthälsningen.
Ang. NGM så tror jag något händer snart. Tror det blir en stor aktör som går in. Hur ?? Återstår att se.
När det ser som mörkast ut brukar det hända saker.
|
 |
MiljöMagnus/Folke
|
Boxarn
|
2001-11-04 20:39:43
|
|
|
Man kan inte annat än reagera när "GodMan" lyckas
"vrida" ett helt "oskyldigt" och irrelevant inlägg
om Visec och nostalgi till en anledning att än en
gång "ge sig på" NGM. Man förundras av denna ihär-
dighet.
|
 |
Folke
|
sixten
|
2001-11-04 20:37:19
|
|
|
Välkommen till Derank, det är roligt att det är nya skribenter som hittar hit. För det mesta så brukar tonen var vänlig och debatten konstruktiv här på Derank.
Angående de bolag som du tog upp så delar jag Boxarns analys i stor utsträckning: Sonesta känns relativt stabilt medan Arcam, NGM och Obducat är chansningar med stor potential om de lyckas. Ett råd som jag skulle vilja ge både dig (och alla andra läsare) är att försöka få en uppfattning över ledningen / huvudägarna i bolaget och vad de går för. Detta är generellt sett en mycket underskattad parameter i bedömningen av framför allt mindre bolag. Jag är själv tveksam till ledningen i NGM och lite osäker på vad Obducat går för (utan att för den skull gå in på värderingen av bolagen).
|
 |
Boxarn
|
MiljöMagnus
|
2001-11-04 20:18:49
|
|
|
Måhända är God Man lite väl tjatig ibland, men jag tycker hans inlägg faktiskt är ganska vettiga. Speciellt nu, med facit i hand.
|
 |
Boxarn
|
Folke
|
2001-11-04 20:16:22
|
|
|
Det är ok.
Vet du, eller nån annan, när nästa nummer av Sonesta Magasinet kommer ut??
|
 |
Folke
|
Boxarn
|
2001-11-04 19:54:22
|
|
|
Om mitt lilla försök till humoristisk gliring till "GodMan" kan tolkas som en invit till paj-
kastning så ber jag om ursäkt och tar tillbaka den
omedelbums. Det var verkligen inte meningen att
starta upp något sådant. Men man kan inte annat än
förundras över denna signaturs förmåga att finna
en anledning att drämma till NGM i tid och otid.
|
 |
Boxarn
|
Folke
|
2001-11-04 19:48:40
|
|
|
Har svårt att förstå det du skriver om God Man.
Jag tror han menade mig väl. Han har i alla fall förklarat sig så. Och det är väl ok.
(Det måste ligga mycket annant bakom det du skrev?? eller är det en massa pajkastning på Derank?)
|
 |
Folke
|
Boxarn
|
2001-11-04 19:27:16
|
|
|
Tyvärr är det nog så att huruvida NGM-aktien blir
en lyckad satsning eller inte, inte beror på om
NGM behövs som alternativ eller ej. Skulle en lös-
ning komma så kan också aktien gå upp en bra bit.
(Dags att rycka ut, "GodMan"! Sådant här "kätteri"
får väl bara inte tolereras?)
När det gäller Arcam så är det utan tvekan en myc-
ket intressant teknik. Lyckas man, ja, då jävlar!
Men kommer man att göra det? Jag är tveksam.
Obducat har jag med tiden blivit alltmer tveksam
till. Jag litar inte på ledningen. Men samma sak
här som i fallet Arcam. Lyckas man så kan företa-
get bli något riktigt stort. Men jag är än mer
tvivlande här än jag är i fallet Arcam.
|
 |
Boxarn
|
Folke
|
2001-11-04 19:12:44
|
|
|
Arcam: Tycker tillverkningsprocessen är så fascinerande.
NGM: Det måste bara finnas en småbolagsbörs. Ett marknadsbehov.(Trots låg omsättning just nu.)
Obducat: Extremt teknikutvecklat bolag.
|
 |
Sonesta
|
Boxarn
|
2001-11-04 19:04:49
|
|
|
Jag fick också intrycket när jag läste det senaste
nyhetsbrevet att man är rätt säker på att det kom-
mer att gå bra i fortsättningen. Min reaktion var
också "att så här går man inte ut om man inte har
torrt på fötterna".
|
 |
Folke
|
Boxarn
|
2001-11-04 19:01:15
|
|
|
Av de företag du nämner så tycker jag Sonesta ser
relativt säkert ut. Övriga aktier är betydligt mer
osäkra kort men de kan å andra sidan uppvisa "ka-
tapulteffekter" om företagen bakom dem lyckas.
|